מכבי תל אביב לא נראתה טוב, כמו ברוב המשחקים העונה ביורוליג, אבל הפעם הדברים הלכו לכיוון שלה במאני-טיים והיא גברה 63:67 בחוץ על באסקוניה, שהחזיקה עד הערב (חמישי) ברצף של ארבעה ניצחונות.
לא הרבה נתנו למכבי סיכוי הערב, ואם לשפוט על פי הפתיחה גם היא לא בדיוק האמינה בעצמה ונקלעה לפיגור דו ספרתי. דווקא אז המומנטום התהפך, הרבה בזכות טיילר דורסי (15 נקודות) ואותלו האנטר (12 נקודות וחמישה ריבאונדים), שחיפו על ערב חלש של סקוטי ווילבקין (חמש נקודות ב-2 מ-8 מהשדה).
5 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
טיילר דורסי עם עוד שלשה
(צילום: באדיבות באסקוניה ויטוריה)
המשחק הלך צמוד עד לסיום, אך ריבאונד התקפה קריטי של דורסי עשה את ההבדל, אילץ את באסקוניה לעשות עליו עבירה, והוא סגר סיפור עם שתי קליעות מהקו. הניצחון הזה העלה את האלופה הישראלית למאזן של 8:5, לא בדיוק איפה שהיא קיוותה להיות אחרי 13 משחקים, אבל שני הניצחונות הרצופים נותנים הרבה אוויר לנשימה.
בשבוע הבא השחקנים של יאניס ספרופולוס יצאו לשני משחקי חוץ, ביום רביעי מול וילרבאן ובשישי מול ברצלונה החזקה.
"היה לנו משחק נהדר היום, בעיקר בהגנה", אמר ספרופולוס בסיום. "באסקוניה זאת קבוצה התקפית מצוינת, שיכולה לקלוע בהרבה צורות ובקלות. ידענו שאם לא נשחק טוב בהגנה לא יהיה לנו סיכוי לנצח. השחקנים ביצעו את התוכנית, וזה היה משחק ההגנה הטוב ביותר שלנו העונה".
5 צפייה בגלריה
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס
חסימה אחת גדולה ולא יותר מזה. כספי עם ספרופולוס
(צילום: באדיבות באסקוניה ויטוריה)
המאמן המשיך: "היה חשוב מאוד שברבע האחרון איפשרנו לבאסקוניה לקלוע תשע נקודות בלבד. הרבע הרביעי של באסקוניה, בטח בבית, הוא הטוב ביותר בדרך כלל. מבחינה התקפית הזזנו את הכדור, שיחקנו חכם ותקפנו את ההגנה שלהם. היו לנו הרבה זריקות פנויות ושלטנו בקצב המשחק. שישה משחקים העונה הפסדנו בדקה האחרונה, ואני שמח שהיום זה היה שונה. שיחקנו חכם במאני טיים, שמרנו וקלענו כשהיה צריך. זה עזר לנו לנצח את המשחק".

מהלך המשחק

סקוטי ווילבקין פתח את המשחק עם שלשה, אך הצהובים התקשו מאוד להתמודד עם יוסופה פול הענק בצבע שקלע שש נקודות מהירות, קולע דאנק עוצמתי (9:11). נקודות של אקיל פולונארה סגרו ריצת 0:9 של המארחת, אך בראיינט צינן את ההתלהבות הספרדית עם שלשה. המילה האחרונה הייתה של טוניה ג'אקירי, שקיבל אסיסט מפייריה הנרי (ארבעה ברבע) וסגר את הרבע הראשון על 12:20 לזכות הקבוצה שלו.
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מול פייריה הנרי
סקוטי ווילבקין מול פייריה הנרי
סקוטי ווילבקין מול פייריה הנרי
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
(צילום: באדיבות באסקוניה ויטוריה)
הנרי קלע את הנקודות הראשונות שלו במשחק והעלה את הפער לדו ספרתי, אבל מאותו רגע מכבי לחצה על הדוושה. דורסי (חמש נקודות), זוסמן והאנטר סגרו ריצת 0:10 ופתאום אנחנו בשוויון (22:22). המומנטום של הצהובים (4:16) נעצר עם ארבע נקודות רצופות של באסקוניה, כולל פייד-אוויי יפה של הנרי. אבל האורחת לא ויתרה - גג של כספי הפך לשלשה של דורסי בצד השני, ומכבי ביתרון חמש (30:35). הנרי עוד הצליח לצמק בשלשה מטווח גדול, אבל המילה האחרונה הייתה של הצהובים, שסגרו את המחצית ביתרון 33:37.
זוראן דראגיץ', האח של, ביחד עם פולונארה, הצליחו להריץ טוב את ההתקפות של באסקוניה ולהשתלט על הקצב. דורסי והאנטר עוד הצליחו לבלום את המומנטום (41:42), אבל מאז ההתקפה של הצהובים קצת נתקעה והקבוצה הספרדית עלתה ל-44:48. למרות זאת, שלשות של קלויארו וג'ונס, ועוד נקודות של האחרון, גרמה לנדנדה להימשך (50:52). שלשה של סדקרסקיס עוד קבעה שוויון 54:54, אבל נקודות של זוסמן מהקו סגרו את הרבע ב-54:56 לצהובים.
5 צפייה בגלריה
פייריה הנרי
פייריה הנרי
האנטר עוצר את פייריה הנרי
(צילום: באדיבות באסקוניה ויטוריה)
הקשר בין כדורסל למה שהתנהל ברבע האחרון היה מקרי בהחלט. שתי הקבוצות לא מצאו את הטבעת, איבדו כדורים, וטעות קיזזה טעות. לדקה האחרונה הקבוצות נכנסו כשמכבי מוליכה בשתי נקודות - 63:65. דורסי חדר לסל ונחסם על ידי פולונארה. בצד השני באסקוניה לא הצליחה לעשות סל ומכבי הלכה על שלשה של בראיינט, הוא החטיא, אבל דורסי לקח ריבאונד, סחט עבירה וסגר סיפור מהקו. בסיום 63:67 חשוב לצהובים.
פורסם לראשונה: 21:57, 10.12.20