מכבי ת"א ערכה הערב (שני) אימון מסכם לקראת משחק ההשלמה מהמחזור השישי של היורוליג מחר (21:15) נד מוליכת הטבלה ריאל מדריד, המשחק "הביתי" החמישי ברציפות של הצהובים בתחרות, שייערך בהיכל אלכסנדר ניקוליץ' בבלגרד.
מכבי ת"א מגיעה אחרי ההפסד לברצלונה (92:90) בשבוע שעבר ששלח אותה למקום השביעי עם מאזן 4:5. אלופת המפעל, מנגד, מגיעה אחרי 75:99 קליל על אלבה ברלין והיא עדיין מושלמת, עם מאזן 0:9. בליגת הספרדית יש לה הפסד בודד (לצד 10 ניצחונות) - בשבוע שעבר למאלגה בבית. מי שמוביל אותה הוא פקונדו קמפאסו, ששב למועדון אחרי שנתיים ורושם עד כה ביורוליג 11.7 נקודות ו-8.3 אסיסטים בממוצע למשחק.
5 צפייה בגלריה
עודד קטש נגד אולימפיאקוס
עודד קטש נגד אולימפיאקוס
"נצטרך להיות מרוכזים 40 דקות". קטש
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
5 צפייה בגלריה
בולדווין באימון מכבי ת"א
בולדווין באימון מכבי ת"א
ווייד בולדווין באימון
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
5 צפייה בגלריה
ריברו באימון מכבי ת"א
ריברו באימון מכבי ת"א
חסיאל ריברו באימון
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
מדובר בשתי הקבוצות שערכו ביניהן הכי הרבה משחקים בתולדות הכדורסל האירופאי. המאזן מאז הקמת היורוליג בשנת 2000 עומד על 13:23 לבלאנקוס, כאשר בהתמודדות האחרונה ניצחה מכבי 96:100 בהיכל.
מי שנעדרו מהמשחק האחרון אצל מכבי ת"א בשל פציעות הם הגארדים ג'ון דיברתילומיאו (מפשעה) ותמיר בלאט (קרסול). בקבוצה ינסו להכשיר את בלאט מחר בבוקר, אך הקפטן צפוי להמשיך להיעדר.
עודד קטש אמר לקראת המשחק: "ההפסד לברצלונה היה מתסכל, לא היינו מרוכזים בהרבה אספקטים שהיו יכולים לתת לנו ניצחון. ריאל מדריד זה סיפור שונה. יש להם כמה שחקנים בכל מיני עמדות שהם שוברי שוויון, עם המון יכולות. הם משחקים עם המון ביטחון, יש להם הרבה ניסיון. נצטרך להיות מרוכזים 40 דקות. הם יודעים להעניש על כל טעות קטנה".
רומן סוריקן התייחס למצב בארץ: "הראש תמיד בארץ. מנסים תמיד להתעדכן בכל מה שקורה. הלב שלנו בארץ ועם כל החטופים והחיילים וכמובן המדינה. אנחנו מנסים להישאר מפוקסים בכדורסל למרות שזה קשה. אפשר להגיד שאנחנו כבר מתרגלים כי אנחנו פה כבר תקופה. המשפחה שלי אישית מהדרום אז אני תמיד איתם על הקו בטלפון, מתקשר, שואל ודואג. מקווים לעבור את זה ולראות ימים טובים יותר. אנחנו רואים כל הזמן סרטונים של הקהל שלנו ומאוד מתגעגעים. אנחנו משחקים פה בלי קהל וזה לא אותו הדבר ואנחנו מחכים כבר לחזור. אבל יש דברים שחשובים יותר שבגללם שזה לא קורה ואנחנו מבינים - אבל חולמים על זה".
5 צפייה בגלריה
סורקין
סורקין
"הראש תמיד בארץ". סורקין באימון
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
5 צפייה בגלריה
בראון באימון מכבי ת"א
בראון באימון מכבי ת"א
לורנזו בראון באימון
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
על ריאל מדריד אמר סורקין: "קשה לעצור אותם, קבוצה מאוד טובה. הם מאוד מוכשרים. נצטרך לעצור אותם בריבאונד כי הם קבוצה מאוד גבוהה,, ולהוציא אותם מקצב המשחק שלהם כי הם משחקים מאוד טוב כשדברים הולכים להם".
במכבי ת"א יודעים שמודבר במשוכה גבוהה, אבל מאמינים שאחרי ההפסד המתסכל לברצלונה השחקנים יגיעו עם יכולת מנטאלית ומקצועית משופרת. בעיקר אחרי אימוני השבוע שעבדו בעיקר על הטעויות המרכזיות שנעשו באותו משחק.