נבחרת הנשים החלה את הכנותיה לקראת המשחק נגד שבדיה, שיתקיים בחמישי (18:00) בבית מכבי בראשל"צ והכניסה אליו תהיה חינם. זה יהיה המשחק האחרון של הנבחרת במסגרת מוקדמות היורובאסקט, לקראת האליפות הביתית החל מה-15.6 בהיכל קבוצת שלמה.
הנבחרת מגיעה אחרי חלון מוצלח בו ניצחה את השבדיות בחוץ והפסידה אחרי משחק צמוד ללטביה בריגה. כמו ישראל, גם לטביה הבטיחה את מקומה ביורובאסקט והשבדיות ינסו לתפוס את המקום האחרון לאליפות ובשביל זה הן זקוקות לשני ניצחונות - על ישראל ולטביה. השבדיות שבעבר היו כוח בכדורסל האירופי, החזירו לסגל את התאומות פרידה ואלין אלדבריק בנות ה-35, מי שנחשבות לאלו שסימנו את דור הזהב השבדי בשנים הקודמות.
2 צפייה בגלריה
הכדורסלנית ג'ני סימס עם תעודת הזהות הישראלית
הכדורסלנית ג'ני סימס עם תעודת הזהות הישראלית
מחכה לבכורה בנבחרת. סימס
(צילום: איגוד הכדורסל)
תמר ברגל צורפה לסגל הנבחרת, בגלל לא מעט פציעות של שחקניות מפתח, בהן עדן רוטברג, אליסה בארון וג'ני סימס, אבל הן צפויות לשחק ביום חמישי. הילה קארש, אחותה של הרכזת דניאל קארש שתחמיץ את המשחק בגלל פציעה, ערכה אימון בכורה.
אם תתגבר על הפציעה שלה, סימס תערוך ביום חמישי את הבכורה שלה במדים הלאומיים והיא סיפרה על תחושותיה: "זו הרגשה נהדרת להיות חלק מהמשפחה הזו שנקראת נבחרת ישראל. אני מקווה שהחיבור שלי עם השחקניות יהיה מהיר. אני פה כבר הרבה שנים ומכירה את כולן ואני מניחה שהחיבור יהיה קל. זה חשוב מאוד עבורי ללבוש את הגופייה עם המילה ישראל על החזה שלי ולהראות שאני חלק מהדבר הזה. במשחק הקרוב ננסה להראות כמה כישרון יש לנו בנבחרת, אבל אין ספק שהמטרה היא אליפות אירופה. נגיע מוכנות כדי להילחם ולעמוד במטרות שיציבו לנו".
2 צפייה בגלריה
ג'ני סימס
ג'ני סימס
"נגיע מוכנות". סימס
(צילום: FIBA PHOTOS)
המאמן שרון דרוקר, שיחמיץ חלק מההכנה בגלל משחק בפינלנד עם הפועל חיפה, אמר: "יש לנו שבוע להתארגן. הבנות כמו שראיתי בפעמים הקודמות וגם עכשיו, מאוד מחוייבות, רוצות, ששות לקראת המשימה ואוהבות את הנבחרת. יש לנו כמה פציעות שהשחקניות סוחבות מהקבוצות, אבל יש לנו שבוע להתארגן ולהביא את כולן מוכנות למשחק. כל משחק בינלאומי לנבחרת שלנו ולדרך החדשה שהבאנו, נותן לנו יותר ניסיון ומקום להשתפר וגם המשחק הזה יהיה כזה".