מכבי תל אביב תפתח מחר (שבת, 21:15) את סדרת רבע גמר הפלייאוף (בשיטת הטוב מ-3) מול היריבה העירונית, הפועל תל אביב.
"אנחנו מגיעים לפלייאוף עכשיו ואלה משחקים שונים לגמרי ממשחקי העונה הסדירה", אמר יאניס ספרופולוס, "בעונה הסדירה עשינו עבודה מצוינת וסיימנו במקום הראשון למרות הפציעות, למרות השחקנים החסרים שהיו לנו לפני משבר הקורונה וגם לאחר מכן. הראינו שמגיע לנו לסיים ראשונים. יש לנו סדרה חשובה ומשחק חשוב נגד הפועל ת"א. אנחנו מכבדים אותם, זו קבוצה לוחמת ואנחנו צריכים להיות מרוכזים, ללכת לפי התכנית שלנו ולהביא את המשחק למקומות שאנחנו רוצים להביא אותו".
2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס. הפלייאוף מתחיל
(צילום: עוז מועלם)
ג'ייק כהן הוסיף: "עברנו הרבה כדי להגיע לנקודה הזאת. הרבה קשיים ורגעים קשים כדי להגיע לפלייאוף ועכשיו הגיע הזמן לפדות את השטרות ולהגיע למטרה שבשבילה עבדנו כל השנה. מבחינתי האישית, הדבר האחרון שאני רוצה זה לסיים את העונה הזו בטעם לא טוב. אני חושב שזה מגיע לנו. עשינו עבודה טובה מאוד השנה, נלחמנו דרך הרבה קשיים כקבוצה, פציעות, קורונה ועכשיו יש לנו את ההזדמנות לקחת תואר".
הצהובים ניצחו העונה את הפועל תל אביב בכל שלושת המפגשים. מהצד השני האדומים מגיעים לרבע הגמר מהמקום השמיני בליגה עם מאזן של 16 הפסדים מול 13 ניצחונות. מאז חזרה מפגרת הקורונה עומד מאזנה של הפועל על 5 ניצחונות ו-3 הפסדים. כזכור, גם בעונה שעברה האדומים סיימו את הליגה במקום השמיני, אז הצהובים גמרו את סדרת רבע הגמר בסוויפ 0:3 בדרך לזכייה באליפות המדינה בפעם ה-53.
2 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן: "עברנו הרבה כדי להגיע לכאן"
(צילום: אורן אהרוני)
מכבי ניצחה בכל 15 משחקי הפלייאוף האחרונים מול הפועל ת"א, כולל ארבעה ניצחונות דו-ספרתיים בשנתיים האחרונות. ניצחון הפלייאוף האחרון של האדומים בדרבי היה במסגרת בית חצי הגמר של עונת 03/04: 75:80 באוסישקין. מכבי ניצחה בסוויפ את שש סדרות הפלייאוף האחרונות שלה מול הפועל ת"א. הפעם האחרונה בה האדומים ניצחו את הצהובים במהלך סדרה הייתה ב-91/92, כאשר גררו אותם למשחק חמישי ומכריע בסדרת הגמר. עם זאת, ארבע מחמש הסדרות האחרונות בין היריבות העירוניות בשיטת הטוב משלושה הגיעו למשחק שלישי ומכריע.