אבל בכדורסל הישראלי: ליאור ליובין, מאמן ושחקן העבר, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 46. שחקנים ומאמנים שליוו אותו לאורך השנים על הפרקט ומחוצה לו, התקשו לעכל את הבשורה על מותו לאחר שנאבק במהלך החודשים האחרונים במחלת הסרטן. הלווייתו תתקיים היום ב-15:00 בבית העלמין קדמת צבי שברמת הגולן.
ליובין, שלבש את מדי נבחרת ישראל, שיחק בארץ במכבי ר"ג, מכבי והפועל ת"א. הוא החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי ר"ג ובנבחרת של תיכון בליך, במדיה פרץ לתודעה של הכדורסל הישראלי כשזכה בתואר השחקן המצטיין של הטורניר. במדי ר"ג גם רשם את הבכורה שלו בקבוצה בוגרת, איתה העפיל עד לחצי גמר הפלייאוף וחצי גמר גביע המדינה.
4 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
ליובין
(צילום: אביגיל עוזי)
4 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
הפריצה הגדולה. ליובין במדי מכבי ר"ג
(צילום: ראובן שוורץ)
בעונת 1995/6 לבש את מדי מכבי פ"ת ולאחר מכן הגיע לקדנציה נוספת במכבי ר"ג, איתה רשם ב-2001/2 עונת שיא - גמר פלייאוף מול מכבי ת"א (יחד עם שמות כמו דני לואיס, ראיין סטאק ומתן נאור על הפרקט וארז אדלשטיין על הקווים), העפלה לרבע גמר גביע קוראץ' כשהוא מסיים כמלך החטיפות בליגת הבכירה (עונה שנייה ברציפות) ועם 13 נקודות בממוצע למשחק. העונה הזאת סידרה לו חוזה עליו חולם כל שחקן בכדורסל הישראלי, במכבי ת"א, איתה זכה באליפות ובגביע המדינה.
בשנת 1999 נבחר ליובין לתגלית העונה בליגת העל (אז עוד לאומית א'). עונה לאחר מכן הוא היה מלך האסיסטים, ובשתי העונות הבאות היה מלך החטיפות.
לאחר שמיעט לקבל דקות, עבר בסיום עונת 2002/3 להפועל ת"א, איתה העפיל לגמר הפלייאוף. בהמשך לבש את מדי אוזמבוש מאריופול האוקראינית, אפולון פטרס היוונית וצסק"א סופיה הבולגרית, ממנה שוחרר בשל פריצת דיסק לפני שתלה את הנעליים ופרש ממשחק פעיל בגיל 29 בעקבות פציעה בגב.
בנוסף, הוא שיחק בנבחרת ישראל בין השנים 2001 ל-2005 וסייע לה להעפיל לאליפיות אירופה ב-2001, 2005 ו-2007 (בשתי האליפויות האחרונות לא נטל חלק). בשנת 2003, הייתה הנבחרת זקוקה לניצחון בהפרש של 23 נקודות על נבחרת רומניה על מנת להעפיל לאליפות אירופה. ליובין, באחד המשחקים הגדולים בקריירה שלו, הוביל את הנבחרת לניצחון בהפרש של 28 נקודות, שהבטיח את העלייה.
4 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
מצהוב לאדום של הפועל ת"א, אחרי עונה במכבי ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
ליובין עם החברים במדים הלאומיים
(צילום: ראובן שוורץ)
ב-2008 החל את קריירת האימון שלו כאשר מונה לעוזרו של עודד קטש בהפועל גלבוע/גליל. כמאמן ראשי, זכה עם הקבוצה פעמיים בליגה הבלקנית. בנבחרת ישראל ומכבי ת"א שימש לאורך השנים כעוזר.
ביוני 2022 חתם ליובין בהפועל באר-שבע אחרי שסיים עונה בעירוני נס ציונה (עוד לפני אימון בהפועל חולון ובמכבי אשדוד). המאמן הוביל את האדומים מבירת הנגב לפלייאוף אחרי שהקבוצה סיימה את העונה הסדירה במקום השמיני, אולם הודחה כבר ברבע הגמר נגד מכבי ת"א. זאת אחרי שהוביל את המועדון לזכייה הראשונה וההיסטורית במפעל אירופי - אליפות הליגה הבלקנית.
בחודש נובמבר 2023 ביקש ליובין להשתחרר מהקבוצה "מסיבות אישיות". מנכ"ל המועדון תומר ירון מסר אז: "אנחנו מודים לליאור על תקופה יפה ובטוחים שעוד ניפגש". כאמור, היום הגיעה הבשורה על מותו.