אכזבה גדולה בנבחרת ישראל אחרי שלא הצליחה לעמוד במשימה ולעלות לטורניר מוקדמות פריז 2024 כשהפסידה אתמול (שישי) 86:77 מול נבחרת בוסניה במסגרת חצי הגמר טורניר הטרום מוקדמות שנערך בפולין.
הכחולים לבנים הגיעו לפולין אחרי שעברו את שלב הבתים שנערך באסטוניה בתחילת השבוע שם סיימו עם מאזן 1:2 והרגישו שהם עם רגל וחצי מלעמוד במשימה שהציבו לעצמם עם כניסתו של אריאל בית הלחמי לתפקיד. אבל אז הגיעה יריבה כמו נבחרת בוסניה שהייתה גדולה עליהם, בטח ללא הפצועים תומר גינת ונמרוד לוי.
2 צפייה בגלריה
אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי. בנבחרת מאוכזבים
(צילום: FIBA PHOTOS)
"ההפסד כואב כי באמת האמנו", אמר בית הלחמי בסיום, "בסוף גם הניסיון וגם הפיזיות הכריעו. השחקנים נתנו את הכל, היה קשה וגם צריך להודות על האמת שהקבוצה היותר טובה ניצחה. אני מאוד שמח על החודש הזה, בסופו של דבר רוצה להגיד תודה והערכה לשחקנים שהיו איתנו מתחילת ההכנה".
רומן סורקין הוסיף: "לא נתנו לנו הרבה סיכויים אבל שיחקנו כמו גברים עד הדקה האחרונה. אנחנו לא מרוצים, חשבנו שאנחנו יכולים לעשות את זה ולהגיע יותר רחוק, אבל באמת גאה פה בכל אחד, מקווה שבהמשך נשיג את ההישגים שאנחנו רוצים".
למרות ההדחה בנבחרת מאוד שמחו לראות את החיבור והכימיה אצל השחקנים בכחול לבן לאורך השנים, לעומת כל הריבים הפנימיים שקרו באליפות אירופה האחרונה שנערכה בפראג לפני כשנה.
2 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
רומן סורקין. הצטיין
(צילום: FIBA PHOTOS)
בנוסף, בנבחרת מרוצים מהמחויבות הגדולה של השחקנים שכן הגיעו הפעם לטורניר ומהיכולת המקצועית של מספר שחקנים שלקחו אחריות וסחבו על עצמם בהרבה מקרים במשחקים האחרונים. הראשון הוא בר טימור שאומנם אתמול לא נכנס טוב לעניינים וסיים עם 2 נקודות בלבד, אבל בשאר המשחקים היה עוגן משמעותי. השני הוא רומן סורקין שאתמול סיים ערב אדיר של 28 נקודות ו-9 ריבאונדים והיה דומיננטי לאורך כל המשחקים. השלישי הוא ים מדר (24 נקודות, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות אבל גם עם 5 איבודים) שהציג יכולת טובה לאורך כל המשחקים.
אחרי שההזדמנות לעלות למוקדמות האולימפיאדה התפספסה, המטרה הבאה של בית הלחמי והשחקנים במדים הלאומיים היא מוקדמות אליפות אירופה 2025 שישוחקו בשיטת החלונות. החלום הראשון יהיה בחודש פברואר הקרוב עם שני משחקים מול נבחרת פורטוגל וסלובניה.
המטרה של איגוד הכדורסל כולו הוא לתקן את מה שקרה בטורניר הנוכחי כשלא פחות משישה שחקנים בכירים לא הגיעו. ביניהם תמיר בלאט, יובל זוסמן, רפי מנקו, ג׳ון דיברתולומיאו, אור קורנליוס ועידן זלמנסון. בין אם ההיעדרויות מוצדקות או לא, קיים כעס מצד האיגוד על אי הגעתם של מספר שחקנים. כך שהמשימה תהיה קודם כל לפתור איתם את כל הכעסים ואח"כ להחזיר אותם למדים הכחולים-לבנים.