אחרי למעלה מ-100 ימים של שביתה מפעילות, ליגת העל בכדורסל תשוב הערב בתום פגרת הקורונה כאשר יתקיימו משחקי המחזור ה-22. יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, שלח מכתב לכל הקבוצות בו התריע לגבי תופעות של שחקנים שמפרים בידוד.
כזכור, לאחרונה נענשה מכבי תל אביב בקנס של 30,000 שקל לאחר ששחקנה אמארה סטודמאייר הפר פעמיים את תנאי הבידוד וגם איגור קולשוב מעירוני נהריה צולם נוהג שלא על פי הנהלים שנקבעו לקבוצות.
2 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
"החזרה - אות כבוד לענף ולממשלה". פרנקל
(צילום: עוז מועלם)
פרנקל כתב: ״מעולם לא חווה הספורט העולמי והישראלי משבר בעוצמה שכזו, שלא פסח על אף מדינה ואף ליגה, אבל לרגע אחד לא ויתרנו על החתירה לחזור לשגרה ככל שרק ניתן והנה היום אנחנו משחקים כדורסל. בשלב הזה, כשאנחנו נהיה על הפרקט, היציעים יהיו ריקים מקהל ואוהדי הכדורסל יצפו במשחקים מעל מסכי הטלוויזיה. זהו אחד האילוצים הכבדים שמוטלים עלינו במתווה שגיבשנו בעמל רב עם משרדי הבריאות והספורט, על מנת לשמור על המתח והאיזון בין הרצון לשמור על בריאות הציבור, לבין הצורך לחזור לשגרה.
"בחודשים האחרונים היינו בדיאלוג רצוף עם הקבוצות ועם משרדי הממשלה, גיבשנו מתווה, החזרנו שחקנים מחו"ל והתעקשנו על הקלות לשחקנים שנדרשו לבידוד ככל שרק ניתן. כיו"ר מנהלת הליגה, אני גאה מאוד בחזרתנו למגרשים. ישראל היא אחת מארבע מדינות בלבד שחוזרות לשחק כדורסל, לצד גרמניה, ספרד וליגת ה-NBA. זהו אות של כבוד לענף כולו ולממשלת ישראל. עשינו הכל כדי לאפשר את החזרת הליגה, התחייבנו על אכיפה מלאה ומוחלטת של בטיחות רפואית, חבישת מסיכה, שמירת מרחק וכניסה למגרשים של כמות מורשית של בעלי תפקידים. אנו מקווים כי לקראת משחקי הפלייאוף נוכל כבר לשלב קהל במגרשים ולהחזיר את האוהדים אל היציעים".
2 צפייה בגלריה
סטודמאייר
סטודמאייר
הפר פעמיים את תנאי הבידוד. סטודמאייר
(צילום: אורן אהרוני)
פרנקל הוסיף: "אני מצפה מכל אחת ואחד מאיתנו, איש איש בתפקידו ובמעמדו, לעמוד בכל הכללים וההנחיות ולא לסכן את משחקי הליגה. המנהלת בראשותי לא תהסס לנקוט צעדים חריפים ולקנוס כל קבוצה או שחקן שיעשו דין לעצמם ויסכנו את הליגה כולה. תודתי ליושבי ראש הקבוצות , למנכ"לים, לשחקנים, למאמנים ולכל יתר הגורמים שלא ויתרו ופעלו למען הרגע הזה".