עד הדקות האחרונות של המשחק כולם עדיין התעסקו בעיקר בעובדה שהוא החל ב-45 דקות איחור בעקבות תקלה בשעון ה-24 מעל אחד הסלים, אבל אחרי שהפועל ירושלים הצליחה להפתיע בענק עם הניצחון 82:83 על מכבי תל אביב אף אחד לא זכר כבר מה קרה בהתחלה.
באופן עקרוני המשחק הזה היה חסר חשיבות, מכבי ת"א כבר הבטיחה את המקום הראשון בטבלה ואת הביתיות לכל אורך הפלייאוף וירושלים כבר התקבעה לה במקום השישי, אבל הקלאסיקו, כמו כל קלאסיקו, תמיד מייצר הרבה עניין, מתח ולא מעט דרמות.
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
סוף סוף יש חיוכים. שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
מה לא עבר על ירושלים העונה – עזיבתו הפתאומית של עודד קטש, פיטורים של מאמן נוסף, הפסדים מביכים, הדחות מאכזבות ועזיבת ארבעת הזרים בעקבות מבצע "שומר החומות". הרבה מאוד זמן השחקנים של ירושלים לא נלחמו בצורה הזאת על הפרקט כמו אתמול.
סולימאן בריימו (22 נקודות ו-12 ריבאונדים) ותמיר בלאט (20 נקודות ו-14 אסיסטים) נדלקו ברגע שראו את הצבע הצהוב וקיבלו אינספור מחמאות בסיום, אבל אין ספק שמי שקיבל את רוב המחמאות היה זה אדם אריאל, שצלף שלשה אדירה על הבאזר. יש אומרים בירושלים שהוא היה חייב את השלשה הזאת לקבוצה כבר די הרבה זמן, אחרי שעם שלשה דומה הדיח אותם בחצי גמר הפלייאוף בעונה שעברה כשהיה שחקן של מכבי ראשל"צ.
"היה פה מאמץ קבוצתי מטורף", אמר אריאל בסיום. "כולם יודעים את הסיטואציה שלנו, זה לא קל. לא ויתרנו לשנייה, מה שהשחקנים נתנו פה בכל שנייה על המגרש היה מטורף. יש לנו לב ענק והראינו הרבה אופי ולא נשברנו אפילו לשנייה אחת, כל הזמן האמנו, וקרה מה שקרה בסוף".
אריאל המשיך: "קשה לתאר במילים מה שהקבוצה הזאת עברה העונה, אבל זה רק מראה שמי שנמצא פה עכשיו זה לא מובן מאליו, יש פה אופי וצוות אנשים שלא מוותרים אפילו לשנייה".
4 צפייה בגלריה
אדם אריאל
אדם אריאל
אדם אריאל מקפיץ את האוהדים לשמיים
(צילום: אורן אהרוני)
"אני צריך עוד כמה שלשות כאלה כדי לקזז את החוב", הוא צחק. "אני מאמין בעצמי כל הזמן ומאמין שאעשה את הדבר הנכון, אני מאמין בזריקה שלי שהיא תמיד תיכנס. כשזה מגיע לרגעים האלה זה מגיע הכי טבעי".
מי שנכנס לטירוף מוחלט היה המנכ"ל גיא הראל שעשה כמעט הכל על מנת להביא כמה שיותר אוהדים אתמול לארנה. אם זה בהורדת המחירים ל-50 שקל לכרטיס ואם זה שיחה פרטית עם האוהדים לפני המשחק, בה יכלו לשאול אותו כל מה שעל ליבם. בסיום, אחרי שהשחקנים כבר ירדו לחדר ההלבשה, הוא דרש להחזירם לכיוון הפרקט על מנת שיוכלו לחגוג עם אותם אוהדים שאכן הגיעו ועודדו בלי הפסקה.
קצת אחרי הסיום, הוא גם צייץ בטוויטר: "ההחלטה לקיים את המשחק לא הייתה פשוטה בגלל התקלה בארנה, השופטים התעקשו ועשו מאמצים. היו כמה נקודות שהיו על סף ביטולו והיה נהיה בלגן".
