הרבה לחץ השתחרר אתמול (רביעי) במכבי ת"א אחרי הניצחון 74:78 מול פנרבחצ'ה בהיכל מנורה מבטחים, במסגרת המחזור ה-27 ביורוליג שהעלה את הצהובים למקום השמיני (14 ניצחונות לעומת לעומת 13 הפסדים).
הצהובים הגיעו למשחק בידיעה שהם חייבים ניצחון אם הם רוצים לשמור על סיכוי ריאלי להיכנס לשמינייה הראשונה. הלחץ תורגם מנטלית ברבע הראשון כשהאורחת ניצלה זאת ועלתה ל-12 הפרש. אבל אז משהו השתחרר, או יותר נכון עודד קטש העלה את ג'רל מרטין וג'ייק כהן, ובמקום וויד בולדווין נכנס ג'ון דיברתולומאו. זה ללא ספק הצליח לבלבל היריבה.
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומיאו, רומן סורקין, מכבי ת"א, פנרבחצ'ה
ג'ון דיברתולומיאו, רומן סורקין, מכבי ת"א, פנרבחצ'ה
דיברתולומאו מול וליבקין. מצטיין הערב מול האקס
(צילום: יאיר שגיא)
"לגבי ג׳ייק, ידעתי שאני הולך להשתמש בו", הודה קטש, "מבחינת מאצ׳אפים, מבחינת מה שהמשחק מצריך, בדרך שבה הם שומרים הוא יכל לעזור לנו יותר. מבחינת ג׳רל בעמדה 3, באנו עם תוכנית משחק מסוימת, לא ביצענו אותה נכון והם הענישו אותנו בצורה קשה. התוכנית השנייה הייתה להיות גדולים יותר. הם לקחו 17 ריבאונדים בהתקפה, 11 במחצית הראשונה. ההרכב הגבוה עם שמירה אזורית היה במטרה להאט אותם ולגרום להם לחשוב - וזה עבד טוב".
מי שקיבל את רוב המחמאות היה דיברתולומאו, שגם קיבל את תואר המצטיין של הערב. מהרגע שעלה לפרקט משהו פשוט השתנה. "הוא תמיד שם בשביל מכבי, גם כשלא קיבל הרבה, תמיד חיובי ונלחם", אמר קטש על הקפטן. "אני באופן אישי, במערכת היחסים הקצרה שהייתה לנו בנבחרת, אני מאוד מאמין בו. אולי באמונה הזאת, אתה נותן לו ביטחון ומקבל חזרה, הדבר הזה מתבטא לא רק ביכולת על המגרש. התחלנו את המשחק לא טוב, ג'ון היה שם בפסקי זמן, בלכוון את השחקנים, לראות שכולם יהיו מרוכזים במהלך הבא. לכן הוא מיוחד מעבר לכדורסל. הוא הקפטן שלנו ועושה עבודה מדהימה השנה".
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א, רומן סורקין
מכבי ת"א, רומן סורקין
סורקין מול הגנת פנר
(צילום: יאיר שגיא)
עוד לפני המחשבה על ניצחון או הפסד סיפור המשחק היו שני האקסים - סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי, שהגיעו להיכל כשחקני פנרבחצ'ה. למען האמת יותר של ווילבקין. לא בכל פעם, אם בכלל, אוהדי מכבי ת״א מקבלים בהיכל אקס בצורה חיובית.

"הופתעתי ממה שקרה עם דורסי"

לא צריך ללכת יותר מדי רחוק, רק בפעם האחרונה שיובל זוסמן הגיע להיכל הוא התקבל בבוז צורם, והוא ישראלי שגדל במועדון. כבר בפעם הקודמת שווילבקין הגיע לארץ כדי לראות משחק של מכבי בגמר גביע ווינר הוא התקבל בשיא הפרגון, אבל הפעם זה היה יוצא דופן כשבזמן החימום הקהל קיבל אותו עם שיר השחקן שלו. בתגובה, הרכז החזיר "לב" והמשיך לכדרר.
דקה אחרי זה כשהכרוז הכריז את שמו של דורסי, הקהל כבר הגיב בבוז ענקי. וזה ממש לא הסתיים בזה, גם מכבי עשתה לווילבקין טקס מפואר על הפרקט. עם קשר או בלי, השחקן סיים את הערב עם 7 נקודות, משמעותית פחות מהממוצע שלו.
3 צפייה בגלריה
סקוטי וילבקין, מכבי ת"א, פנרבחצ'ה
סקוטי וילבקין, מכבי ת"א, פנרבחצ'ה
וילבקין. קבלת פנים מרגשת שגררה ערב חלש
(צילום: יאיר שגיא)
"לא הייתי כאן כשסקוטי היה כאן, אבל אני בטוח שזה היה מגניב לשחקנים שכן שיחקו איתו", אמר וויד בולדווין בסיום והמשיך: "הוא שיחק כאן ארבע שנים וזה קשה מאוד לעשות את זה באירופה, אני שמח שקיבלו אותו ככה, הופתעתי ממה שקרה עם דורסי, חשבתי שזה יהיה אותו דבר. אבל שרקו לו בוז".
הצהובים ימריאו כבר היום אחר הצהריים לטורקיה לקראת המשחק מול אנאדולו אפס. הקבוצה מקדימה את היציאה מחשש שמפגן מחאה נגד הרפורמה המשפטית, עלול לעכב את הגעתה לנתב"ג.