יום אחרי הניצחון המרשים של נבחרת ישראל (87:95) על ספרד בחוץ (לראשונה מאז 1994), בנבחרת מנסים להוריד את השחקנים אל הקרקע לקראת המפגש הלא פחות חשוב מבחינתם מחר (שני, 17:30) מול נבחרת פולין. למעשה, ניצחון נוסף ב"בועה" בוולנסיה יבטיח להם רשמית כרטיס ליורובאסקט 2022.
שחקניו של עודד קטש שמרו על ראשות בית א׳ עם מאזן מושלם של 0:3, כך שהסיכויים לעלות לאליפות אירופה הם גבוהים מאחר שמתוך ארבע נבחרות בכל בית, שלוש מעפילות. לצד זאת, המטרה של ישראל היא לאסוף כמה שיותר ניצחונות מאחר שקבוצות האיכות ייקבעו לפי הדירוג של פיב"א ולא לפי המיקום בבית, ולכן כל ניצחון חשוב כי הוא נותן ניקוד נוסף.
2 צפייה בגלריה
יפתח זיו ורפי מנקו
יפתח זיו ורפי מנקו
היריבה הבאה? פולין. יפתח זיו ורפי מנקו
(צילום: FIBA PHOTO)
העובדה שנבחרת ישראל לא הצליחה ביורובאסקט 2017 ולא עלתה לגביע העולם ב-2019 הביאו אותה לדירוג נמוך, אך עדיין יש אפשרות לתקן.
הסגל למשחק מחר כולל את: גל מקל, תמיר בלאט, ים מדר, יפתח זיו, גולן גוט, רפי מנקו, גיא פניני, נמרוד לוי, תומר גינת, עידן זלמנסון, ג'ייק כהן ובן קרטר, שנרשם במקום רומן סורקין, שסובל מפציעה קלה בכף הרגל.
"היה כיף והשגנו ניצחון גדול", אמר עודד קטש באימון היום. "אבל מה שחשוב בסיטואציות כאלה זה באמת לשים את זה מאחורה ולהבין שלא מתחילים עם נקודה או שתיים בגלל הניצחון. יש לנו משחק מול נבחרת מאוד טובה, נתנה הצגה מול הנבחרת הרומנית, צפוי להיות משחק מאוד אגרסיבי, פיזי ובקצב מאוד גבוה. אנחנו נצטרך להשתמש ברוטציה הרבה יותר גדולה בגלל עייפות של כמה שחקנים. אמנם סלוטר לא משחק איתם אבל זה רק הופך אותם ליותר קבוצתיים ויותר קשה להתמודד עם זה. זאת תוכנית משחק שונה לגמרי מהמשחק מול ספרד, ויש לנו רק יום אחד לעשות את ההתאמות".
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
"נצטרך לעשות רוטציה בגלל עייפות". עודד קטש
(צילום: FIBA.PHOTO)
תמיר בלאט, שהצטיין מול ספרד עם 21 נקודות ו-9 אסיסטים, הוסיף: "אני חושב שזה היה המשחק הכי טוב שלי בנבחרת, בסופו של דבר אני רק רוצה לנצח. עשינו ניצחון מאוד חשוב וגדול ואני שמח שהיה לי חלק בזה, אני מרגיש שככל שאני נהנה יותר, אני משחק יותר טוב. המשחק מול פולין הולך להיות בכלל לא קל, זו נבחרת מצוינת, נתכונן ונעשה את המקסימום מחר".