40 דקות בלבד מפרידות בין מכבי ת"א לפיינל-פור ראשון מאז עונת 2013/14, אז כזכור הלכה עד הסוף. הערב (שלישי, 21:15) היא תעלה אואקה למשחק מספר 5 נגד פנאתינייקוס בסדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג - משחק שאין ממנו שום דרך חזרה.
"אפשר לעשות את זה", אמרו אמש במכבי ת"א, שפספסה ביום חמישי האחרון הזדמנות להבטיח את הכרטיס לארבעת הגדולות במשחק "הביתי" בבלגרד, אחרי שכבר הייתה ביתרון של 7 נקודות. עכשיו מקווים הצהובים להתאושש ולהשיג ניצחון חוץ שלישי העונה על הירוקים - שיגיעו למעמד עם רוח גבית של כ-19 אלף אוהדים - ולפלס לעצמם את הדרך לברלין. זאת בידיעה שאף קבוצת חוץ לא ניצחה עד היום משחק חמישי בשלב הנוקאאוט ביורוליג (19 ניסו עד היום ונכשלו, כולל מכבי ת"א בעונה שעברה).
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
"אפשר לעשות את זה". שחקני מכבי ת"א
(צילום: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography)
"במשחק הקודם, פנאתינייקוס הרוויחה הרבה נקודות מזריקות בסוף השעון", אמר ג׳יימס ווב כחלק מהפקת הלקחים לקראת משחק מספר 5, "הפעם נצטרך לעשות עבודה טובה יותר בסוף השעון, נצטרך לשפר כמה דברים בהגנה, וככה נוכל לסיים את המשחק עם ניצחון. לחץ? אולי סבלנו בגלל שלא שיחקנו עם האוהדים שלנו בבית שלנו, אבל בסוף זה רק משחק כדורסל והלחץ הוא הדדי".
"נצטרך פשוט להיערך טוב יותר בהגנה", המשיך ווב, "לנסות להאט קצת את קנדריק נאן, לשמור את מתיאס לסור מחוץ לריבאונד ההתקפה, ננסה לעשות התאמות. כולם צריכים להרים את הרמה כי ווייד (בולדווין) הוא שחקן כל כך חשוב בשבילנו. נצטרך לחפש את הדרך לנצח בלעדיו".
מאמנה של פנאתינייקוס ארגין עתמאן אמר לקראת המשחק: "אנחנו מקבלים עכשיו את יתרון הביתיות בפעם הנוספת. ניצחנו העונה באואקה הרבה משחקים גדולים נגד קבוצות גדולות. גם מכבי קבוצה מצוינת, אבל אנחנו נהיה מוכנים ב-100 אחוז כדי לנצח את המשחק הזה. עשינו כמה טעויות במשחקים הקודמים, אבל אני לא אוהב לשנות טקטיקות בנקודות כאלה בעונה, אנחנו מקווים שנקבל הופעה מצוינת מכולם. אני לא חושב על איך לעצור את מכבי, אלא רק על איך אנחנו יכולים לצבור יותר נקודות מהם".
2 צפייה בגלריה
מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן
מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן
"לא חושב על איך לעצור את מכבי". עתמאן
(AP Photo/Darko Vojinovic)
שחקנה של המארחת, פנאיוטיס קאלאיצאקיס, הוסיף: "זה המשחק הכי חשוב של המועדון שלנו, לא רק בעונה הזאת אלא כנראה בכל העשור האחרון. תהיה לנו תמיכה של יותר מ-20 אלף אוהדים. המשחק הזה לא קשור לכדורסל, אלא למי מהקבוצות תרצה את זה יותר. מכבי היא קבוצה מאוד מאומנת עם הרבה כישרון אז אנחנו צריכים להיות מוכנים".
מכבי ת"א הספיקה לערוך את אימונה המסכם אתמול בהיכל מנורה מבטחים ומיד לאחר מכן המריאה לאתונה, שם תקיים הבוקר את אימונה האחרון לפני המפגש הערב. מי שלא ישחק הערב הוא וויד בולדווין, שהחמיץ גם את משחקים 2 ו-3, ובמשחק 4 נפצע שוב בשריר הירך האחורי. מנגד, ג'ון דיברתולומיאו שנפצע בכתפו פעם הנוספת במשחק הליגה בשבת מול הפועל חולון, נטל חלק באימון אתמול והוא אמר לשחק.
פורסם לראשונה: 09:28, 07.05.24