עירוני נהריה סיימה אמש (שבת) את העונה אחרי ההפסד להפועל תל אביב 77:73, ותעלה מחר (17:00) למשחק מול אילת שיהיה לפרוטוקול בלבד. עבור נהריה מדובר באכזבה קשה וסיום עונה מוקדם מהצפוי, כשנזכיר שהיו מי שהצהירו בתחילת העונה וגם במסיבת העיתונאים לקראת חזרת הליגה מפגרת הקורונה, שהמטרה היא פלייאוף והיו מי שהפליגו ואף חלמו על פיינל פור.
מה שנתן לאנשי נהריה את הביטחון לצאת בהצהרות היא העובדה שהקבוצה חזרה מהפגרה הכפויה עם סגל מלא, שמלבד החילוף של ג'רל מקניל באיבן אלמיידה לא נרשמו שינויים.
4 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
פרנקו. מסתמן כי יעזוב
(צילום: אורן אהרוני)
נהריה גם פתחה טוב המשחקים עם ניצחונות על גלבוע/גליל ואשדוד, אבל אז תוך שבוע "הצליחה" לחרב לעצמה את כל העונה עם הפסדים ביתיים קריטיים להפועל ב"ש ונס ציונה, ואתמול זה הסתיים באיבוד יתרון דו ספרתי על הפועל ת"א יחד עם 30 כדורים (שיא ליגה היסטורי).
וכעת הפנים לעונה הבאה. על פי ההערכות, לנהריה כמו לעוד קבוצות שנשענות על תקציב עירוני, צפוי קיץ לא פשוט עם הרבה סימני שאלה. הנזקים הכלכליים בשל משבר הקורונה וחוסר המענה בשלב זה ממשרד הספורט שיבטיח רשת כלכלית, מכניסים את המועדון לחוסר וודאות.
4 צפייה בגלריה
טוני גפני וים מדר
טוני גפני וים מדר
גפני. נהריה בבעיה
(צילום: אורן אהרוני)
מה שכבר ברור הוא שהשחקנים והצוות המקצועי יצטרכו לקצץ בשכרם, כך שלגבי דני פרנקו ההחלטה תלויה בו, אם הוא יהיה מעוניין להמשיך בתנאים החדשים שנוצרו. לא מן הנמנע כי בעקבות המצב, פרנקו, שמתגורר בגבעתיים, יקבל הצעות מקבוצות במרכז הארץ ואחרי שיעשה את השיקולים שלו יבין כי כבר עדיף לו לעזוב.
מבחינת סגל השחקנים, רק לניב משגב יש חוזה לעונה הבאה. איתי שגב יעזוב לצרפת, אייל שולמן ירד לעירוני ר"ג מהליגה הלאומית, ובזרים, דומיניק ווטרס, שעבר עונה של עליות וירידות מעוניין להמשיך אך לאור התנהלותו לא בטוח שהמועדון יהיו מעוניינים להמשיך בהתקשרות. בשלב זה לא ברור מה עתידם של טוני גפני, דיימון סימפסון וטראוויס ווריק כשאיבן אלמיידה לא ימשיך.
4 צפייה בגלריה
אלפסי. מקווה לעזרה
אלפסי. מקווה לעזרה
אלפסי. מקווה לעזרה
(צילום: יאיר שגיא )
יו"ר הקבוצה, ניסים אלפסי: "יש מצד אחד סיפוק שהגענו לגמר הגביע, אבל מצד שני אכזבה גדולה שלא הצלחנו להגיע לפלייאוף העליון. במו ידינו פספסנו את המעמד וחבל מאוד כי הכל היה בידיים שלנו. כרגע מבחינה כלכלית יש בעיה איך לסיים את העונה ואיך לפתוח אותה, אז יש הרבה סימני שאלה בפתח גם מבחינת שכר שחקנים, צוות מקצועי והתחייבויות כספיות כאלה ואחרות, המשבר הזה גרם הרבה נזקים".
"אנחנו לא יודעים לפי איזה תקציב נעבוד, ראש העיר יתמוך בנו וינסה לרתום ספונסרים, אבל קשה להיות אופטימיים בתקופה הזאת. עד לרגע זה לא קיבלנו שום התחייבות והבטחה והזמן דוחק כי אנחנו צריכים לסגור ולפתוח עונה. ברור שיהיה קיצוץ רוחבי ומי שיהיה מוכן לקבל את התנאים ימשיך, כולל דני. לגבי הזרים, כולם רוצים להישאר אבל זאת תהיה החלטה מקצועית גם מבחינה כלכלית".
4 צפייה בגלריה
דומיניק ווטרס
דומיניק ווטרס
ווטרס. התנהגות לא מקובלת
(צילום: אורן אהרוני)
אלפסי התייחס גם להתנהלותו של דומיניק ווטרס במשחק מול הפועל ת"א (ירק על הפרקט, שפך בקבוק מים על הספסל, והתנהל בצורה רשלנית): "לא דיברנו אבל זאת ההתנהלות וההתנהגות שחוזרות על עצמן פעם אחר פעם, ויכול להיות שהנזק שלו יותר גדול מהתועלת. במצב הזה אני לא יודע אם אנחנו נתחייב אליו".