"הספידו אותנו מהר מדי, הוכחנו שוב מי אנחנו", אמר גורם במכבי תל אביב כשהוא מתמוגג מרוב אושר אחרי הניצחון 68:83 במשחק השלישי והמכריע בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול הפועל תל אביב שהעלה את המועדון לחצי גמר הפיינל-פור, בו הצהובים יתמודדו מול גלבוע/גליל (ראשון, 21:15).
"ים מדר צריך לקבל החלטה, רוצים לבנות סביבו את הקבוצה"
זה לא היה שבוע פשוט למכבי תל אביב, זה התחיל עם הבשורה שיובל זוסמן קרע את השריר האחורי והסתיים בהרחקתו של סקוטי ווילבקין מהמשחק אמש. במועדון קיוו שבית הדין העליון יבטל את הגזרה, אך שעה לפני שריקת הפתיחה האלופה התבשרה שהכוכב שלה לא ישחק. הקבוצה הגיעה עם הרבה לחץ לדרבי בעקבות ההפסד במשחק השני והרחקתו של ווילבקין, ביממה האחרונה נעשו שיחות עם השחקנים במטרה לדרבן אותם ולהוריד את הלחץ. עם ההודעה על כך שווילבקין לא ישחק, מכבי ת"א שיגרה לרשתות החברתיות סרטון של הכוכב בו שלחו רמז עבה במיוחד לשחקנים שאת המשחק הזה הם משחקים בעיקר בשבילו.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום הדרבי
שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום הדרבי
שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום הדרבי
(צילום: עוז מועלם)
מי שתפסו את המושכות היו דני אבדיה וטיילר דורסי. אבדיה, שרשם 10 נקודות במשחק הראשון ונעלם במשחק השני עם אפס נקודות, הבין שהוא חייב לחזור ליכולת שהציג לפני סדרת רבע הגמר וסיים עם 22 נקודות, 10 ריבאונדים ו-3 חטיפות. אבל רוב המחמאות הלכו לכיוונו של דורסי. ב-5 ביולי במועדון הודיעו שלמען הסר ספק, למרות שלא התקבלה הנחייה ממשרד הבריאות, השחקן ייכנס לבידוד אחרי ששהה כביכול דקות אחדות ליד חולה מאומת. אחרי שתי בדיקות הוא שוחרר, אבל בכל הזמן הזה הוא לא התאמן עם הקבוצה.
"הוא ידע שהכל עליו", סיפר אותו גורם, "הוא נשאר המוציא לפועל העיקרי בהתקפה, הוא הצליח לעשות את הסוויץ' הזה וסחב איתו את כל הקבוצה, זה אולי הדבר הכי חיובי שיצא מההרחקה של סקוטי".
2 צפייה בגלריה
טיילר דורסי חוגג
טיילר דורסי חוגג
טיילר דורסי בטירוף
(צילום: עוז מועלם)
דורסי סיים את הערב עם 26 נקודות, תשעה ריבאונדים ושבעה אסיסטים, להם הוסיף גם ארבע חטיפות ומדד מצטבר של 38. "היו לנו כמה שחקנים חסרים", אמר הגארד בסיום "ידעתי שיש לי לחץ על הכתפיים ואני אוהב את הלחץ הזה. הפועל ת"א שיחקה חזק בסדרה הזאת, הגנה שלא ראיתי בחיים שלי, הם בלבלו אותנו בשני המשחקים הראשונים, אני לא יודע אם הרבה אנשים ראו הגנה כזאת".
דורסי המשיך: "השאלה סביב סקוטי לא השפיעה עלינו, ידענו שזה יכול להיות המשחק האחרון, מכבי זכתה הרבה פעמים באליפויות, לא חזרנו לחודשיים כדי להיות נעולים בדירה שלנו ולהפסיד, גם אם זה היה מכוער מצאנו את הדרך לנצח. רצינו לשלוט בעיר, אבל יש לנו עוד משחק גדול ביום ראשון".