"הקורונה מציגה לפנינו המון אתגרים. זה חלון שהיה אמור להיות בבית מול קהל מלא בדרייב אין. פתאום זה הופך להיות בועה בספרד. אבל זה לא מובן מאליו שמשחקים כדורסל". כך אמר מאמן נבחרת ישראל, עודד קטש, לקראת שני המשחקים שיתקיימו בוולנסיה מול ספרד ופולין במוקדמות אליפות אירופה 2022.
המשחק הראשון ייערך ב-27 בנובמבר מול נבחרת ספרד ושלושה ימים לאחר מכן (30 בנובמבר) תפגוש ישראל את פולין. קטש הוסיף: "אנחנו הולכים לשחק מול שתי נבחרות טובות. זה הולך להיות מאוד מאתגר. נצטרך לחכות לראות כמה הסגלים יהיו חסרים. הצטרפו אלינו שחקנים חדשים שיהפכו להיות שלד של הנבחרת בשנים הקרובות".
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
"זה לא מובן מאליו שמשחקים". עודד קטש
(צילום: אבי רוקח)
שני המשחקים יערכו בספרד במתכונת של בועה, כשצוות האימון והשחקנים לא יוכלו לצאת מהמלון, אלא רק לאימונים ולמשחקים. הנבחרת תטוס ביום שני הקרוב, אך לפני כן יתקיימו בדיקות קורונה לכל 19 השחקנים שזומנו. רק לאחר הבדיקות ייערך סינון נוסף בסגל, כשרק 15 שחקנים יטוסו לחלון המשחקים הקרוב.
הסגל הרחב כולל נכון לעכשיו את תמיר בלאט, ים מדר, יפתח זיו, נועם דברת, בר טימור, ספנסר וייס, רפי מנקו, אדם אריאל, גיא פניני, גולן גוט, נתנאל ארצי, טי.ג׳יי קליין, ג׳ייק כהן, נמרוד לוי, בן קרטר, תומר גינת, רומן סורקין, עידן זלמנסון וגם את גל מקל, שרק לפני 6 ימים נפצע בירך והיה אמור להיעדר בין 2 ל-3 שבועות, אך הודיע לראשי הנבחרת שבכל מקרה יגיע וינסה לשחק. קליין אמור להיות המתאזרח, אחרי שגייק כהן ובן קרטר קיבלו מעמד של ישראלים ולא יצטרכו להופיע כמתאזרחים.
4 צפייה בגלריה
טי ג'יי קליין
טי ג'יי קליין
המתאזרח. טי ג'יי קליין
(צילום: אורן אהרוני)
ספנסר וייס ואדם אריאל לא אמורים להשתתף במשחקים הקרובים בגלל פציעות. ים מדר, שהלילה (בין רביעי לחמישי) ינסה להיבחר בדראפט ולהשיג חוזה ב-NBA, גילה מחויבות והביע את רצונו להיות חלק מהנבחרת.
מקל אמר מספרד במסיבת העיתונאים שהתקיימה בזום: ״הייתי קצת פצוע בחודש האחרון, עם קרע קטן בשריר באמצע אוקטובר. עשיתי שיקום ולפני שבועיים חזרתי לפעילות מלאה. לפני שבוע שוב הרגשתי דקירה קטנה בשריר, ודי פחדתי. המחשבה הראשונה שעברה לי בראש הייתה שאני הולך להפסיד את הנבחרת, אבל אני מרגיש יותר טוב עכשיו".
4 צפייה בגלריה
עודד קטש וגל מקל
עודד קטש וגל מקל
עודד קטש וגל מקל
(צילום: אורן אהרוני)
מקל הוסיף: "מבחינתי אני יכול לשחק עם הקבוצה ביום ראשון. אנחנו לא ניקח את הסיכון הזה, אבל קיבלתי אישור מהקבוצה להגיע לנבחרת, זה מאוד משמח מבחינתי. מבחינת המצב פה בספרד, במלאגה זה עוד יחסית בסדר. יש מקומות עם יותר הגבלות, אבל זה משהו שכל העולם מתמודד איתו ולמדנו לחיות עם זה. יצא לי להיות חלק מבועה בוולנסיה בשנה שעברה, זאת תהיה חוויה. אנחנו הולכים להתאמן במתקן הכי מפואר באירופה, רוצים להמשיך את שני הניצחונות שעשינו בהתחלה ולעלות לאליפות אירופה".
יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל, עמוס פרישמן: ״זה יום חג לספורט הישראלי, אני מאחל הצלחה לנבחרת ישראל בכדורגל וזה ממשיך בחגיגה בלילה. זאת הזדמנות לאחל בהצלחה לדני אבדיה וים מדר. אנחנו מתחילים את הקמפיין שלנו עם משימה לא פשוטה, גם ללקט את השחקנים הישראלים שנמצאים בחו״ל, וגם את כל שאר השחקנים שהמפגש הראשוני שלנו איתם יהיה רק בשדה. יש לנו מטרה והיא לנצח בכל משחק שאנחנו משתתפים בו. יש לנו נבחרת נהדרת, שחקנים ישראלים יוצאים מן הכלל, ואני מקווה שגם ראשי הקבוצות יתנו עוד במה לשחקנים הישראלים, כי רק ככה הם יכולים להצליח".
4 צפייה בגלריה
עמוס פרישמן
עמוס פרישמן
עמוס פרישמן
(צילום: ראובן שוורץ)
פרישמן הוסיף: "לגבי המתאזרחים, בשנה האחרונה התחלנו לקטלג אותם כשחקני סוג ב׳ ואני מבקש להפסיק עם זה. יש מתאזרחים שמחויבים לכדורסל הישראלי ברמה מאוד גבוהה, וצריך לדעת איך לשלב את המתאזרחים מבלי לפגוע בכדורסלן הישראלי. אסור לעשות הכללות, אני מסכים שיש מתאזרחים שאין להם מקום כאן".