האם סקוטי ווילבקין יחמיץ את מפגש הדרבי המכריע מחר (חמישי, 21:00) מול הפועל תל אביב במסגרת רבע גמר הפלייאוף? דוח השיפוט שפירסם היום איגוד הכדורסל בהחלט יכול להביא לכך.
ווילבקין הורחק במהלך הרבע השלישי לאחר שלא קיבל שריקה לטובתו ומיד לאחר מכן עשה עבירה על ים מדר והוציא את כל התסכול והעצבים על השופט ניר מאירסון, תוך שהוא נצמד אליו עם תנועות ידיים.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
יעלה לו ביוקר? ניר מאירסון מרחיק את סקוטי ווילבקין
(צילום: ראובן שוורץ)
מאירסון מיד הרחיק את כוכב הצהובים שסינן בדרך לחדר ההלבשה: "השופט הזה ישן כל המשחק". ללא הגארד, האורחת הפסידה 82:72 והאדומים השוו ל-1:1.
בדוח שהוציא תובע האיגוד טל אור, הוא סיפק את גרסת השופטים לאירוע. "השחקן ניגש בצורה מאיימת למרחק כמעט צמוד תוך כדי קללות, וזאת לאחר שכבר הוענש בעבירה טכנית שניה לפני כן", אמר מאירסון וטען שווילבקין לא פגע בו פיזית:" לא נפגעתי, איך שניגש זזתי אחורה".
עוד טענו השופטים שגארד האלופה העליב וקילל את מאירסון: "שופט מז***ן, עבירה מז***נת".
מינהלת הליגה, על אף הגבלות הבידוד וההנחיות לשחקנים, אישרה לווילבקין להגיע לדיון שיחל מחר ב-13:30.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין וים מדר
סקוטי ווילבקין וים מדר
יגיע לדיון למרות הנחיות המינהלת
(צילום: ראובן שוורץ)
הבעיה של כוכב מכבי היא שרק לפני שבוע הוא איבד עשתונות לאחר ההפסד למכבי ראשון לציון במחזור האחרון של העונה הסדירה, כששבר שתי תמונות בבית מכבי ואף זרק בקבוק לעבר אוהדי ראשל"צ כשהיה בדרכו לאוטובוס הקבוצה.
בעקבות המקרה הזה הוא נקנס ב-25 אלף שקל, ובנוסף ספג עונש על תנאי של הרחקה ממשחק אחד וקנס בסך 25 אלף שקל לשנה במקרה של עבירה דומה. על פי התקנון והעונש על תנאי, הסעיפים המדוברים הם התנהגות בלתי ספורטיבית ו/או הפרת סדר.
יש לציין שבניגוד לבדרך כלל, תובע האיגוד לא פירט על אילו סעיפים עומד ווילבקין לדין.