חגיגה בצהוב. על אף ההפסד לז'לגיריס, מכבי ת"א הבטיחה הערב (חמישי) את מקומה ברבע גמר הפלייאוף של היורוליג הודות להפרשי סלים פנימיים. הצהובים קיוו להשיג את הכרטיס הנכסף בזכות ניצחון חוץ בליטא, אך יכולה לברך על המוגמר וכעת להתרכז במאבקי המיקום עד סיום העונה הסדירה.
הצהובים ידעו שעומדות בפניהם מספר אפשרויות כדי להבטיח את המקום בשמינייה הראשונה, כאשר גם אם יפסידו (מה שקרה בסופו של דבר) - יוכלו להשיג את הכרטיס לפלייאוף בשני מקרים: הפסד של פנרבחצ'ה לאנאדולו אפס בדרבי הטורקיות או הפסד ביתי של באסקוניה לווילרבאן, אך בסוף, מה שסידר לה את המקום בפלייאוף היה הפרש סלים עדיף במאבקים הפנימיים על פני באסקוניה וז'לגיריס.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
מאושר. עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
מאמן מכבי ת"א עודד קטש היה בעננים בסיום: "אני מאוד מתרגש. זו הרגשה מאוד מוזרה לעלות אחרי הפסד. זה מאוד מבלבל. זה הישג גדול, חיכינו לזה. מאוד רצינו לנצח ולעשות את זה בדרך הנכונה. אני חושב שהיינו שם, במיוחד בהגנה. עשינו משחק התקפי לא טוב - במיוחד בחצי השני. מה שפגע בנו הכי הרבה אלה איבודי הכדור שלנו".
על היכולת ההתקפית הפחות טובה של שחקניו: "לפעמים זה קורה. שיחקנו נגד קבוצה טובה עם אווירה מדהימה אבל אני באמת מתרגש - זה הישג גדול ואני מאוד שמח". על העונה עצמה: "היה דיסוננס מאוד גדול לגבי מה שמדברים בחוץ לגבי איך שהרגשנו לגבי עצמנו. היה ברור שהקבוצה צריכה להכיר את עצמה יותר. אני באמת מרגיש שמה שעשה את זה עבורנו היה הביחד של השחקנים".
על היריבה בשלב הבא: "אין יריבה שאני מכוון אליה. לא היה כיף לשחק נגד מונאקו בחוץ. הכל יכול לקרות ביורוליג. נגד כל קבוצה שנשחק מהרביעייה הראשונה נהיה אנדרדוג. נחזור הביתה למשחק נגד ריאל ונקווה לא לסיים את העונה עם שני הפסדים".
הקבוצה של עודד קטש הגיעה למשחק בקובנה עם רצף של 11 ניצחונות בכל המסגרות ושישה ביורוליג, שנקטע לאור המעידה מול הליטאים. המומנטום של הנציגה הישראלית היחידה ביורוליג אמנם נעצר, אך זה לא יעיב על השמחה הצהובה.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
למרות ההפסד - הם עשו את זה. שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
זו השנה השנייה ברציפות שמכבי ת"א מגיעה לפלייאוף היורוליג, לאחר שבעונה שעברה עשו זאת לראשונה מאז עבר המפעל לפורמט החדש ב-2016/17. בניגוד לעונה הקודמת, אז הצליחו הצהובים לתפוס את המקום בשמינייה הראשונה בעיקר בזכות הדחת שלוש הקבוצות הרוסיות - הפעם עשו זאת השחקנים של קטש ללא שום "עזרה".
כעת, יוכלו במכבי ת"א להתרכז בניסיונות להתברג כמה שיותר גבוה, ואולי להתמודד עם יריבה פחות קשה מאשר אלה שבצמרת המפעל. הצהובים עדיין יכולים למצוא את עצמם במקום השמיני, מה שככל הנראה יפגיש אותם עם המוליכה אולימפיאקוס, אך גם זה לא בטוח, מכיוון שגם ברצלונה וריאל מדריד אורבות ליוונים עם ניצחון אחד פחות.
מונאקו, שכעת נמצאת במקום הרביעי, עשויה לתפוס את מקומות 2 ו-3, כך שהצהובים יצטרכו לחכות בסבלנות, כדי לגלות את זהות היריבה בפלייאוף. לאור הצפיפות ברביעייה הראשונה (וגם בבטן הטבלה), לא מן הנמנע שזהות הקבוצה אותה יפגשו הצהובים לסדרת הטוב מ-5 ברבע הגמר תוכרע על סף הבאזר של העונה הסדירה.