לא כך חלמו במכבי ת"א שיראה משחק הליגה הראשון שלהם בהיכל מנורה מבטחים אחרי כמעט חודשיים וחצי. הצהובים הופיעו אתמול (שבת) ללא זרים, עם חמישה שחקנים בכירים בלבד - כולם ישראלים - ולמרות שבירת שיא קריירה בנקודות של רומן סורקין (35) ורפי מנקו (29), הם הפסידו 104:96 להפועל חיפה.
למרות הלו"ז הצפוף שיש לשחקני מכבי ת"א, לא הייתה ממש אפשרות אתמול על הפרקט לחלק את הדקות בין כולם. סורקין קיבל הכי הרבה דקות (38), מנקו (36), ג'ייק כהן (33) ותמיר בלאט (30) אחריו. גם ג'ון דיברתולומיאו שיחק 29 דקות, למרות שחזר אחרי היעדרות בת חודש בשל פציעה.
4 צפייה בגלריה
ג'וש ניבו ווייד בולדווין
ג'וש ניבו ווייד בולדווין
יקבלו את ההצעה? ניבו ובולדווין
(צילום: עוז מועלם )
"בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה במדינה, דברים מתגמדים וצריך לקחת הכל בפרופורציה", אמר מנקו אחרי המשחק. "יש לנו חטופים בשבי, חיילים מקריבים את החיים בכל יום. גם כשכל הקבוצה בבלגרד, כולנו מתפללים שיהיה פה טוב ושנהיה ביחד כעם. זה הכי חשוב. אנחנו השחקנים עלינו ונעלה ביום שני לעשות את המקסימום שאנחנו יכולים. לגבי חלוקת דקות ורוטציה, זה לא התפקיד שלנו. המטרה היא לעלות ולתת את הכי טוב שאפשר".
מנקו המשיך: "זו לא סיטואציה פשוטה לאף אחד, לא לנו לשחקנים בחדר ההלבשה ולא למועדון. אני בטוח ויודע שהמועדון עושה את מירב המאמצים בשביל לפתור את הסיטואציה שנוצרה על מנת שנוכל ולהמשיך לתת את הכל ביחד עם חדר הלבשה חזק בכל הזירות, פה ובאירופה. זו לא הייתה הרגשה טובה. אבל זה המצב".
4 צפייה בגלריה
סורקין
סורקין
38 דקות על הפרקט. סורקין
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
הפסד צפוי. בלאט
(צילום: עוז מועלם)

מלחמת גרסאות

בכל נושא של הזרים שבחרו שלא להגיע לארץ, יש מלחמת גרסאות בין הצדדים. מצד אחד, השחקנים לא אהבו את הדרך בה הכל התנהל. מצד שני, במועדון מספרים שעשו התחשבות אדירה בשחקנים כדי לא לפגוע בשכרם יותר מדי. בתוך החוזה של ארגון השחקנים ביורוליג לבין הקבוצות נכנס סעיף חדש אחרי תקופת הקורונה, בו יש אפשרות למועדון במקרה קיצוני של מגיפה עולמית או מלחמה לקבל אישור על קיצוץ בשכר על כל משחק שלא משוחק עם קהל באולם הביתי. למעשה מכבי יכולה לקצץ בשכר עד כ-1 אחוז למשחק בית ששוחק ללא קהל. כך שבחישוב מצטבר מדובר על מעל 15 אחוז.
ל-ynet נודע כי במכבי הודיעו לשחקנים שהם לא מפעילים את הסעיף הזה ורק דוחים להם תשלומי שכר עם התחייבות בעל פה לכך שיחזירו להם את אותם הכספים במשכורת בסוף העונה או במשכורת הראשונה של תחילת העונה הבאה.
4 צפייה בגלריה
הגישו פתרון לזרים. מזרחי, פדרמן ורקנאטי
הגישו פתרון לזרים. מזרחי, פדרמן ורקנאטי
הגישו פתרון לזרים. מזרחי, פדרמן ורקנאטי
(צילום: עוז מועלם)
לפני משחק היורוליג האחרון, נכנס יו"ר המועדון, שמעון מזרחי, לחדר הלבשה עם בקשה לכלל השחקנים לחזור ארצה. הזרים ביקשו התחייבות בכתב לכך שהשכר אכן יחזור אליהם, מה שהם עדיין לא קיבלו. במועדון מאוד מאוכזבים מהתנהלותם: "אנחנו במצב מלחמה, ולא רגיל", הסבירו. "לא רק השחקנים התבקשו לקצץ בשכר, אלא כל המועדון. כולם נרתמו לזה, וגם אף אחד לא לוקח להם את הכסף הזה. זה רק מצב זמני עד שכל העניינים הכספיים יסתדרו. המילה של משפחות מזרחי, פדרמן ורקנאטי צריכה להספיק להם".
בכל מקרה, במכבי לא רוצים לגרור את הסיפור לתקופה ממושכת וגם לא רוצים ליצור מריבה עם הזרים. עצם זה שהמשחק הליגה מול הפועל עפולה יתקיים רק ב-15 בינואר רק יעזור כנראה לפתור את המצב.