אחרי כל הפסד כואב ביורוליג או סתם משחק ליגה קשה, במכבי תל אביב נזכרים בשלושת השחקנים שיושבים על אזרחי כבר תקופה ארוכה ומייחלים לחזרתם: עומרי כספי, ג׳ון דיברתולומאו ויובל זוסמן. הערב (שני, 21:00) במפגש מול הפועל חיפה בהיכל מנורה מבטחים יש סיכוי ששניים מהם כבר ישובו לפרקט. הקפטן, דיברתולומאו, יחזור אחרי היעדרות של 11 חודשים וכספי עשוי לקבל דקות ראשונות אחרי שנה ללא כדורסל.
דיברתולומאו קרע את שריר החזה בעונה שעברה ונאלץ לעבור ניתוח ושיקום ארוך. אחרי שהחלים והיה אמור לעמוד לרשותו של יאניס ספרופולוס לקראת משחקי סוף העונה נפצע שוב, הפעם בגיד האכילס. במקרה של כספי מדובר בפציעה אחת מאז המשחק מול אלבה ברלין בנובמבר 2019. מדובר למעשה בחבורה בברך שגורמת לשטף דם, בצקות ובעיקר לכאבים עזים.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
יש סיכוי לראות אותם על הפרקט כבר הערב. כספי ודיברתולומיאו
(צילום: עוז מועלם)
כבר תקופה ארוכה שכספי נמצא באימונים יחד עם הקבוצה. בהתחלה ללא מגע, אחר כך עבר להשתתפות חלקית בלי הקטעים האינטנסיביים ובשבועיים האחרונים להשתתפות מלאה בתיאום עם הצוות הרפואי. בקבוצה מעדיפים שלא לדחוק את כספי לקחת חלק במשחקים, אלא לתת לו זמן להיכנס לכושר משחק ובעיקר לא ליצור עומס על הברך, כדי שלא יחזרו הכאבים.
גם אם אכן יתקבל האישור הסופי לכך שהוא יכול לקחת חלק במשחק הערב, הדברים יקחו זמן. כל תהליך החזרה שלו יהיה בהדרגה ובצורה מתונה ומבוקרת בשיתוף עם הצוות הרפואי. כמות הדקות שלו על הפרקט תהיה מוגבלת ולא בטוח שייקח חלק בשתי המסגרות (יורוליג והליגה הישראלית) לפחות לא בתקופה הראשונה, זאת על מנת להעניק לו זמן מנוחה מתאים.
2 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
עומרי כספי. לוקחים את הזמן איתו
(צילום: ראובן שוורץ)
"אין ספק שזאת תוספת משמעותית וסופר חשובה, אנחנו כל כך שמחים שהם חזרו אלינו בריאים", אמר גורם במועדון. "הרצון הוא לשלב אותם בתוך הסגל שכולל גם לא מעט שחקנים חדשים, לפתור את בעיית העומסים על יתר השחקנים ע״י חלוקת דקות נכונה והלוואי שזה גם יביא לנו בשורות טובות על הפרקט".
בזמן שהצהובים קיבלו בחזרה שני שחקנים לסגל ויובל זוסמן מתכונן לחזרה שלו כבר בשבועיים הקרובים, במועדון קיבלו חדשות רעות מכיוונו של עידן אלבר, שסובל מפגיעה בכף ידו ולכן לא נכלל בסגל הערב. כרגע החשש הוא לשבר, אבחון סופי יתקבל במהלך השבוע.