הצבע האדום של הפועל ת"א נראה על המדשאות מחוץ להיכל קבוצת שלמה היום (שישי) בשעת בוקר מאוחרת, ולא בגלל משחק ליגה. הקולות הנרגשים, שרק מחכים להיכנס פנימה אל האולם ולטעום את הפרקט, אולי יטעו לרגע אדם זר שעבר באזור ותהה מה עוד יכול להיות מרגש כל כך בתוך מבנה, אבל הפועל 'שווים' ת"א, הקבוצה הראשונה בישראל המשלבת בוגרים עם מוגבלויות (לצד אוהדים), הגיעו לאימון משותף, בו אף נכחו שחקני הקבוצה קייל אלכסנדר והקפטן בר טימור.
הקבוצה הוקמה בתחילת העונה כדי לספק מסגרת ספורטיבית לבוגרים על הספקטרום האוטיסטי תחת המועדון. הקבוצה מונה שבעה בוגרים עם צרכים מיוחדים לצד שבעה אוהדים ומקיימת אימון שבועי תחת המאמנים מיכאל אלגלי, מנהל בתי הספר לכדורסל של הפועל ת"א, ואלון חמזני, שחקן עבר בהפועל אוסישקין וכיום שחקן בליגה הארצית. הפרויקט הוא בשיתוף עיריית ת"א והמרכז לחיים עצמאיים בעיר.
4 צפייה בגלריה
אימון הפועל 'שווים' ת"א
אימון הפועל 'שווים' ת"א
פרויקט ראשון מסוגו. הפועל 'שווים' ת"א
(צילום: טל שחר)
"כיום במדינת ישראל, לבוגרים על הספקטרום האוטיסטי אין מספיק מסגרות בחיי היום יום שלהם", סיפר מנהל הקבוצה ואחד ממקימיה, דני אור, בעצמו אב לילד מיוחד. "אחרי שהם מסיימים את מערכת החינוך חלקם הגדול נשאר תקוע בבית. זה יכול להוביל אותם למצבי תסכול מאוד גדולים. זה מקשה על ההורים ומייצר אתגרים רבים, והחלטתי שזו הקהילה לה אני רוצה לתרום מחלקי".
אלגלי וחמזני תיארו איך זה לאמן קבוצה המורכבת מאנשים עם מוגבלויות לצד אוהדים: "אנחנו מנסים להמציא את עצמנו כל אימון מחדש. החבר'ה עובדים בזוגות, כך שהאוהדים הם למעשה הפה שלנו באימון. אנחנו מרגישים תמיכה אדירה מהמועדון ואומרים תודה שניתנה לנו הזכות להיות חלק מהקבוצה".

"חוויה מדהימה"

עם הכניסה לאולם, עוד לפני ההגעה לחדרי ההלבשה, עוברים הבנים ליד תמונות השחקנים במסדרון הארוך. אפשר לשמוע את הנשימות נעתקות לרגעים ספורים, כשהם כמובן יודעים שאוטוטו יצטרפו אליהם טימור ואלכסנדר. הכניסה 'להיכל הקדוש' של השחקנים, הלוא הוא חדר ההלבשה, יוצרת הרבה רגשות, בעיקר התלהבות.
כשהכדורים הכתומים מחולקים בכניסה לפרקט, כל אחד רץ ותופס פינה, אלא שחמזני מרכז את כולם לחימום שלא מבייש אף ספורטאי מקצועני, ויחד עם הזיעה מופיע הצבע האדום לא רק על המדים, אלא גם על הפנים. העיניים של הבנים מציצות לעבר הכניסה תוך כדי כדרורים וקליעות לסל, והחיוכים גדלים תוך שניות כשטימור מגיע פנימה ומרכז את כולם מחדש. אחד הבנים מאתגר אותו לרוץ איתו יד ביד תוך כדי שהוא מכדרר, וטימור נענה לבקשה וחוצה את הפרקט הלוך חזור כשזרוע אחת שלו כאמור שלובה בשל הבחור המאושר.
4 צפייה בגלריה
בר טימור באימון הפועל 'שווים' ת"א
בר טימור באימון הפועל 'שווים' ת"א
"מקווה שזה יגרום לעוד מועדונים להקים קבוצות נוספות". בר טימור באימון הפועל 'שווים' ת"א
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
בר טימור באימון הפועל 'שווים' ת"א
בר טימור באימון הפועל 'שווים' ת"א
"חוויה מדהימה לכולם"
(צילום: דוברות הפועל ת"א)
4 צפייה בגלריה
קייל אלכסנדר באימון הפועל 'שווים' ת"א
קייל אלכסנדר באימון הפועל 'שווים' ת"א
"משמח מאוד לראות חיוכים על הפנים של כולם פה". קייל אלכסנדר
(צילום: דוברות הפועל ת"א)
"אני רוצה להגיד לכם בשמי ובשם כל השחקנים", אמר טימור רגע לפני שהתפנה לשחק עם שחקני הקבוצה. "אנחנו מאוד נרגשים להיות פה, כיף לנו להכיר אתכם. אתם חלק מהמשפחה של הפועל ת"א, שמייצגת את כולנו, ואנחנו מאושרים מהקבוצה הזו והיוזמה הזו. כיף לנו לקחת חלק ואנחנו נתרחב עם הזמן. כיף לי להכיר אתכם ויאללה הפועל".
כשהאימון המשותף נמצא בעיצומו, אומר אור: "חוויה מדהימה לכולם. הקבוצה הזאת עושה טוב לכולנו, לא רק למשתתפים עם המוגבלויות. אני מקווה שבעתיד נצרף משתתפים נוספים וגם ייפתחו קבוצות נוספות ונוכל לקיים טורנירים".
טימור ואלכסנדר הקדישו זמן לצגת תרגילים לכל מבקש. "הפרויקט הזה מאוד מרגש אותי, והוא מראה בדיוק מה זה הפועל", סיכם טימור בסיום האימון המשותף. "בשבילי, להיות פה ולעבוד קצת עם החבר'ה האלה זה מדהים וזה נותן לי תזכורת לזכות שלי לשמח אנשים. אני מקווה שהפרויקט הזה שהתחיל כאן לראשונה בהפועל ת"א יגרום לעוד מועדונים להקים קבוצות נוספות".
"זה כבוד גדול בשבילי להיות כאן", הוסיף אלכסנדר. "משמח מאוד לראות חיוכים על הפנים של כולם פה, ולהיות חלק מהקבוצה הזאת שכל כך קרובה לאוהדים שלה".