בתום פגישה שנערכה הערב (שני) בין יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון ונציגיו ליו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג בשיתוף שר התרבות והספורט מיקי זוהר - הגיעו הצדדים להבנות, והוסר איום השביתה על ליגת העל בכדורסל.
על פי ההסכם יקצה משרד הספורט סכום של 60 מיליון ש"ח מכספי הטוטו ומשרד התרבות והספורט לחיזוק הליגה מדי עונה, שיחולקו בין קבוצות שירשמו בטופס המשחק לאורך כל העונה ארבעה זרים בלבד. בנוסף תוקם ליגת פיתוח under 22 תוך הגדלה משמעותית של תקציב המינימום בליגה לאור סיוע המשרד והטוטו בכ-6 מליון שקלים לקבוצה.
1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
הגיעו להבנות בתום הפגישה
(צילום: משרד התרבות והספורט)
"כפי שהבטחנו, ברוך ה' אנחנו מביאים בשורות אדירות לספורט הישראלי בכלל ולעולם הכדורסל בפרט", אמר שר התרבות והספורט מיקי זוהר. "רמת הליגה תעלה משמעותית בעונה הבאה והישראלים שלנו יזכו לשחק דקות נוספות לצד שחקנים איכותיים מאוד בקנה מידה עולמי שיגיעו לשחק בישראל, יחד עם זאת אנחנו לא שוכחים את טיפוח הצעירים שלנו ונקים אקדמיות יחד עם ליגות פיתוח. לתחושתי אנחנו במסלול הנכון״.
יו"ר המנהלת ארי שטינברג: "מתווה השר מהווה מהפכה אמיתית בכדורסל הישראלי ואנו בטוחים שיביא לפריחתה של הליגה ולפריחה של הישראלים המשחקים בה כיום וישחקו בה בעתיד. אנחנו שמחים לשתף פעולה עם ארגון השחקנים ולפעול מקצועית לשיפור וקידום השחקנים הישראלים הצעירים. אני מודה לשר מיקי זוהר שנרתם במהירות לפתרון מצוקת השחקנים ומודה לעודד שעשוע וניר אלון שהתנהלו בצורה עניינית ומקצועית. לאחר שמתווה השר ינוסח על כל סעיפיו הוא יובא לאישור דירקטוריון המנהלת".
ניר אלון ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ונציג ארגון השחקנים: "המתווה שהביא שר הספורט מיקי זוהר, הוא בשורה ולענף הכדורסל. הוא דואג לשחקנים הישראלים בפרט ולענף הכדורסל בכלל. בשלב הזה החלטנו להקפיא את סכסוך העבודה. אנו מודים לשר על התמיכה וליו״ר המנהלת ארי שטינברג. יחד עם מנכ״ל ארגון שחקני הכדורסל עודד שעשוע, נמשיך לדאוג לספורטאים בישראל".
איגוד הכדורסל: "אנו מברכים על המתווה שהשר הציע ובטוחים שיביא לשיפור משמעותי ברמת הכדורסל והשחקן הישראל. אנו קוראים לחברי מנהלת ליגת העל לתמוך בהצעה ונפעל לקידומה".
ממכבי ת"T נמסר: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מברך את השר מיקי זוהר, ארגון השחקנים ומנהלת הליגה על ההסכמה בכל הקשור למסגרת המתווה שהציע השר. אין ספק כי מעורבתו הברוכה של השר תורמת ותתרום בעתיד לפיתוח הכדורסל בישראל".