נועם יעקב מצטרף לליגת המכללות והצטרף הערב (שישי) באופן רשמי לאוניברסיטת יוטה. הגארד הישראלי, שהתחייב ליוטה כבר בחודש אפריל, חתם על חוזהו והוצג כחלק מסגל ה'ראנין יוטס' לעונת 2026/27.
ההכרזה הרשמית הגיעה יממה לאחר סיום דראפט ה-NBA, בו יעקב קיווה להיבחר בסיבוב השני - מה שבסופו של דבר לא קרה. על פי הדיווח, כבר ב-9 ביוני הוא חתם על הסכם סיוע כספי מול האוניברסיטה – צעד שחיזק את מחויבותו ליוטה, אך השאיר לו אפשרות להיבחר בדראפט.
מאמן יוטה החדש, אלכס ג'נסן, רואה ביעקב את הרכז המתאים לשיטה שהוא מבקש להנחיל. לפי הדיווח, יכולת ניהול המשחק, קבלת ההחלטות, היצירתיות בפיק אנד רול, הראייה למסירה והיכולת לייצר נקודות לעצמו ולאחרים הפכו אותו לאחד משחקני הרכש המרכזיים של התוכנית.
יעקב מגיע אחרי עונת 2025/26 מצוינת באוסטנד הבלגית, שבה העמיד ממוצעים של 17.9 נקודות, 5.8 אסיסטים ו-3.9 ריבאונדים למשחק, לצד 49% מהשדה, 40.3% מחוץ לקשת ו-77.4% מקו העונשין. המספרים הללו סייעו לו להיכלל אצל מספר אנליסטים מובילים כמועמד לבחירה בסיבוב השני של דראפט ה-NBA.
על פי דיווחים בארה"ב, ביוטה מאמינים כי הרקע המקצועני של יעקב יסייע לו להשתלב במהירות בכדורסל המכללות, ובמיוחד בליגת ה-Big 12 התחרותית. במועדון רואים בו אבן יסוד בבניית הסגל החדש של ג'נסן, שאמור להיות מנוסה, מגוון ובינלאומי יותר.




