מכבי ת"א הבטיחה אתמול (ראשון) את המקום הראשון בעונה הסדירה, לאחר ניצחון בהיכל טוטו, 74:84 על הפועל חולון. גם הפסד להפועל ירושלים בשבוע הבא בארנה, במחזור האחרון, לא ייקח לצהובים את הבטחת הביתיות בכל שלבי הפלייאוף.
עודד קטש חילק את הדקות בין השחקנים, כך שאף אחד לא התעלה מעל היתר. מלבד רפי מנקו, כל השחקנים ששיחקו גם קלעו. שיא מועדון מעונת 2015/2016 נשבר, כאשר נקטפו 25 ריבאונדים קבוצתיים בהתקפה. "זה היה משחק טיפה מוזר", אמר קטש. "לא תמיד היינו באנרגיות הנכונות. זה לא פשוט, זו המלחמה והאתגר שלנו להיות מרוכזים ולמצוא את האנרגיות. הרבע המשמעותי היה השני, כשעצרנו אותם על 7 נקודות והצלחנו לרוץ. בחצי השני החטאנו המון זריקות פנויות, אבל המספר שמספר את הסיפור זה 25 כדורים חוזרים בהתקפה, שם היה היתרון שלנו וניצלנו את זה".
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
מאתגר. קטש
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
לא קיבל מנוחה. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
במכבי ידעו שחולון מגיעה בסגל קצר וחסר וניצלו את העומק היטב במהלך המשחק. קטש הסביר שהסיבה לכך שרשם את הסגל החזק ביותר שלו, עם לורנזו בראון ו-ווייד בולדיין, היא הרצון לשמור על שניהם ולא לתת לאחד הם לשחק יותר מהאחר. זאת, אגב, למרות שני המשחקים החשובים השבוע ביורוליג - מחר נגד וירטוס בולוניה ובחמישי מול מילאנו. "הלוואי ויכולתי לתת לשניהם לנוח. אם רוצים לשמור עליהם יותר, אני רושם את שניהם ביחד. זה המשחק, זה האתגר שלנו כצוות", הסביר.

בחולון מאושרים משבועיים של מנוחה

בחולון, בה צפו את ההפסד, שמחים רק מדבר אחד: פגרה בת שבועיים באמצע העונה. הודות למשחק נגד גליל עליון שהוקדם לשבוע הגביע, מהמחשבה שגם חולון תהיה ברבע גמר ליגת האלופות, האלופה תקבל פסק זמן חיוני כחמצן עבורה. במהלך התקופה הקרובה כל הפצועים, החבולים והחסרים יזכו להתאושש ולטפל בעצמם עד פתיחת הבית העליון, כאשר האימונים יהיו קצרים וממוקדים עד שהקבוצה תזכה לסגל מלא מחדש. שון דאוסון, שסובל מנקע בקרסול ולא מצליח לחזור עדיין לאימונים, אמור להיות כשיר למשחק הפתיחה. פרדריק בורדיון, שסובל מפציעה בקרסול ולא שיחק כמעט חודשיים, הוריד את מגף התמיכה וצפוי לחזור לאימונים בקרוב.
3 צפייה בגלריה
גיא פניני מרווין ג'ונס
גיא פניני מרווין ג'ונס
פניני וג'ונס
(צילום: עוז מועלם)
"משחק לא קל בשבילנו בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה כרגע, עם כל הפציעות בחודש האחרון", אמר גיא גודס. "קשה מול מכבי עם חמישה-שישה שחקנים. יש לנו שבועיים להתעשת עם כל הפצועים שהיו לנו, להתכונן לקראת הפלייאוף. אנחנו בתקופה עם כמות פציעות שלא תכננו. מן הסתם זה שם עומסים על שחקנים אחרים. החופש הזה בא לנו בזמן, החבר'ה יחזרו לעצמם מבחינת הפציעות. פתאום משחקים בהרכבים מסוימים מכורח הנסיבות".
על כך שחולון כנראה תסיים את הבית העליון במקום הרביעי, הוסיף גודס: "המקום הרביעי לא מובטח. יש חמישה משחקים, אנחנו שניים, או שניים וחצי משחקים מגליל. אנחנו צריכים לעשות את העבודה. להגיע לישורת האחרונה הכי חזקים שאפשר. צריכים להישאר בריאים ונחזור לתלם".