ביום שני תעלה דניאל קריינין למשחק השיא שלה בקריירה - חצי גמר גביע המדינה לנשים מול אליצור רמלה. ההכנה לאותו ערב מרגש לא תכלול שנת צהריים או מנוחה בבית. ככה זה כשאת במקביל - מאז ה-7 באוקטובר - גם מתפקדת כמפקדת צוות במילואים במשרה מלאה בחיל המודיעין.
זו השנה השנייה ברציפות של קריינין במדים הלבנים-אדומים של רמת השרון, אבל אף אחד לא הכין אותה - כמו את כולנו - לאותה שבת שחורה. "שום דבר ממה שקרה השנה אצלי הוא לא שגרתי", מודה קריינין בריאיון ל-ynet. "ב-7 באוקטובר בבוקר היו כמה שעות של שוק מוחלט לכולנו. כבר באותו יום התגייסנו והתחלנו לפעול".
4 צפייה בגלריה
קריינין
קריינין
"שום דבר ממה שקרה השנה אצלי הוא לא שגרתי". קריינין
(צילום: יעל אמסילי)
4 צפייה בגלריה
קריינין
קריינין
"היה לי ברור שלא אוותר על הכדורסל". קריינין במדי רמת השרון
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
"למרות הכל, היה לי ברור שלא אוותר על הכדורסל", מבהירה הגארדית (1.60 מ'). "יצא שפספסתי רק שני אימונים מאז הגיוס. לפעמים זה מאתגר, אבל כדורסל הוא כבר הרבה שנים בראש סדר העדיפויות שלי. אני משקיעה הרבה מאמצים כדי לשמור על זה".
וזה אפשרי במצב הביטחוני הנוכחי במדינה? "לפעמים אני נשארת לעבוד יותר בערב או בסופ"ש, כדי שזה יתאפשר. אני מאוד מעריכה את התמיכה האדירה שאני מקבלת מהצבא וגם מהצוות ברמת השרון. הם מאוד מבינים ומפרגנים. מאוד מעריכים את מה שאני עושה ואת זה שאני מנסה לשלב את שני התחומים. כן, הייתי צריכה לעשות התאמות. בעונות רגילות עבדתי עם גלעד ערמון, המאמן האישי שלי, וביליתי שעות בחדר כושר, בדברים האלה הייתי צריכה לשנות תוכניות אימונים. גם הקבוצה מאוד עזרה לי".
4 צפייה בגלריה
קריינין
קריינין
"החבר'ה בצבא מאוד מפרגנים לי". קריינין
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
בוקר בצבא, ערב במגרש הכדורסל. חיים לא פשוטים, בטח לשחקנית מקצוענית. "החבר'ה בצבא מאוד מפרגנים לי", צוחקת קריינין. "יש לנו בדיחה שכל שבוע שיש לי משחק - הם אומרים שיאספו מודיעין על היריבה. זה כיף. יש כמה חבר'ה שנחשפו לענף, התחילו להתעניין, ראו משחקים בטלוויזיה ואמרו שראו אותי. וכן, הם נחשפו לענף שהוא די אטרקטיבי כשמתחילים להכיר אותו".
לא הייתה שאלה אם להתגייס או לא, בכל זאת מדובר בקריירה? "לא הייתה שאלה. מדובר בחיי אדם. הידיעה שאני יכולה לנסות לתרום ולעשות משהו עם המצב הזה - זה עושה משהו בלב. פשוט ידעתי שאני אעשה כל מה שצריך ואמצא את הדרך לשלב בזה את הכדורסל".
4 צפייה בגלריה
קריינין
קריינין
"הידיעה שאני יכולה לנסות לתרום ולעשות משהו עם המצב הזה - זה עושה משהו בלב"
(צילום: יעל אמסילי)
היא בת 28, מתגוררת במרכז הארץ. גדלה באס"א ירושלים. מגיל 16 בבוגרות. לאחר הצבא עברה לשחק בלאומית: אליצור ת"א, רמה"ש, תל כביר, בני יהודה ולפני שנתיים בליגת העל בבנות הרצליה. כעת, היא כאמור ברמה"ש. את הפריצה שלה רשמה כבר במחזור הראשון - מול מכבי חיפה. האדומות ניצחו וקריינין סיימה עם שורה סטטיסטית של 11 נקודות, כולל 5 הנקודות המכריעות שהבטיחו את הניצחון. בהמשך הגיעו הזרות והדקות של השחקניות הישראליות ננגסו.
"בקיץ היו לי שיחות ממש טובות עם המאמן רועי לוין", מסבירה קריינין. "החלטנו ביחד שזו תהיה עונה שאהיה בה שחקנית הרבה יותר משמעותית ממה שהייתי עד עכשיו. בתחילת העונה התחלתי לא רע. מרגישה שדי הצלחתי לנצל לטובה את המצב של הליגה (ללא זרות עד סוף הסיבוב הראשון, ר.ו). מנסה כל אימון לעשות עוד צעד קדימה. זו עונה שחשובות לי המטרות הקבוצתיות שלנו. אנחנו לגמרי הולכות להילחם על כל התארים".
ביום שני אתן מול אליצור רמלה, שעדיין לא הפסידה העונה, בקרב על מקום בגמר הגביע. "בגביע הכל יכול להיות, זה היופי".
פורסם לראשונה: 08:27, 01.03.24