מכבי ת"א עלתה הערב (חמישי) למשחק השני בסדרת רבע גמר הפלייאוף של היורוליג נגד פנאתינייקוס באואקה עם מטרה לעשות משהו שהיא לא עשתה מעולם: לנצח את שני משחקי החוץ הראשונים בסדרה. אבל לקבוצה היוונית היו תוכנית אחרות, והיא ניצלה את חסרונו של וויד בולדווין הפצוע ואת היתרון שהעניקו לה 18 אלף אוהדים בירוק כדי להשיג ניצחון 79:95 שהשווה את הסדרה ל-1:1.
הצהובים הבריקו הערב לפרקים, בעיקר ברבע הראשון ובפתיחת הרבע האחרון, אבל לא היו מסוגלים לעצור את קוסטאס סלוקאס, שמהספסל סיים עם שיא קריירה של 29 נקודות - כולל 4 מ-7 מחוץ לקשת ו-8 מ-9 לשתי נקודות. מכבי תחזור מחר לארץ מרוצה כנראה מכך שהעבירה את ההכרעה לבלגרד, אבל תצטרך להתאושש מהסטירה שהיא חטפה הערב והקבוצה היוונית לא תוותר כל כך מהר גם בצמד המשחקים בשלישי (20:00) ובחמישי הבא (21:45) בהיכל על שם אלכסנדר ניקוליץ'.
3 צפייה בגלריה
פנאתינייקוס מכבי ת"א משחק מספר 2 לורנזו בראון
פנאתינייקוס מכבי ת"א משחק מספר 2 לורנזו בראון
לקח אחריות, אבל זה לא הספיק. בראון מול לסור
(צילום: קרדיט: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography)
הצהובים, כאמור, נראו נהדר ברבע הראשון בהובלת לורנזו בראון (18 נקודות) וג'ייק כהן, שהתעלה עם שיא עונתי של 12 נקודות - כולן במחצית הראשונה. אך קריסה בדמות ריצת 2:19 של פנאתינייקוס על סף המחצית איפשרה למארחת לרדת להפסקה ביתרון דו-ספרתי, שהגיע לשיא ברבע השלישי עם הפרש של 18 נקודות, מכבי לא נכנעה עד הסוף והקטינה את הפער ל-3 בלבד ברבע האחרון בעזרת תמיר בלאט ואנטוניוס קליבלנד, אבל הירוקים ביצעו עוד ריצה וקבעו שהסדרה תגיע לכל הפחות למשחק רביעי. קלעו לפנאתינייקוס: סלוקאס 29, פאפאפטרו 15, מיטוגלו 14, לסור 11, נאן 10, וילדוזה 5, אנטטקומפו 4, גראנט 3, גריגוניס 2, קאלאיצקיס 1.
קלעו למכבי ת"א: בראון 18, קליבלנד 12, כהן 12, בלאט 11, ריברו 9, ניבו 6, קולסון 6, דיברתולומאו 3, ווב 2.

מהלך המשחק

עודד קטש בחר להחליף את בולדווין בחמישיה בג'ון דיברתולומיאו, והוא הצטרף ללורנזו בראון, בונזי קולסון, ג'ייק כהן וג'וש ניבו. הצהובים פתחו מצוין בהתקפה, במיוחד כהן שצלף שתי שלשות בדרך ל-10 נקודות מהירות ובראון שקלע פעמיים מקרוב. קנדריק נאן קלע שתי שלושת בצד השני, ואחרי חמש דקות התוצאה היא שוויון 14. לאחר מכן השתלטה מכבי ת"א על המשחק בזכות קצב מהיר ויצאה לריצת 2:11. היוונים התעוררו בהתקפה לקראת סוף הרבע, אבל לא הצליחו לעצור את השטף של האורחת ושלשה של חסיאל ריברו מהפינה סיימה את הרבע הראשון עם 20:28 צהוב.
3 צפייה בגלריה
פנאתינייקוס מכבי ת"א משחק מספר 2
פנאתינייקוס מכבי ת"א משחק מספר 2
10 נקודות ברבע הראשון. כהן
(צילום: קרדיט: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography)
פנאתינייקוס פתחה את הרבע השני עם חמש נקודות רצופות, אבל תמיר בלאט צינן את ההתלהבות עם שלשה גדולה. המארחת המשיכה עם הפתיחה החזקה והייתה יכולה להשוות, אך החטיאה שלוש שלשות רצופות, שנענו בנקודות של כהן ובראון שקבעו 30:36 באמצע הרבע השני. אלא שאז היוונים יצאו לריצת 2:8 בהובלת קוסטאס סלוקאס, שעם שתי שלשות הגיע ל-12 נקודות וקבע שוויון 38 - שגרם לקטש לקחת פסק זמן. זה לא סייע כלל לקבוצתו, כי מיד לאחר מכן קלע סלוקאס הרותח עוד שלשה, והיוונים לא הורידו את הרגל מהגז ובזכות נקודות של יואניס פאפאפטרו ומתיאס לסור האריכו את הריצה ל-2:19 - שהעניקה להם יתרון דו-ספרתי לקראת סוף המחצית. אחרי רבע של 11:31, פנאתינייקוס יורדת להפסקה ביתרון 39:51.
גם את הרבע השלישי פתחה פנאתינייקוס עם חמש נקודות רצופות, והצהובים היו חסרי אונים לחלוטין. שלשה של בראון הורידה את ההפרש ל-14 ונתנה קצת אוויר למכבי ת"א, אבל נאן ופאפאפטרו ענו והיתרון גדל ל-44:62 באמצע הרבע השלישי. בראון המשיך לקחת אחריות והוביל את הצהובים לריצת 0:7, שנבלמה על ידי שלשה של סלוקאס שהגיע ל-20 נקודות. בלאט שבולט מנגד דייק פעמיים מהקו ואז אנטוניוס קליבלנד חטף כדור וקבע 60:71 לפאו בסיום הרבע השלישי.
3 צפייה בגלריה
פנאתינייקוס מכבי ת"א משחק מספר 2 תמיר בלאט
פנאתינייקוס מכבי ת"א משחק מספר 2 תמיר בלאט
ניסה להוביל קאמבק ברבע האחרון. בלאט
(צילום: קרדיט: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography)
הרבע האחרון נפתח בדיוק כפי שזה שלפני נסגר, כשבלאט, קליבלנד וריברו הובילו את מכבי ת"א לשמונה נקודות רצופות ולריצת 0:12. לסור עצר את הריצה כשקלע מקרוב וסלוקאס הוסיף שלשה, אך קליבלנד החזיר את קבוצתו כשהגיע ל-10 נקודות. בלאט ירד לספסל ופאו עלתה ל-70:78, אז קטש החזיר אותו מיד. זה לא עזר, כיוון שסלוקאס שוב לקח פיקוד, שבר שיא קריירה עם 29 נקודות, והירוקים האטו את הקצב באמצעות סחיטת עבירות. פנאתינייקוס הגדילה את הפער עוד ועוד עד לסיום, ניצחה 79:95 והשוותה את הסדרה ל-1:1.
פורסם לראשונה: 21:12, 25.04.24