שמחה גדולה בבני הרצליה אחרי ניצחון החוץ על ריטאס וילנה 90:101 אמש (רביעי) בליגת האלופות של פיב"א. מחזיקת הגביע הישראלית תהיה תלויה בעצמה במחזור האחרון, כשתארח בחדרה את פריסטרי. ניצחון ב-16 נקודות ומעלה אף יעלה את סגנית האלופה בישראל למקום השני בבית, עם יתרון ביתיות בשלב הפליי-אין.
בהמשך ישיר לניצחון על מכבי ת"א משבת, הרצליה פתחה את המשחק כשהיא מובילה כבר בהפרש של מעל 20 נקודות. אבל ברבע השלישי ריצת 20-7 של אלופת ליטא בנוסף להרחקתו של סנדי כהן, שקיבל טכנית אחרי התגרות בקהל ובספסל היריבה, גרמו להפרש לרדת לשלוש נקודות בלבד. אז אותו אופי של שחקניו של אורן אהרוני שהביא את הניצחון הגדול בשבת הופיע בשנית, כאשר השחקן החדש סטיבי תומפסון פרץ וקולע 16. גם כריס באב היה עם מספר נקודות זהה, אבל מעל כולם היה מוריס קמפ עם משחק יוצא מן הכלל של 33 נקודות ו-11 ריבאונדים.
1 צפייה בגלריה
התפוצץ עם 33 נקודות. קמפ
התפוצץ עם 33 נקודות. קמפ
התפוצץ עם 33 נקודות. קמפ
(איציק בלניצקי, one)
"משחק גדול שלנו", סיכם אהרוני את המשחק בוילנה. "ניצחנו באולם מאוד קשה מול קבוצה חזקה. שלטנו במשחק והגיע לנו הניצחון. הייתה לנו ירידה ברבע השלישי, אבל ירדנו להראות הרבה אופי ברבע הרביעי בזכות מאמץ גדול של השחקנים. עשינו צעד גדול לעבר השלב הבא".
על תומפסון שרשם משחק בכורה מוצלח מאוד בזירה האירופית אמר אהרוני: "הוא היה האקס פקטור שלנו היום. הבאנו אותו בדיוק מהסיבות האלה. הוא עשה היום נקודות חשובות והיה משמעותי בניצחון".
זהו ניצחונה השני של הקבוצה מהשרון במפעל בחמשת המחזורים, ולמרות הגרלה מאוד לא פשוטה, אפשר אף לומר בדמות "בית מוות", הצליחה הקבוצה לשבור לא מעט תחזיות לגבי ההמשך במסגרת האירופית. יש לציין שבסוף העונה שעברה היו לא מעט קולות שאמרו למחזיקת הגביע לוותר על ההשתתפות בליגת האלופות ובמקום זאת להירשם למפעל השני והקטן יותר של פיב"א, היורופקאפ, כאשר אחת הסיבות הייתה אולם היובל. כזכור, אולמה הביתי לא אושר, ולכן נאלצה הקבוצה לנדוד לחדרה, כשבמועדון מספרים שהבחירה האולטימטיבית הייתה הדרייבאין, אך זה נתפס כשהפועל ת"א נרשמה ליורוקאפ. גם האולם בחולון הוצע להרצליה, אך זו בחרה בחדרה בסופו של דבר, בטענה שאי אפשר לצבור קהל חדש בעיר בה יש קבוצת כדורסל מצליחה, מה שלא קיים בחדרה. במשחק נגד טנריפה הצליחה הרצליה למלא יציע שלם, כאשר גם זה שמולו נפתח בסופו של דבר. במועדון מספרים שבדיוק כמו במשחקי הבית הקודמים, צפויים להגיע לאנרבוקס מאות אוהדים מהעיר וגם מהמושבים והערים הסמוכות, שהצטרפו לקהילה בשנה האחרונה.
ואם כבר הפועל ת"א הוזכרה, אז סוג של חזרה לקראת המשחק ברביעי יקרה נגדה במפגש ישיר באולם היובל ביום ראשון (21:00), לשחזור גמר הגביע של אשתקד. ניצחון על האדומים ייתן להרצליה לא רק אינדיקציה מדויקת לגבי המשחק האירופי החשוב מאוד, אלא יהפוך אותה "לקוטלת הגדולות" הרשמית - כאשר תסמן וי על כל ארבע הקבוצות הגדולות בישראל (כבר ניצחה את מכבי ת"א, הפועל ירושלים והפועל חולון), למרות שהיא בתחתית הטבלה.