מכבי תל אביב סיימה הערב (שלישי) את עונת 2019/20 עם ניצחון 81:86 בגמר הפיינל פור על מכבי ראשון לציון. זו הייתה עונה ארוכה ומתישה שהחלה אי שם בחודש אוגוסט, תאריך תחילת האימונים.
אבל הצוות המקצועי וההנהלה לא יכולים עכשיו לנוח כי בקרוב מאוד 2020/21 תצא לדרך, וסגל השחקנים עדיין לא הושלם, בניגוד לקבוצות אחרות במפעל הבכיר של היבשת שהחתימו כבר לא מעט שחקנים. אז מי נשאר, על אילו שחקנים עדיין מתלבטים בצוות המקצועי, איזה שחקן חדש כבר חתום ומה הקבוצה עוד מחפשת בשוק.
7 צפייה בגלריה
ווילבקין וספרופולוס. הם בפנים
ווילבקין וספרופולוס. הם בפנים
ווילבקין וספרופולוס. הם בפנים
7 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
זוסמן. חתום
(צילום: אורן אהרוני)

נשארים: המאמן והכוכב הגדול

יאניס ספרופולוס: המאמן היווני הוביל את הקבוצה אל פלייאוף היורוליג עם מאזן של 19 ניצחונות לעומת 9 הפסדים, וכבר בחודש דצמבר קיבל הארכת חוזה לשנתיים נוספות עם אופציה לאחת נוספת בלי קשר לתוצאות העתידיות.
סקוטי ווילבקין: הפך לכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה עם ממוצעים של 16.1 נקודות ו-3.4 אסיסטים ביורוליג. בעקבות היכולת הנהדרת, לגארד ניתנה הארכת חוזה לקראת סוף ינואר לשלוש עונות נוספות. למרות הדיווחים מאירופה בהם נכתב שווילבקין יאלץ לקצץ משכרו מה שיוביל לפרידה בין הצדדים, במכבי ת״א לא רואים סיכוי שזה יקרה.
עומרי כספי: אחרי 10 עונות בליגה הטובה בעולם, חזר בקיץ האחרון כספי למכבי ת"א בקול תרועה וחתם על חוזה לשלוש עונות. זה התחיל טוב אך בנובמבר הוא נפצע בברכו, טס לארה"ב לניתוח כולל שיקום ולא חזר לשחק. הרצון של שני הצדדים הוא להמשיך את ההתקשרות, אולם כרגע עדיין לא ידוע מה מצבו הרפואי. לאחרונה הוא חזר להתאמן.
7 צפייה בגלריה
כספי וזוסמן
כספי וזוסמן
כספי. מצבו הרפואי עדיין לא ברור
(צילום: עוז מועלם)
אותלו האנטר: בקיץ האחרון הצוות המקצועי התמקד בעיקר בחיפוש אחר שחקן בעל ניסיון ביורוליג. שמו של הסנטר עלה מיד על השולחן לאור ההיכרות שלו עם יאניס ספרופולוס שאימן אותו באולימפיאקוס, אבל בעקבות גילו המתקדם (33) והירידה ביכולת בשנה האחרונה שלו בצסק"א מוסקבה היו לא מעט הסתייגויות. כל הלבטים לגביו נעלמו במהרה לאחר שמילא בהצלחה את נעליו של טאריק בלאק הפצוע, מה שגרם לצהובים לממש את האופציה עליו כבר בפברואר.
אמארה סטודמאייר: בעקבות שרשרת הפציעות העונה של הצהובים גם סטודמאייר נחת בהיכל. ההצטרפות שלו עוררה רעש רב אחרי המעבר ליריבה הגדולה של האקסית הפועל ירושלים, במיוחד בתור מישהו שמחזיק במניות בקבוצה. הסנטר בן ה-37 הספיק לשחק שישה משחקים ביורוליג ולא הצליח להשאיר חותם, אך עם חידוש העונה בישראל הראה יכולת משופרת שהגיעה לשיא בגמר.
יובל זוסמן: לגארד יש חוזה מובטח במועדון עד סוף עונת 2020/21, כשבמהלך העונה הנוכחית חתם על הסכם משודרג של כ-300 אלף דולר לשנתיים הקרובות, אחרי שהחוזה הקודם עמד על כ-35 אלף דולר בלבד לעונה.
טיילר דורסי: אחרי פתיחת עונה מגומגמת הסקורר הראה את היכולת האמיתית שלו, בעיקר במאני-טיים, מה שגרם לצהובים לגבש דעה לגבי הישארותו בעונה הבאה. לשחקן עצמו, שחתום לעונה הבאה, היו תוכניות אחרות כשהוא שאף לממש את אופציית ה-NBA שלו עד 30 ביולי, אך בעקבות הקורונה והעובדה שלא יוכל להשיג חוזה חתום עד לתאריך הנקוב, הוא יישאר במועדון הצהוב.
7 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
דורסי. ביי ביי לחלומות ה-NBA
(צילום: עוז מועלם)
אלייז'ה בראיינט: במהלך העונה התחילו הדיווחים השונים על כך שקבוצות NBA, ובעיקר ניו אורלינס פליקנס, מעוניינות לצרפו בעונה הבאה, אך גם במקרה שלו נגיף הקורונה טרף את הקלפים.
סנדי כהן: בקיץ האחרון הגארד-פורוורד חתם על חוזה ארוך טווח של ארבע עונות, כשהמטרה הראשונית הייתה שיקבל אזרחות ואז להשאילו לקבוצה אחרת בליגה או באירופה להתחשלות וצבירת ניסיון. אך תהליך האזרוח התעכב עד לחידוש העונה ביוני האחרון, בקבוצה מתלבטים אם להשאילו בעונה הבאה, אך נראה שמעצם היותו שחקן ישראלי, מה שיכול לעזור משמעותית בזירה המקומית, הוא יישאר.
אנג'לו קלויארו: הפורוורד היה צפוי לעבור לקבוצה אחרת בעקבות החתמתו של כספי, אך אחרי פציעתו של האחרון הוחלט להשאירו במועדון. לא מעט פעמים במהלך העונה הצוות המקצועי הכה על חטא על הרצון להשאילו לאחר שהציג נחישות ומלחמה על הפרקט. בקבוצה התלבטו אם להשאירו בגלל החוזה הכבד שלו, אבל לאחרונה סיכמו הצדדים על הישארותו לשנתיים נוספות בהן ירוויח כ-750 אלף דולר.
7 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
קלויארו. הוכיח שמקומו במכבי
(צילום: עוז מועלם)

