לאחר הניצחון הגדול אצל מונאקו במשחק הראשון וגניבת הביתיות, מכבי ת"א ירדה הערב מעט לקרקע. הקבוצה הצרפתית חזרה לעצמה, רשמה הערב (חמישי) 74:86 במשחק מספר 2 ואיזנה את סדרת רבע גמר היורוליג בין שתי הקבוצות ל-1:1. ועדיין, עודד קטש יכול להיות יותר ממרוצה: הוא מגיע לשני המשחקים הביתיים הקרובים בת"א בידיעה ששני ניצחונות רצופים בהיכל יבטיחו לו הופעה בפיינל פור.
מהמשחק הזה נזכור בעיקר את השיפוט (שש עבירות טכניות שנשרקו לחובת הצהובים) ושתי ריצות גדולות. בראשונה - ממש בפתיחת המשחק - מונאקו טסה ל-0:11 וראתה קאמבק של הצהובים. בשני, ברבע השלישי, המארחת שוב עלתה ליתרון דו-ספרתי, אך הפעם גם שמרה עליו. ג'ורדן לויד היה בלתי ניתן לעצירה, יאקובה ווטארה הצטיין אף הוא ומהעבר השני לורנזו בראון וחבריו לא הזכירו את היכולת מהניצחון המרשים רק לפני יומיים.
6 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין יואן מקונדו
ווייד בולדווין יואן מקונדו
מקונדו נאבק בבולדווין
(צילום: Valery HACHE / AFP)
6 צפייה בגלריה
בראון
בראון
לא הערב שלו. בראון
(צילום: עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)
6 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
משחק טוב שלו לא מספיק. בולדווין
(צילום: Valery HACHE / AFP)
קלעו למכבי ת"א: בולדווין 17, בראון 16, היליארד וניבו 8 כ"א, פות'רס ודיברתולמאו 7 כ"א, סורקין 5, מרטין וקולסון 3 כ"א. הירבו למונאקו: לויד 33, ווטארה 12, ג'יימס 11.
6 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א עשו את כל הדרך מישראל
(צילום: עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)
6 צפייה בגלריה
קטש
קטש
קטש אובד עצות
(צילום: Valery HACHE / AFP)

מהלך המשחק

פתיחה מהדהדת של מונאקו: יאקובה ווטארה צלף שתי שלשות, ג'ורדן לויד הוסיף חמש נקודות רצופות ותוך שלוש דקות לוח התוצאות הראה 0:11 למארחת. ווייד בולדווין דאג להחזיר מהר מאוד את מכבי מהבור העמוק. הצהובים רצו 0:8 משלהם והבהירו מיד שזה לא הולך להיות משחק במעמד צד אחד. נתון מעניין: מכבי ת"א זרקה רק ארבע זריקות לשתיים ב-10 הדקות הראשונות לעומת 14 שלשות. מונאקו, בכל מקרה, שמרה על היתרון עד סיום הרבע - 18:22.
מהלך שלוש נקודות של רומן סורקין העניק למכבי ת"א יתרון ראשון במשחק (22:23), דארון היליארד קבע 24:26, אבל דווקא אז הצהובים הורידו רגל מהגז. תוך שלוש דקות רצה מונאקו 0:9, כששלשה של אלפה דיאלו מאלצת את עודד קטש לקחת פסק זמן בהול. העניינים על הפרקט התחילו גם להתחמם: עם חילופי מילים ועימות בין ג'ון בראון לבולדווין, מה שהוביל לעבירה טכנית לכל שחקן. לויד המשיך לצלוף אצל מונאקו, אבל ג'ון דיברתולומאו צימק ל-42:41 בהפסקה.
6 צפייה בגלריה
ג'יימס
ג'יימס
ג'יימס בורח לשחקני מכבי ת"א
(צילום: Valery HACHE / AFP)
בדומה לרבע הראשון, גם זה השלישי נפתח בבליץ צרפתי. לויד, מי אם לא הוא, העלה את מונאקו ליתרון דו-ספרתי (42:52), ג'יימס גם הוא כיכב וג'רום בלוסוגיים קבע 49:60, ארבע דקות לסיום הרבע. הצהובים לא ממש הצליחו להתקרב, או למזער נזקים ובראון לא הזכיר את יכולתו מהשבועות האחרונים. מונאקו אמרה תודה וחגגה עם 54:67 בכניסה ל-10 הדקות האחרונות.
העבירות הטכניות המשיכו להתעופף ברבע האחרון (שש לחובת מכבי ת"א!). היליארד ספג עבירה טכנית שנייה והורחק. כמה דקות לאחר מכן גם בולדווין הצטרף אליו בחדר ההלבשה. מכבי ת"א, שכבר פיגרה ב-16 הפרש, חזרה למינוס שמונה, אבל השופטים, כאמור, נטו, איך נאמר את זה בעדינות, מעט לקבוצה הביתית. בסיום: 74:86 למונאקו.
פורסם לראשונה: 21:06, 27.04.23