יותם חיים ז"ל, שהיה בין שלושת החטופים שנהרגו באופן טרגי מאש כוחותינו בשכונת שג'עיה בעזה, היה שחקנה של הפועל אשכול מליגה ב'. אתמול (חמישי) נערך בהיכל ביד אליהו טקס מטעם איגוד הכדורסל למען השבת החטופים ואחריו התקיים משחק בין כדורסלנים תושבי העוטף שפונו מיישוביהם לבין נבחרת שהורכבה מכדורסלנים ותיקים. לאולם הגיעו הוריו של חיים ז"ל ואביו, רביב, גם נשא דברים. במשחק הראווה נטל חלק גם יונתן שמריז, אחיו של אלון ז"ל, שגם הוא בין ההרוגים באסון.
"אחת התרופות הכי טובות שיש זה כדורסל", אמר רביב חיים. "יותם בא איתנו לכדורסל מגיל 14 והתרגש מכל משחק. אנחנו מחבקים את הבן שלנו. תמיד ישבנו פה בהיכל למעלה והוא שאל אותי מתי נשב בשורה הראשונה. היום אני יושב בשורה הראשונה, אבל בלעדיו".
3 צפייה בגלריה
יותם חיים
יותם חיים
יותם חיים ז"ל (צילום: פרטי)
3 צפייה בגלריה
רביב חיים, אביו של יותם חיים ז"ל
רביב חיים, אביו של יותם חיים ז"ל
"יותם בא איתנו לכדורסל מגיל 14 והתרגש מכל משחק". רביב חיים
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
עם היוודע דבר האסון בעזה, פירסמו באיגוד הכדורסל הודעת אבל: "משתתפים בצערה של משפחתו של יותם חיים, שחקנה של הפועל אשכול, שנהרג היום ברצועת עזה. רק אתמול התקיים משחק בין נבחרת הוותיקים לנבחרת העוטף, ששיחקה עם גופיות עם תמונתו של יותם. אביו רביב נשא דברים באירוע. יהי זכרו ברוך".
יותם חיים, בן 28, נחטף מביתו בכפר עזה ב-7 באוקטובר והקשר האחרון שלו עם משפחתו היה באותו בוקר, כשאמר לאימו איריס בטלפון: "אימא, אני נשרף". הוא היה מתופף להקת Persephore וב-7 באוקטובר בערב אמור היה להשתתף בפסטיבל מטאל בתל אביב.
כשהחלה המתקפה באותו בוקר, ובטרם התברר ההיקף שלה, הוא כתב למשפחתו בווטסאפ: "כוסאוחתק, לא נגיע להופעה שלנו בתל אביב בגלל החמאסניקים". הוא אף העלה לאינסטגרם תמונה של עצמו מתופף בממ"ד וכתב – "מחבלים בחוץ ואני". בהמשך עדכן את משפחתו שהוא שומע יריות ושלח להם תיעוד של חבר שרץ בחוץ וצועק: "יש מחבלים בקיבוץ". ב-10:40 עוד הספיק לספר שנכנסו אליו והוא שומע אותם הופכים את ביתו.
האב רביב סיפר ל-ynet שבנו היה מתמודד נפש והמוזיקה סייעה לו בכך: "הוא תמיד אומר לי, 'אבא, זה המקום לקושי שלנו, לצעקה ולרגש שיצא החוצה'. החלום שלו היה להתפרנס ממוזיקה כמו אח שלו הגדול. הוא מצא את החבר'ה שהפכו ללהקה שלו, ומשם הוא פרח. ב-8 באוקטובר הוא היה אמור לקבל כלב טיפולי. במקום זה אימצנו את טוד והוא ואנחנו מחכים לו, שיגיע הביתה כמה שיותר מהר". יותם כבר לא ישוב הביתה.

אחיו של אלון שמריז ז"ל שיחק למען החזרתו

כאמור, במשחק אתמול בין נבחרת עוטף עזה לקבוצת הוותיקים שיחק יונתן שמריז, אחיו של אלון ז"ל שהיה גם הוא בין ההרוגים מאש צה"ל בשג'עיה. אלון פרש מכדורסל, אך אהבת הענף לא עזבה אותו והוא שיחק בקבוצת 'שועלי כפר עזה'. מאיגוד הכדורסל נמסר: "המשחק אתמול היה גם למענו של אלון שמריז, אחיו יונתן שיחק עם נבחרת העוטף והוריו היו באולם. יהי זכרו ברוך".
3 צפייה בגלריה
אלון שמריז לולו
אלון שמריז לולו
אלון שמריז ז"ל (צילום: פרטי)
אלון שמריז, בן 26 במותו, נחטף גם הוא מביתו בקיבוץ כפר עזה. לפני שנה חזר מטיול בדרום אמריקה, ועמד להתחיל לימודים בהנדסת נתונים עם תחילת השנה האקדמית. במקביל תכנן להמשיך ולעבוד בעסק המשפחתי של אחיו לפתרונות אריזה מעץ של משטחים וארגזים מיוחדים לשינוע סחורות בקיבוץ סעד. הוא נחטף מדירתו ממגורי הצעירים בכפר עזה, והספיק לשלוח הודעה לאחיו, יונתן, שמחבלים נכנסו לדירה.