מתנדנדים: שלושה ישראלים וזר

ג'ון דיברתולומאו: הקפטן התחיל לקבל קרדיט ביורוליג אחרי שהציג יכולת טובה, אבל בדיוק ברגע השיא הכל נקטע עם פציעה בשריר החזה שגרמה לו לסיים את העונה. בקבוצה העריכו את המחויבות והרצון של הקפטן להתגבר על הפציעה כדי לשוב לעונת הקורונה, וכך קרה, אבל בדיוק לפני חידושה ביוני הוא נפצע שוב, הפעם בגיד אכילס, ועבר ניתוח. דיברתולומאו מסיים חוזה אחרי שלוש עונות בצהוב, ונראה ששני הצדדים רוצים להמשיך את ההתקשרות. הצדדים יישבו למו"מ בקרוב.
קווינסי אייסי: הפורוורד שהשתכר 700 אלף דולר לעונה לא היה אמור להמשיך לעונה נוספת בשל החוזה היקר, אך גם כאן הקורונה שיבשה את התוכניות. במכבי ת"א קודם כל רוצים לבחון את שוק השחקנים בעמדה שלו ורק לאחר מכן יחליטו. גם אם בסוף תתקבל ההחלטה להשאירו זה יהיה בשכר הרבה יותר נמוך, שככל הנראה לא יעלה על 550 אלף דולר.
7 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
כהן. הרגשת מיצוי
(צילום: עוז מועלם)

אבדיה פורס כנפיים

דני אבדיה: אחרי שלוש עונות במדים הצהובים, היהלום של הכדורסל הישראלי יפרוש כנפיים לעבר הליגה הטובה בעולם כשהוא צפוי להיבחר במקום גבוה מאוד בדראפט הקרוב באוקטובר. אחרי ההשקעה ארוכת השנים בו, מכבי צפויה לקבל עליו מהקבוצה שתבחר בו כמיליון דולר על המעבר.
ג'ייק כהן: הפורוורד לא תמיד מקבל את כל הקרדיט שמגיע לו ביורוליג, אבל בזירה המקומית הפך להיות ברומטר מרכזי. כמו דיברתולומאו, גם הוא מסיים חוזה אחרי שלוש עונות במועדון ויעבור לספרד. בקבוצה רצו לראות אותו ממשיך בצהוב, אך בכלל לא התחילו את המשא ומתן עימו.

מי חתום ומה מחפשים בשוק

כריס ג'ונס: לפני כשבוע וחצי מכבי ת"א מצאה את המחליף של נייט וולטרס וסיכמה עם רכז בורסאספור. הרצון של הצהובים להשלים את העסקה לפני תום העונה נבע מסעיף בחוזהו שאיפשר לשחקן להשתחרר לקבוצת יורוליג בתמורה לביי-אאוט (סעיף יציאה) עד לאותו תאריך ספציפי. ההודעה הרשמית על החתמתו תצא בימים הקרובים.
7 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
ג'ונס. גניבה או נפילה
(צילום: FIBA)
השאיפה של מכבי ת"א היא להתחיל באימונים כבר לקראת סוף חודש אוגוסט, מה שמצריך את השחקנים שכבר חתומים בקבוצה לטוס למקום מגוריהם לתקופה קצרה, מאחר ויאלצו לחזור ארצה לבידוד של שבועיים, או להישאר בארץ לאורך כל התקופה. ובנוסף, מצריך את הצוות המקצועי לסגור את הסגל כבר בשבועיים הקרובים על מנת להביא לארץ את הזרים החדשים שגם ייאלצו להיכנס לבידוד של שבועיים.
הכוונה כרגע של הצוות המקצועי היא קודם כל לעבות את הקו הקדמי עם מחליף לטאריק בלאק. במידה ואייסי לא יישאר, יצטרף לסגל פורוורד זר בעמדה מספר 4 במקומו. בקבוצה מחפשים אחר מחליף ישראלי לדני אבדיה, כששמו של האקס גיא פניני כבר עלה בשיחות פנימיות. במידה וג'ון דיברתולומאו לא יישאר, יגיע רכז ישראלי במקומו.