זה נדיר שקבוצה מאפשרת כניסה חופשית למשחק, בטח למשחק במסגרת אירופית. אבל ההשפלה הקשה שספגה אמש (רביעי) ברינדיסי בפתיחת ליגת האלופות מהפועל חולון - הפסד ב-27 הפרש - 88:61, גרמה לנשיא שלה פרננדו מארינו להודיע שכל האוהדים שנכחו בתבוסה יוכלו להיכנס חינם למשחק הבית הבא של האיטלקים בצ'מפיונס מול קלוז' הרומנית.
זה באמת היה משחק ביזארי, כי גם אם תשאלו את אנשי חולון הם יגידו לכם שלא האמינו שינצחו בקלות, ובטח לא בצורה כל כך דומיננטית. אבל ההיכרות המוקדמת של מאוריציו בוסקאליה עם הקבוצה האיטלקית, נגדה ונגד מאמנה פרנקו ויטוצ'י, שיחק פעמים רבות, סייעה ללא ספק.
3 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
רגלנד. שלט במגרש
(צילום: FIBA Photos)
מי זוכר עכשיו שברינדיסי החלה את ההתמודדות ביתרון 4:0? מיד אחרי זה חולון רצה 5:29 כדי לסגור את הרבע הראשון - ובפועל גם את המשחק - בדרך ל-9:29. "היינו בהלם מהצורה שחולון שיחקו ברבע הראשון בהתקפה ובהגנה", הודה ויטוצ'י במסיבת העיתונאים בסיום ההתמודדות. ג'רמי צ'אפל, שחקן ברינדיסי, הוסיף: "כקבוצה אנחנו לא יכולים לצאת למגרש ולתת ליריבה להיות אגרסיבית ככה איתנו בהגנה".
על פניו הסגולים יחסית פגיעים בקו האחורי שלהם. לעומת העונה הקודמת בה היו לה שני שחקנים שיכולים לחדור לסל (סי ג'יי האריס וטיירוס מגי), הפעם הסגולים מסתמכים רק על ג'ו רגלנד. אבל אתמול הרכז האמריקאי הוותיק, ששיחק שנים רבות באיטליה, פשוט חגג על הפרקט בדרך ל-18 נקודות, 7 אסיסטים ו-4 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
מאוריציו בוסקאליה
מאוריציו בוסקאליה
בוסקאליה. מכיר מצוין את ברינדיסי
(צילום: FIBA Photos)
כשרגלנד בשיאו גם שאר השחקנים נהנים מכך, ולא סתם סטיבן גריי, שותפו לקו האחורי, סיים כקלע המוביל עם 20 נקודות. כריס ג'ונסון, כהרגלו, עשה הכל על הפרקט, וגם ב-30 הפרש שיגע את היריבה וגם את הקהל המקומי. הפורוורד תרם 18 נקודות ובסוף מרוב אגרסיביות יצא בחמש עבירות.
"עשינו מאמץ גדול מההתחלה. אנחנו עובדים במשך חודש, ויש לנו עקרונות מאוד פשוטים וברורים. שיחקנו חופשי, חלקנו בכדור, שמרנו חזק והיו לנו הרבה אנרגיות. זה היה ככה לאורך רוב 40 הדקות", סיכם גריי את ההתמודדות.
3 צפייה בגלריה
כריס ג'ונסון, מייקל קייזר
כריס ג'ונסון, מייקל קייזר
ג'ונסון (משמאל). שיגע את האיטלקים
(צילום: FIBA Photos)
בוסקאליה הוסיף: "ככה רצינו לשחק. השפענו עליו בצורה טובה מאוד, מנענו מהם זריקות קלות לשלוש, שמרנו חזק בצבע. הספסל שלנו היה משמעותי, בעיקר בהגנה. עבורי אלו היו המפתחות לניצחון. ניצחון יפה מאוד, זה בטוח".
זאת העונה החמישית של חולון בליגת האלופות של פיב"א, והיא כבר השיגה כמה וכמה ניצחונות מרשימים. גם הניצחון על האיטלקים נכנס לרפרטואר הזה, בטח בפער בו הושג.

הניצחונות בהפרשים הכי גדולים של חולון בליגת האלופות

  • 33 הפרש: 64:97 בחוץ על אופאבה (צ'כיה) ב-16 בינואר 2019
  • 27 הפרש: 61:88 בחוץ על ברינדיזי (איטליה) ב-6 באוקטובר 2021
  • 24 הפרש: 69:93 בבית על פריבורג (שווייץ) ב-10 באוקטובר 2018
  • 20 הפרש: 74:94 בבית על טלקום בון (גרמניה) ב-13 באוקטובר 2018
  • 18 הפרש: 71:89 בחוץ על שולה (צרפת) ב-20 בינואר 2021
  • 17 הפרש: 105:122 בחוץ על טורון (פולין) ב-29 באוקטובר 2019