בשורות לא טובות למכבי ת"א: הגארד דארון היליארד, שנפצע אתמול (שבת) ברבע השני במהלך הניצחון על עירוני נס-ציונה, ייעדר 4-3 שבועות. בקבוצה שוקלים להביא מחליף זמני. היליארד הרבה להיפצע לאורך רוב הקריירה שלו, הפעם האחרונה בדצמבר האחרון, כשנפגע בברכו והושבת לארבעה חודשים.
למרות הניצחון אתמול, זה לא הלך חלק עבור מכבי ת"א. היא אמנם הובילה ב-18 נקודות במהלך הרבע השני וב-15 במהלך הרבע האחרון, אבל בכל פעם הורידה את הרגל מהגז ונראתה לא מרוכזת עם איבודי כדור מיותרים - 20 בסך הכול - מה שאפשר לאורחת אפילו לעלות ליתרון 44:45 בסיום המחצית הראשונה. הצוות המקצועי שם דגש על הנפילות האלה במהלך משחקים, אבל לא מתרגשים שם מכך יתר על המידה מאחר שמדובר במשחקים הראשונים של העונה. בצוות המקצועי מאמינים שהשיפור יגיע יחד עם התיאום והחיבור של כל השחקנים.
1 צפייה בגלריה
דארון היליארד ווייד בולדווין מכבי ת"א
דארון היליארד ווייד בולדווין מכבי ת"א
דארון היליארד (מימין). חודש בחוץ
(צילום: עוז מועלם)
בשונה מהמשחק ביורוליג, שבו יפתח זיו לא נרשם בכלל ורומן סורקין סופסל, השניים קיבלו דקות משמעותיות. זיו, עם 20 דקות, ניצל את הזמן שבו לורנזו בראון ו-ווייד בולדווין קיבלו מנוחה, וסיים את הערב עם 9 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. סורקין קיבל 25 דקות, לקח את ההזדמנות בשתי הידיים וסיים עם 21 נקודות.
מי שקיבל לא מעט מחמאות מאנשי הקבוצה הוא ג'רל מרטין, שהראה התאקלמות מהירה בליגה הישראלית עם 23 נקודות ו-10 ריבאונדים. "היינו צריכים לגמור את המשחק בצורה טובה יותר", אמר מרטין. "אנחנו צריכים להרים את עצמנו, אנחנו קבוצה חדשה ועדיין מחפשים את הכימיה. ככל שנשחק יותר זמן הכימיה תיבנה, ונצבור מומנטום. החברים שלי לקבוצה מצאו אותי היום במקומות שיותר נוחים לי, אני עושה כל מה שהמאמן מבקש ממני, אני רוצה שירגישו אותי בהגנה, להישאר אקטיבי, ובכל הזדמנות שיש לי בהתקפה פשוט לקחת אותה".
לצהובים אין הרבה זמן לנוח, כבר ביום שלישי (17:00) הם יארחו ביד אליהו את העולה החדשה עירוני קריית אתא במחזור השני בליגה, ולאחר מכן ייצאו למשחק חוץ ראשון ביורוליג בטורקיה, שם יפגשו ביום שישי (20:00) את האקס המיתולוגי סקוטי ווילבקין ופנרבחצ'ה.
פורסם לראשונה: 07:42, 09.10.22