שבועיים חלפו מאז משחקה האחרון של הפועל חולון בליגת האלופות של פיב"א, בו רשמה ניצחון גדול על אלופת המפעל, טלקום בון, אלופת המפעל. מחר (רביעי, 21:30) תמשיך קבוצתו של עמית שרף את דרכה בשלב הבתים, כשתארח את בראוגן הספרדית בלטביה (ארנה ריגה), שם תארח הקבוצה את משחקים בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
המשחק מול בראוגן היה אמור להתקיים באמצע חודש אוקטובר ונדחה בשל מתקפה הטרור על ישובי עוטף עזה, והוא למעשה משחקה ה"ביתי" הראשון של הפועל חולון, שרחוק מלהיות דומה לכל משחק בית שהכירו במועדון עד כה.
3 צפייה בגלריה
הפועל חולון משחק בית בראוגן
הפועל חולון משחק בית בראוגן
חולון מתאמנת באולם ה"ביתי" בריגה
(צילום באדיבות המועדון)
3 צפייה בגלריה
הפועל חולון משחק בית בראוגן
הפועל חולון משחק בית בראוגן
"לנצל את היתרונות שלנו". שרף והשחקנים באימון המסכם
(צילום באדיבות המועדון)
הדרך לריגה לא הייתה פשוטה. הקבוצה, שמקיימת את שגרת אימוניה בקפריסין, נאלצה לצאת בשלוש "משלחות" מלרנקה לוינה, ומשם לטביה. האיגוד הלטבי היה זה ששלח מיוזמתו הצעה לחולון ולהפועל ירושלים לארח את המשחקים האירופים במדינתו, עוד בימים הראשונים של המלחמה. "בעבר הם סייעו במצב דומה לפרומיטיי והם מבינים קבוצות במצב הזה", סיפרו בקבוצה על החיבור בין הצדדים. "הם רצו שנרגיש בבית והם נותנים לנו להרגיש ככה. בהתחלה רצינו לארח בקפריסין כי זה היה פשוט נוח יותר". מלבד חולון גם קבוצות היורופקאפ עירוני נס ציונה, הפועל גליל עליון ובני הרצליה ניהלו מגעים לאירוח המשחקים בבירת לטביה, לפני שהודחו מהמפעל המשני של פיב"א.
"התחושה היא כאילו אנחנו מועדון מקומי", מוסיפים בהפועל חולון. "אם זה ההסעות, בתי מלון ועד ארוחות, מים, כדורים. אנחנו מרגישים שכל העסק מתקתק בצורה הטובה ביותר".
על אף הקושי בעקבות השהות בדרכים, מציינים בקבוצה שלא כל הכוס ריקה: "המסע הזה מאוד מגבש, מחבר. נותן לאנשים זמן איכות ביחד. יש אווירה אחרת, משפחתית, חלק מהחבר'ה גם הגיעו עם המשפחות. גם ישראלים כמו שון דאוסון ודרו קרופורד שהגיעו עם בנות הזוג. בדרך כלל הנשים לא באות, אבל מדובר בשהייה ארוכה".
3 צפייה בגלריה
הפועל חולון משחק בית בראוגן
הפועל חולון משחק בית בראוגן
המחווה למשפחת ברודץ
(צילום באדיבות המועדון)

שרף: "נצטרך להיות במיטבנו"

הגארד ניק ג'ונסון, שהצטרף לקבוצה בשבוע שעבר, לא יוכל ליטול חלק במשחק מחר, מכיוון שבתאריך המקורי בו אמור היה להתקיים המשחק הוא טרם היה רשום בקבוצה.
מאמן הקבוצה, עמית שרף, התייחס לסיטואציה ולמשחק הצפוי: "קודם כל אני רוצה להודות לאיגוד הלטבי ולקבוצת VEF ריגה על הרצון והנכונות לארח אותנו בצורה האיכותית ביותר. אנחנו הולכים לפגוש קבוצה ספרדית עמוקה שבנויה על חמישה גארדים ספרדיים ושבעה פורוורדים וסנטרים זרים".
"הם מגיעים אחרי ניצחון על בדאלונה שהוציא אותם מתקופה לא פשוטה. נצטרך להיות במיטבנו כדי להתמודד עם הגודל שלהם ולנצל את היתרונות שלנו", הוסיף שרף. "אנחנו מלאי מוטיבציה להמשיך ולייצג את המדינה ולשחק בשביל העיר חולון, ליבנו בארץ עם האזרחים וכמובן עם החיילים. אנחנו מתגעגעים לאנשינו אושר מיכאלי ועידו לויט (איש המשק ועוזרו של שרף, ס.א) שממשיכים להיות חלק מכוח המילואים של צה"ל".
במסגרת ההתמודדות מחר תקיים הפועל חולון מספר מחוות לזכרם של הנרצחים, הנופלים ולמען שחרורם של החטופים. לפני הבאזר הראשון תתקיים דקה דומיה ושחקני הקבוצה ואנשי הצוות ילבשו חולצות הקוראות לשחרורם של החטופים עם תמונותיהם של הגר ברודץ ושלושת ילדיה: עפרי בת ה-10, יובל בן ה-8 ואוריה בן ה-4 וחצי, המוחזקים בעזה כבר 39 ימים בעזה. משפחת ברודץ נמנית עם אוהדי הקבוצה. כמו כן, על הכיסאות יונחו תמונותיהם של 239 החטופים, דגל מדינה ענק ייפרס ביציע והשחקנים יעלו עם סרטים שחורים על גופיות המשחק.