מכבי רמת גן רשמה אתמול (שני) את הניצחון השמיני שלה העונה, אחרי שגברה בביתה 77:89 על הפועל גליל עליון. הקבוצה של שמוליק ברנר הובילה מתחילת המשחק והכתיבה את הקצב, כאשר מעל כולם היה זה ג'ורדן כהן, שרשם שיא קריירה של 28 נקודות.
"הרגשתי שהמשחק בא אלי, לא כפיתי את עצמי עליו", אמר בסיום. "עם הזמן אני נעשה בטוח יותר בעצמי. אני אוהב להיות פה, משחק בחופשיות וזה הדבר הכי גדול בשבילי".
2 צפייה בגלריה
הטקס לזכרו של ליובין ז"ל
הטקס לזכרו של ליובין ז"ל
הטקס לזכרו של ליובין ז"ל
(צילום: יואב ניסבאום, באדיבות מכבי עירוני רמת גן)
"התפקיד שלי הוא לראות איך ג'ורדן יכול לעשות דברים יותר טוב", הגיב ברנר על התפוקה שקיבל מחניכו. "אני לא חושב שזה שחצני להגיד, אבל הוא צריך להיות יותר טוב. אני לא מתפלא ממה שהוא עושה על הפרקט".
ברנר התייחס לטקס המרגש שנערך לפני המשחק לליאור ליובין ז"ל, ששיחק בקבוצה והלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 46 בלבד. מלבד אביו שהגיע לאולם, כל השחקנים לבשו חולצות עם תמונתו של כוכב ומאמן העבר. "זה סיפור טראגי. זכיתי לשחק נגדו כשהוא היה פה, ואני בגליל עליון. התרגשתי לשחק מולו, הוא בדיוק עשה את הקפיצה שלו. הייתה סביבו הילה, הוא שם דבר ברמת גן", הסביר.
2 צפייה בגלריה
שחקני ר"ג והחלוצות לזכר ליובין ז"ל
שחקני ר"ג והחלוצות לזכר ליובין ז"ל
שחקני ר"ג והחולצות לזכר ליובין ז"ל
(צילום: שקד אבן, באדיבות מכבי עירוני רמת גן)
גם מאמן גליל עליון, ברק פלג, דיבר על התקופה שעוברת עליו בעקבות מותו של ליובין: "באופן אישי היה לי קשה לאמן. ישב עלי העצב על לכתו של ליאור. כשאני משחזר לאחור חלק עיקרי מאיך שאני מאמן ומה שלמדתי להעביר, למדתי איתו. הייתי שלוש שנים עוזר מאמן שלו. הכל נראה לי שטויות פתאום, ניצחון או הפסד. הייתה הרבה הצפה ברמה הרגשית כי איבדנו מישהו שקשור להרבה אנשים. לי ולו היה קשר טוב. אהבתי אותו מאוד ואני יודע שהוא אהב אותי, זה השפיע עלי".
על המשחק עצמו, בו למעט 20 נקודות ו-13 כדורים חוזרים של לוטן אמסלם ו-18 נקודות של רועי הובר, לא היו ממש נקודות אור, אמר פלג: "היינו ליד מהשנייה הראשונה ועד האחרונה, כולל בהגנת אחד על אחד שלנו. לא באמת היינו בתוך המשחק. הרגשתי את זה בשבועיים האחרונים, כשלא שיחקנו. בסוף, אם אנחנו לא משחקים מהרגליים והלב, למרות שרצינו, לא יכולנו לעשות כלום".