נבחרת ישראל הייתה רחוקה מאוד מלהציג כדורסל טוב אתמול (חמישי) נגד פורטוגל כשגם התיאום הקבוצתי חרק, אבל למרות כל הבעיות והטעויות, הכחולים-לבנים הצליחו לצאת עם ניצחון חוץ חשוב בליסבון, 70:72, בפתיחת החלון הראשון במוקדמות יורובאסקט 2025.
"ידענו שיהיה משחק לא קל", אמר מאמן הנבחרת, אריאל בית הלחמי. "זאת נבחרת שמאוד מקשה עלינו בסגנון שלה, אבל הצלחנו לצאת מכאן עם ניצחון. לא שיחקנו טוב היום בצד ההתקפי מכל מיני סיבות, השארנו אותם במשחק במחצית הראשונה עם המון איבודי כדור וזה עשה את ההבדל. אני לוקח את ה-50 שניות האחרונות, נוציא את הטכנית שלי, שם עשינו מה שצריך בעזרת הניסיון והאופי ויצאנו עם הניצחון וזה מה שחשוב".
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל רומן סורקין
שחקן נבחרת ישראל רומן סורקין
פציעה מדאיגה. סורקין
(מתוך האתר של פיב"א)
בית הלחמי החליט לפתוח בחמישייה עם יובל זוסמן ועוז בלייזר, שחווים ירידה משמעותית ביכולת בתקופה האחרונה בהפועל ירושלים. היכולת הירודה המשיכה גם בנבחרת, ולמרות שפתחו בחמישייה, השניים לא קיבלו נתח דקות משמעותי. בלייזר קיבל קצת פחות מ-8 דקות וסיים עם 0 נקודות וריבאונד אחד, וזוסמן קיבל 13.5 דקות וסיים את הערב עם 3 נקודות, ריבאונד אחד ואסיסט אחד.
לעומתם, מי שכן קיבלו את מלוא המחמאות היו כמובן ים מדר, אצלו בית הלחמי הפקיד את המושכות, ולמרות שלא היה כל כך מרוכז, הצליח לסיים עם 16 נקודות ו-5 אסיסטים. מי שהיו טובים בדקות הסיום הם תומר גינת (17 נקודות, 3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים) יחד עם חברו לקבוצה בר טימור, שסיים עם 9 נקודות ו-3 ריבאונדים והיה אחראי על החזרת האנרגיות לכחולים-לבנים.
4 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אריאל בית הלחמי
מאמן נבחרת ישראל אריאל בית הלחמי
"ידענו שיהיה לא קל". אריאל בית הלחמי
(מתוך האתר של פיב"א)
"ידענו שיהיה קשה", אמר גינת בסיום. "לא שיחקנו מספיק טוב בהתקפה כמו שאנחנו יודעים ורוצים, אבל הקשיחות ההגנתית, האופי, המלחמה והלב הביאו לנו את הניצחון המאוד חשוב לנו".
איתי שגב, שסיים עם 5 נקודות ו-7 ריבאונדים אמר בסיום: "באנו לפה במטרה אחת - לנצח. מעבר לזה רצינו גם לעלות חיוך להרבה אנשים בארץ בזמן התקופה הקשה שעוברת על המדינה. זאת הזכות הכי גדולה שיש. זה שהצלחנו גם לשמח וזה יותר חשוב מהכל".
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל תומר גינת
שחקן נבחרת ישראל תומר גינת
היה מצוין בדקות הסיום. תומר גינת
(מתוך האתר של פיב"א)

סלובניה מחכה

בשונה מהחלונות הקודמים, בהם הנבחרת הספיקה להיפגש בארץ ולקיים מספר אימונים, הפעם הכחולים-לבנים הסתפקו במפגש ראשון ישירות בשדה התעופה והספיקו להתאמן ביחד רק שלוש פעמים לפני המשחק מול פורטוגל. היעדר האימונים וגם רבע ראשון לא טוב התקפית והגנתית מצד שחקניו של בית הלחמי הראו עד כמה הנבחרת חסרה תיאום, מה שהתבטא בעיקר במספר איבודי הכדור שעמד על 18.
מה שהעיב על הניצחון הייתה הפציעה של רומן סורקין, שירד לחדר ההלבשה בתחילת הרבע השלישי עם כאבים בברכו ומאז לא חזר לשחק. הסנטר נבדק ע"י רופא הנבחרת והוחלט להחזירו כבר היום ארצה. המשמעות היא שהוא יחמיץ את המשחק מול סלובניה. מי שצפוי להיכנס לסגל במקום סורקין הוא נתנאל ארצי, שלא התלבש מול פורטוגל.
"יהיה לנו אתגר גדול מאוד לשחק בלי רומן", אמר גינת. "הוא אחד השחקנים החשובים בנבחרת, וסלובניה נבחרת מצוינת בלי קשר. יהיה קשה. נעשה הכנה כמו שצריך ונבוא להילחם כמו שנלחמנו היום. נהיה גם יותר מחוברים וקצת יותר טובים ונעשה את זה".
כאמור, יריבתה הבאה של שחקניו של בית הלחמי היא סלובניה, שניצחה אתמול 73:87 את אוקראינה. המשחק יהיה ביום ראשון (19:00) ויסגור את החלון. הנבחרת תצא היום בצהריים בטיסה לוונציה ומשם תמשיך בנסיעה באוטובוס במשך שעתיים לסלובניה לעיר קופר, שם ייערך המשחק.
4 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת והדובי של אלמוג
שחקני הנבחרת והדובי של אלמוג
שחקני הנבחרת והדובי של אלמוג
(צילום: AP וגטי אימג'ס)

הרגע המרגש בסיום המשחק

אור ועינב לוי, זוג הורים צעירים, אשר השאירו את בנם אלמוג בן השנתיים אצל סבא וסבתא ונסעו לפסטיבל הנובה. בבוקר של ה-7 באוקטובר הם הספיקו לברוח למיגונית המפורסמת ליד הכביש בצומת רעים, אליה הגיעו מחבלים והתחילו לזרוק רימונים ולירות לתוכה. עינב נרצחה ואור נחטף לעזה. לבנם אלמוג היה דובי שמסמל את הבית ואת אביו, שנמצא 138 ימים בשבי. מאז, מיכאל לוי, אח של אור, לוקח את הדובי איתו לכל מקום כדי להזכיר לעולם שאור עדיין נמצא בשבי.
בתום המשחק של נבחרת ישראל בכדורסל מול נבחרת פורטוגל הגיעו שגריר ישראל בפורטוגל, דור שפירא, וצוות השגרירות לחדר ההלבשה של השחקנים ורעיית השגריר רויטל שפירא, הציגה בפניהם את הסיפור של החטוף אור לוי והדובי של בנו אלמוג. הסיפור המרגש נגע לליבם ולא השאיר אף אחד אדיש.