מכבי ת"א נערכת לעזיבת לורנזו בראון בקיץ הנוכחי? מתגברות ההערכות שהרכז בן ה-33, לו יש חוזה לעונה נוספת בקבוצה, לא ימשיך ללבוש בקיץ את המדים הצהובים ויעזוב לריאל מדריד.
אלופת אירופה לוטשת עיניים כבר תקופה ארוכה לעברו של בראון, עוד מאז שקיבל את האזרחות הספרדית שלו כדי לשחק במדי הנבחרת ביורובאסקט ב2022. מכבי ת"א החתימה את בראון עוד לפני כן, ומאז הוא זוכה להתעניינות בלתי פוסקת ממוליכת היורוליג.
2 צפייה בגלריה
בראון
בראון
בדרך לריאל? בראון
(צילום: עוז מועלם)
בעונה החולפת בראון הפך לאחד הברומטרים המרכזיים של הקבוצה וגם המנהיג שלה. לכן כבר בפברואר אשתקד דאגו במכבי להאריך את חוזהו עד 2026 בשכר של 1.5 מיליון דולר לעונה. החוזה למעשה מובטח עד לסוף עונת 2025 ולקראת 2026 קיימת אופציית יציאה לשני הצדדים.
העונה הסיפור שונה לגמרי והגארד סובל מחוסר יציבות. הוא מעמיד עד כה ממוצעים של 12.2 נקודות לצד 2.6 ריבאונדים ו-6.2 אסיסטים ב-29 דקות ביורוליג. בשלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים הוא סיים עם 6 נקודות בלבד ובעיקר מציג בלבול וחוסר ריכוז.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו
בכושר אדיר. ניבו
(צילום: Djordje Kostic)
מקורבים לשחקן מספרים שהעונה הזאת, בה מכבי ת"א מקיימת את משחקי הבית שלה בבלגרד - עם כל הנסיעות ולוח הזמנים הצפוף - השפיעה עליו ולכן הוא שוקל את המשך דרכו במועדון. מה שגם ההתעניינות הבלתי פוסקת של ריאל מדריד לא ממש עוזרת לרצון שלו להישאר.
במכבי, לפחות מאחורי הקלעים, יש החלטה שלא לעמוד בדרכו. שחרורו של בראון למעשה ישחרר סכום עצום עבור הצהובים, אשר נמצאים בבור כלכלי גדול מתחילת המלחמה ואירוח המשחקים בסרביה.
השיקול הנוסף של הצהובים לאפשר למהלך לקרות הוא הרצון להשאיר את ג'וש ניבו לעונה נוספת - ובכסף שיתפנה - לשדרג את חוזהו של הסנטר האמריקאי. ניבו עשה קפיצת מדרגה משמעותית ולכן הוא הפך לאחד מהשמות החמים ביותר ביורוליג כשקבוצות כמו מונאקו, ריאל (כן, שוב היא) ואנאדולו אפס מעוניינות בו - מה שיצריך את מכבי להגיש לו הצעה מפתה למדי.
הצהובים מוכנים להציע לשחקן מעל מיליון דולר לעונה ומנסים לסגור את העסקה מתחת לראדר כדי שקבוצות אחרות לא "יתעוררו".