יונתן אלון הגיע למסיבת העיתונאים לאחר המשחק ונשם לרווחה אחרי שני ההפסדים האחרונים. "באמת שחוץ ממשאית הכל עבר עלינו העונה", הוא אמר בסיום. "ספורטאים הם אנשים שכואב להם בגוף כשמפסידים ומאוד מאוד רוצים לנצח, זה פשוט תחושה של מגיע לנו סוף סוף אחרי כל מה שעברנו העונה".
4 צפייה בגלריה
יונתן אלון
יונתן אלון
"לספורטאים כואב בגוף אחרי הפסדים, הם מאוד רוצים לנצח". יונתן אלון
(צילום: עוז מועלם)

"מה שסקוטי עשה זה חלק מהספורט"

בצד השני, במכבי ת"א לא אהבו את ההפסד, בעיקר את הרפיון ההגנתי שהשחקנים הציגו במחצית השנייה, אבל לא מתכוונים להיתקע עליו במשך הרבה זמן, אלא רק ללמוד מהטעויות, זאת מאחר והראש שלהם נמצא בגמר גביע המדינה שיתקיים (כנראה) ביום חמישי הקרוב מול מכבי ראשל"צ ולאחר מכן תחילת הפלייאוף.
מי שבעיקר לא אהב את את מה קרה בסיום הוא סקוטי ווילבקין. 23 שניות לסיום הוא צלף שלשה ומיד לאחר מכן סימן שקט לאוהדים של הפועל ירושלים, מה שעלה לו בטכנית וסידר למארחת זריקת עונשין מתנה. אפשר להגיד שהוא לא אהב את השריקה הזאת בלשון המעטה. ולאחר המשחק, בזמן שהוא נמצא בחדר ההלבשה, הוא לא הפסיק לצייץ בחשבון הטוויטר שלו דברים בנושא. בין היתר אפשר צייץ: "אני אעשה את זה שוב, זה היה שווה את זה. המשחק הזה גם ככה לא שינה כלום, אנחנו עדיין מקום ראשון. לבריימו היה את האומץ להשתיק אותי אחרי המשחק, הבטלן הזה. מעולם לא הייתי צריך פגרת קיץ כמו עכשיו. וביציאה שלו מהארנה הוא אפילו הספיק לדבר עם אחד השופטים.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין עצבני
סקוטי ווילבקין עצבני
היה עצבני בסיום. סקוטי ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
"עלינו לשלוש הפרש, סקוטי חגג, הם ביקשו פסק זמן, כולם צעקו והוא קיבל עבירה טכנית", סיפר אנג'לו קלויארו על האירועים במאני-טיים. "בהתחלה היה 0.1 שניות לסיום וההגנה שלנו עמדה בצורה שונה, ברגע האחרון היו 0.7 שניות. לרוב אחרי זריקה כזאת אתה תמיד הולך למוניטור, זה נראה שהוא הצליח לזרוק בזמן אבל אני אפילו לא יודע אם השופטים יכלו לבדוק כי הלוח על הסל לא עבד".
על סקוטי ווילבקין והציוצים: "לא ראיתי מה הוא כתב אבל אני בטוח שהוא מתוסכל. ראיתי שהוא הלך לקהל, מבחינתי זה חלק מהספורט. האוהדים שלהם קראו קריאות די מכוערות לפני המשחק. זאת עבירה טכנית מאוד משמעותית בכזה זמן. ראיתי את זה, זה חלק מהמשחק. הוא ביצע כמה מהלכים גדולים עבורנו ואני לא חושב שהוא היה צריך לקבל עבירה טכנית על זה".
קלויארו סיכום: "כן, אני חושב שזאת קריאת השכמה וזה לא משנה מי נמצא על הפרקט. למה הפסדנו? אני פשוט חושב שזה היה קצת מהכל, הבטחנו את המקום הראשון עוד קודם, המשחק נדחה בכמעט שעה".