דרמה בהפועל אילת. לאחר שהתברר כי חמישה משחקני אילת – ג'סטין פאטון, בריון אלן, רומלו וויט, וויל צ'רי וג'ייקוב אוואנס – הפרו את הנחיות הבידוד של משרד הבריאות בערב יום שישי האחרון, החליטה הנהלת הקבוצה לזמן אותם לוועדת משמעת.
במועדון החליטו לשחרר באופן מיידי את צ'רי ואוואנס מהקבוצה, בעקבות העובדה שזו הייתה עבורם עבירת משמעת שנייה. פאטון, וויט ואלן ספגו קנס כספי. השחקנים היו אמורים להישאר בבידוד אחרי משחקה של הקבוצה מול פארמה פרם במוקדמות ליגת האלופות, מאחר שבולגריה מוגדרת מדינה אדומה עם תחלואה גבוהה בקורונה. הפרות המשמעת של הזרים התגלו לאחר שהחמישה נצפו מבלים ברחבי העיר אילת, והנהלת הקבוצה קיבלה דיווחים על כך.
2 צפייה בגלריה
וויל צ'רי
וויל צ'רי
וויל צ'רי
(צילום: AP)
צ'רי (30, 1.85 מ') הוא גארד בעל עבר אירופי עשיר, ששיחק בעבר ביורוליג במדי אלבה ברלין, ז'לגיריס קובנה ואולימפיאקוס. בעונת 2014/15 רשם שמונה משחקים ב-NBA במדי קליבלנד קאבלירס, בתקופתו של דייויד בלאט. לאילת הוא הגיע כשחקן רכש נוצץ ומוכח, וכעת יצטרכו במועדון לחשב מסלול מחדש.
אוואנס (24, 1.93 מ') הוא שוטינג גארד ששיחק בעבר בגולדן סטייט ובמינסוטה ב-NBA.
2 צפייה בגלריה
אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי. כאב ראש מקצועי לא צפוי
(צילום: ראובן שוורץ)
יו"ר הקבוצה, טל פנחס, אמר היום (שני): "נגלה אפס סבלנות לעבירות משמעת ובוודאי לכאלה שמסכנות את בריאות הציבור. זהו מסר ברור וחזק לכל שחקן, בכיר ככל שיהיה. אנו אמנם קבוצה מקצוענית השואפת להישגים, אך מעל הכל אנו קבוצה מקצוענית הדוגלת בערכים, משמעת ודוגמה אישית".
אילת הפסידה 79:76 בבולגריה והודחה ממוקדמות ליגת האלופות. בעקבות ההפסד היא נשרה אל המפעל המשני של פיב"א, היורופקאפ. מחר (שלישי, 21:00) תפגוש אילת את הפועל חיפה בגביע ווינר, ותעשה את זה כאמור ללא צ'רי ואוואנס ששוחררו.