מעטות המילים שיוכלו לתאר את שברון הלב של שחקני ואנשי הפועל ירושלים. הקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' הייתה במרחק נגיעה מזכייה היסטורית בליגת האלופות של פיב״א אבל נכנעה בגמר 77:70 לטלקום בון הגרמנית במשחק בו רדפה במשך 40 דקות אחרי היריבה הגרמנית, שהייתה עדיפה, בעיקר הודות להופעת ענק של ה-MVP של המפעל - טי.ג'יי שורטס.
כל השחקנים נראו שבורים. המאמן אלכסנדר דז׳יקיץ׳ הספיק רק לברך את המאמן הזוכה וישר ירד מהפרקט, בעוד זאק הנקינס פרץ בבכי והשאר קברו את הפנים שלהם ברצפה. והאוהדים? 5,000 האדומים שהגיעו עד למלאגה ודחפו את הקבוצה במעמד הגדול היו גמורים, אך למרות הכל עודדו את השחקנים דקות רבות אחרי הסיום.
2 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים
הפועל ירושלים
מדליות הכסף לא ניחמו. הפועל ירושלים מאוכזבים
(צילום: EPA/Jorge Zapata)
עוד לפני המשחק בירושלים התעקשו על כך שהם לא פייבוריטים, אולי כדי להוריד מעט מהלחץ. עם זאת, בסופו של דבר הירושלמים פשוט קרסו. בתחילת המשחק זה היה נראה שהשחקנים קצת איבדו את הראש, שכחו את תוכנית המשחק ולא הציגו את הכדורסל הרגיל שלהם. קאדין קרינגטון וחבריו אומנם הצליחו טיפה להתאושש לאחר שנקלעו לפיגור דו ספרתי מוקדם, וקיזזו מינוס 16 לנקודה בלבד, אבל זה תמיד היה אחרי מרדף מתיש אחרי היריבה - שהענישה אותם בכל פעם מחדש על כל טעות בהגנה.
"אנחנו מאוד מאוכזבים", הודה ברנדון בראון בסיום. "ברור שיש לנו עוד משחקים לשחק העונה, אבל זה נורא קשה". קאדין קרינגטון: "העונה לא נגמרה, אבל באמת שההפסד הזה כואב. אני גאה בחברים שלי לקבוצה, גאה במאמן, הוא נשאר איתנו למרות הכל".
אור קורנליוס הוסיף: "רצינו את זה בצורה שאני לא יכול להסביר במילים. רצינו את זה קודם כל בשביל המאמן עם כל התקופה שהוא עבר ובכל זאת נשאר איתנו כאן. זה עצוב שלא הצלחנו להחזיר לו על זה. עצוב לי שכל הקהל המדהים הזה הגיע לפה ואכזבנו אותו. אני לא חושב שהיה לנו פיק ברכיים בתחילת המשחק, אני חושב שהיה משחק מאוד קשוח, זאת קבוצה שמזכירה את סגנון המשחק שלנו".
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר דז'יקיץ'
אלכסנדר דז'יקיץ'
רצו את זה קודם כל בשבילו. אלכסנדר דז'יקיץ'
(צילום: EPA/Jorge Zapata)
דז'יקיץ' לא ימריא עם ירושלים חזרה ארצה ויטוס ישירות ממלאגה לסרביה להלוויית אמו. מי שילווה אותו מטעם הקבוצה הוא הבעלים, אייל חומסקי. "אני מאוד אמוציונאלי עכשיו", אמר חומסקי. "אנחנו צריכים להרים את הראש, יש לנו עכשיו פלייאוף, אין לנו יותר מדי זמן לבכות. מה שקרה עם המאמן זה כבוד גדול למועדון הזה. אני גאה בשחקנים, באוהדים, במאמן ובצוות, מגיע להם כל הכבוד".
כעת, בירושלים יתרכזו ברבע גמר הפלייאוף, שם יתמודדו נגד בני הרצליה. עדיין לא ברור מי יעמוד על הקווים במשחק הראשון בסדרה. אם דז׳יקיץ׳ לא יספיק לחזור בזמן ארצה, אז עוזר המאמן שלו, תאודורוס ינאקופולוס או אולי המנהל המקצועי יונתן אלון (שכבר אימן בעבר את הקבוצה) יתפסו את מקומו.
למרות הפספוס הגדול, בהפועל ירושלים מאוד גאים בדרך שהקבוצה עשתה העונה עד כה, אחרי הזכייה בגביע המדינה וההגעה לגמר ליגת האלופות. במועדון מקווים שהשחקנים לאישקעו באכזבה, מאחר שכבר ביום חמישי הקרוב תחל הסדרה מול הרצליה. אחרי שהאפשרות לרשום היסטוריה ולזכות בליגת האלופות כבר התמוססה, בקבוצה רוצים לשים דגש משמעותי על התואר האחרון של העונה - צלחת האליפות, במטרה לרשום דאבל מקומי והיסטורי.