נבחרת ישראל אולי חשבה שהגיעה אמש (שבת) לטיול מול היריבה הכי חלשה בשלב הבתים של אליפות אירופה, נבחרת הולנד, אבל גילתה שזה היה הרבה יותר קשה ממה שהיא חשבה. בסוף היא יצאה עם הניצחון 67:74 שהעלה אותה למאזן של שני ניצחונות לעומת אפס הפסדים ביורובאסקט, כשהיא תופסת את המקום השני בבית 4.
בדיוק כמו במשחק הראשון מול פינלנד, שחקניו של גיא גודס נקלעו במחצית הראשונה לפיגור דו-ספרתי, בעיקר בגלל חוסר ריכוז וחוסר אינטנסיביות, אבל ידעו להתעורר בזמן כדי לא להסתבך עם הפסד מיותר. היום (ראשון) הנבחרת תתאמן בשעות הצהריים ולאחר מכן השחקנים יקבלו מנוחה קצרה לפני המשחק הבא, מחר (שני, 15:00) מול פולין.
3 צפייה בגלריה
פניני וים מדר
פניני וים מדר
פניני וים מדר. "הראינו הרבה קשיחות"
(צילום: FIBA PHOTOS)
"ידעתי כבר אחרי המשחק מול פינלנד שהמשחק מול הולנד יהיה קשה מאוד", הודה גיא פניני בסיום. "אני שמח שהראינו אופי, וששחקנים שלא שיחקו כל כך במשחק הראשון עלו מהספסל והראו הרבה לב וקשיחות מנטלית. הגענו בהרגשה שאנחנו הולכים להתנפל עליהם מהרגע הראשון, אבל הם הכתיבו קצב איטי ואנחנו קצת יצאנו מהקצב שלנו וזה תיסכל אותנו, אבל פשוט כיף לנצח", סיכם הפורוורד, שחוגג היום יום הולדת 39.
מי ששוב סחב את הנבחרת על הכתפיים שלו היה דני אבדיה, שהפעם סיים עם 21 נקודות ב-32 דקות. במשחק מול פינלנד הוא הצטיין עם 23 נקודות ו-15 ריבאונדים ב-37 דקות. לקראת סיום הרבע האחרון נראה היה שאבדיה כבר מתקשה לסחוב את עצמו אחרי כל כך הרבה דקות בשני משחקים יום אחרי יום, במיוחד לאור העובדה כי לא מזמן החלים מקורונה.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה חוגג
דני אבדיה חוגג
סחב את הנבחרת, אבדיה
(צילום: FIBA PHOTOS)
"אני עייף, אבל זה מה שאני אוהב לעשות", אמר אבדיה. "אני נהנה לעזור לחברים שלי לנצח. אני נושך שפתיים לפעמים, יש לי פציעות קלות שאני סוחב איתי, שאנשים לא יודעים עליהן, אבל אחרי כמה משככי כאבים וזריקות אני יוצא לדרך. הנבחרת כל כך חשובה לי וגם הייצוג של המדינה שלנו. ברגע שאני עם הכדור העייפות פתאום מתפוגגת. אני בא מליגה שמשחקים בה יום אחרי יום כל הזמן, אז אולי יש לי טיפה יותר ניסיון בלהכין את הגוף. אני ממש מחכה ליום מנוחה, בזמן השלשה שלי הייתי צריך משאף (צוחק), אבל ניצחנו וזה הכי חשוב. עכשיו הולכים לחגוג יום הולדת לפניני ולשפוך עליו קרח".

השינוי שהגיע מהספסל

במשחק הראשון באליפות גיא גודס החליט לקצר משמעותית את הרוטציה, מה שגרם לכך שים מדר ורומן סורקין קיבלו ביחד 8 דקות. למרות זאת, שניהם עלו אתמול על הפרקט במלוא המוטיבציה והיו חלק בלתי נפרד מהניצחון, כשמדר סיים עם 14 נקודות וסורקין עם 10 נקודות. "קרדיט ענק לשניהם", פירגן אבדיה. "הם לא שיחקו במשחק הקודם ונשארו מוכנים, הם נתנו הופעה גדולה. אני יודע מה זה, ובאמת כל הכבוד להם. הם יצאו גברים".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה וים מדר
דני אבדיה וים מדר
דני אבדיה וים מדר. "מגיע למדר וסורקין קרדיט ענק"
(צילום: FIBA PHOTOS)
מדר עצמו אמר: "ניסיתי לעשות את ההכנה הכי טובה שלי כדי לעשות את האליפות הכי טובה, אבל יש דברים שפשוט לא בשליטתך ואתה צריך להישאר מוכן תמיד למשחק הבא. מה שעשינו, זה מראה המון על הנבחרת, לדעת לחזור מפיגור כזה. אני חושב שאבדיה פשוט אדיר, הוא נותן המון לנבחרת בהרבה אספקטים. אנחנו צריכים אותו. אין מי שמכיר אותו וסומך עליו יותר ממני, שהוא יגיע ויתעלה ברגעים החשובים".
מי שמדאיג את הצוות המקצועי הוא יובל זוסמן, שסיים אתמול עם אפס נקודות בשבע דקות. הוא אמנם שיחק דקות מעטות, אבל גם כשהיה על הפרקט היה נראה שהוא לא בעניינים. גם במשחק מול פינלנד, שבו קיבל 16 דקות, הוא לא הצליח להשתלב וקלע רק שתי נקודות. בנבחרת מקווים שיצליח לבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית יותר לקראת המשחק הבא, מאחר שמדובר בעומס משחקים בלתי רגיל בזמן קצר והנבחרת זקוקה לכמה שיותר שחקנים שייכנסו לקצב.