נבחרת ישראל בכדורסל פרסמה היום (רביעי) את הסגל לטורניר טרום מוקדמות האולימפיאדה. וויל ריימן שוחרר בשל פציעה בשריר הירך האחורי, ומצטרף לדני אבידה, תומר גינת, תמיר בלאט, יובל זוסמן, נמרוד לוי ושחקנים נוספים - שלא יעמדו לרשותו של המאמן החדש אריאל בית הלחמי. הנבחרת תמריא מחר לטאלין, בירת אסטוניה, והטורניר ייפתח בשבת (19:00) במשחק נגד צפון מקדוניה.
הסגל המלא: רועי פריצקי, יאיר קרביץ, גיל בני, רומן סורקין, בר טימור, ים מדר, רועי הובר, נתאנל ארצי, עוד בלייזר, גבי צ'אצ'שווילי, נועם אביבי ויפתח זיו.
"עברנו הכנה רצינית, אני מאוד אופטימי, מאמין בשחקנים ובסגל הזה", אמר היום בית הלחמי. "אנחנו כבר מחכים להתחיל את הטורניר. בסוף אנחנו נוסעים עם השחקנים שעשו פה את כל ההכנה. הם טובים וברגע שנשחק ביחד בסגנון שלנו אני מאמין שיהיה טוב. אם אנחנו נשמור טוב ונרוץ אנחנו בהחלט יכולים להצליח. אני לא מרגיש לחץ, אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו ולהתרכז בדברים שאנחנו יכולים לעשות".
4 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
אריאל בית הלחמי
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
רומן סורקין
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
בר טימור
בר טימור
בר טימור
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
ים מדר
(צילום: עוז מועלם)
טורניר טרום המוקדמות עצמו יתקיים בטאלין, שם הנבחרת תפגוש את צפון מקדוניה, צ'כיה (13.8) ואסטוניה (15.8). שתי הראשונות בבית הזה יצאו לפולין לחצי הגמר והגמר מול יריבות מהבית המקביל שכולל את פולין, בוסניה, פורטוגל ובולגריה. מנצחת הטורניר תעלה לטורניר המוקדמות האולימפי שיתקיים בקיץ 2024.
נבחרת ישראל הוגרלה אתמול לבית מספר 1 עם אוקראינה, סלובניה ופורטוגל במוקדמות יורובאסקט 2025. מדובר בהגרלה נוחה לנבחרת, כי שלוש הראשונות בכל בית עולות לאליפות.
ישראל קיוותה להימנע מבית עם קפריסין, פינלנד, פולין ולטביה המארחות, מכיוון שבמצב כזה היו עולות רק שתי נבחרות מהבית (המארחות עולות אוטומטית). הנבחרת אמורה לעלות מהבית הזה ליורובאסקט, משום שהיא עדיפה בהרבה על פורטוגל, נבחרת שלא עלתה לארבעת הטורנירים האחרונים ונמצאת בדרג 8 והאחרון.