האם מכבי ת"א כבר החלה בהכנות לעונה הבאה? על-פי דיווח של העיתונאי האיטלקי אורציו קאוצ'י, אחד המועמדים המובילים להצטרף לקבוצה בקיץ הוא פורוורד ולנסיה ג'סטין אנדרסון.
אנדרסון (30, 1.96) מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות בקבוצה הספרדית, אולם הוא מיועד לעזוב בקיץ. השחקן העמיד העונה 6.1 נקודות ו-2.2 ריבאונדים למשחק ביורוליג ו-7.3 ו-2.4 בהתאמה בליגה הספרדית החזקה. אם יחתום הוא השחקן השלישי בשנתיים האחרונות שיגיע להיכל מנורה מבטחים מוולנסיה, אחרי ג'יימס ווב וחסיאל ריברו.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין מול שחקן ולנסיה ג'סטין אנדרסון
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין מול שחקן ולנסיה ג'סטין אנדרסון
אנדרסון שומר על בולדווין, העונה במשחק בין ולנסיה למכבי ת"א
(צילום: Djordje Kostic)

דיברתולומאו ייבדק, הראש של מכבי באתונה

מכבי ת"א ידעה שהניצחון ה-19 ברציפות בליגת העל הוא לא הדבר החשוב ביותר מבחינתה השבוע, ולכן ההפסד אתמול (שבת) 82:76 להפועל חולון לא הפתיע אף אחד. הצהובים הגיעו למשחק כשהם עדיין נושאים את התחושות אחרי המעידה הכואבת מול פנאתינייקוס בבלגרד וממוקדים במשחק מספר 5 בסדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג - ביום שלישי באתונה.
עודד קטש בחר לא לשתף כלל את כוכביו שהיו רשומים בסגל, כדוגמת לורנזו בראון, תמיר בלאט וג'וש ניבו. ג'ון דיברתולומאו, שקלע 12 נקודות ושיחק עם פציעה בכתף, נחבל באזור שוב בסיום המשחק וחומרת הפציעה עדיין לא ידועה.
3 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
משחק שהיה אפשר "לזרוק". כהן
(צילום: עוז מועלם)
לקראת ההמראה לאתונה מחר, במכבי ת"א לא אופטימיים שווייד בולדווין יהיה כשיר. כזכור, הגארד נפצע בשריר הירך האחורי במשחק הראשון בסדרה, שהתברר כקרע קטן. הוא לא שיחק בשני המשחקים שלאחר מכן, אלא שבחמישי, במשחק הרביעי, עלה ואז נפצע בשנית.
"קיבלנו החלטה לתת למספר לא קטן של שחקנים לנוח", אמר עודד קטש בסיום. "גם המחלה של רומן סורקין לא הייתה מתוכננת. זה היה קצת יותר מדי בשבילנו, אבל מי שעלה על הפרקט עשה את המקסימום. היינו בהרכבים לא רגילים, שיחקנו דברים שאנחנו לא רגילים לעשות אותם וניסינו לעשות את המיטב. זה המצב שלנו, פשוט הוא לא. משחק מספר 73 העונה בלוח זמנים מטורף. ועדיין, עם כל זה, הצוות המקצועי שלנו ורגב פנאן עושים עבודה מדהימה כדי למנוע פציעות יחסית לקבוצות אחרות. קל זה לא הולך להיות, בטח לקראת יום שלישי".

שרף: "לא משחק מדהים שלנו"

בצד השני, חולון ניצחה את הצהובים לראשונה מאז עונת 2021/2022 בה זכתה באליפות. למרות שהסגולים לא הצליחו לגמור מהר את המשחק וליהנות מהמתנה של מכבי ת"א וההרכב המשני שלה, הניצחון בפתיחת הבית העליון לקראת ככל הנראה סדרת רבע גמר מול הפועל ירושלים חשוב מאוד במאבק על הביתיות נגד הקבוצה מהבירה. ואם כבר אותה אליפות, אורח מיוחד בדמותו של ג'ו רגלנד הגיע לביקור במשחק בשל פגרת חג הפסחא ביוון.
3 צפייה בגלריה
שחקני חולון חוגגים את הניצחון על מכבי ת"א, אתמול
שחקני חולון חוגגים את הניצחון על מכבי ת"א, אתמול
שחקני חולון חוגגים את הניצחון על מכבי ת"א, אתמול
(צילום: רועי כפיר, ONE)
מחר (שני) יעבור סי.ג'יי האריס בדיקת MRI כדי לבדוק את חומרת הפציעה שלו ברגלו, ובכך יוכל עמית שרף לסמן את ארבעת הזרים איתם ירוץ בשלב המכריעים. לשרף יש שישה זרים פעילים והוא עדיין לא החליט במי לבחור, לכן תוצאות הבדיקה של האריס יסייעו לו בין היתר במהלך.
"צריך להיות כנים, מכבי באו בסגל חסר", אמר שרף בסיום. "הם שיחקו לא בסגל של הליגה, אבל צריך לדעת לקחת את זה. הם שיחקו בהרכבים שקצת קשים לנו, עברנו מהר מאוד לאזורית של חילופים. לא הצלחנו מספיק טוב להוציא לפועל את האזורית שלהם ובגלל זה לא גמרנו את המשחק והוא היה צמוד. המשחק הזה יכין אותנו לפלייאוף כי שם שומרים יותר ויותר אזוריות. לא משחק מדהים שלנו".
"מכבי לא שמו את רוב תשומת הלב כי יש להם את המשחק הכי חשוב בעונה בשלישי", הוסיף ניב משגב. "שמח שהתעסקנו בעצמנו והצלחנו לעשות את זה וגם זה לא היה פשוט. זה לא שלא התכוננו, למכבי יש סגל רחב. גם השחקנים המרכזיים לא שיחקו, אבל מי שכן הם שחקני טופ בליגה. לא חשבנו שזה יהיה קל. אני מצפה לפלייאוף ולמשחקים גדולים שיהיו. מצפה מהקבוצה שלנו שתעשה את עליית המדרגה הזו לקראת החודש וחצי המשמעותיים האלה".
פורסם לראשונה: 06:00, 05.05.24