הפועל ירושלים פתחה את העונה ברגל שמאל עם הדחה מוקדמת בחצי גמר גביע ווינר אחרי הפסד להפועל ת"א בשני מחזורי הליגה הראשונים היא הפסידה לבני הרצליה והפועל חולון, והערב (רביעי) היא רשמה עוד הפסד - 80:71 בבית ללודוויגסבורג הגרמנית בליגת האלופות.
הירושלמים אומנם ניצחו את דרושאפקה במחזור הפתיחה של ליגת האלופות, אבל הגיעו לפיס ארנה ופשוט נשברו התקפית והגנתית. לודוויגסבורג הובילה כבר ב-22 הפרש והפועל ירושלים רשמה נתון התקפי מביך: 1/24 מהשלוש. שלושת הישראלים: נעם דוברת, אור קורנליוס ועוז בלייזר תרמו 4 נקודות ביחד. הקבוצה משחקת בחוסר תיאום והשחקנים לא מצליחים לשמור על אינטנסיביות לאורך זמן ונשברים מהר. על כן, בירושלים שוקלים לעשות זעזוע בסגל ולהחליף לפחות שחקן אחד.
3 צפייה בגלריה
נעם דוברת
נעם דוברת
נעם דוברת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ' אמר בסיום ההפסד: "קודם כל ברכות ליריבה שלנו, הם שיחקו בדרך שציפינו שהם ישחקו ובצורה שבה התכוננו אליהם. זה די קשה לשמור על אותה רמת אינטסינביות אם מחטיאים זריקות. מה שמפריע לי זה שאנחנו עדיין לא מכירים ברגעים מסוימים שאנחנו צריכים להגיב הרבה יותר טוב למצוקות, יש לנו פוזשנים שאנחנו טובים ל-18-20 שניות ואז משהו קל קורה לטובתם. זה די מוזר, במשחק הערב אחרי חלק מהתוצאות שחקנים שאלו אותי מה זה ועניתי שאני לא יודע".
דז'יקיץ' נשאל האם הוא מודאג יותר מההתקפה או מההגנה: "זה מתחבר, אני מאמין שהכדורסל הוא משחק של התקפה, הגנה ומתפרצות, זו קבוצה שמשחקת הרבה מתפרצות ובמהירות. כשהכדורים לא נכנסים בהתקפה קשה להיות במיטבך בהגנה. אני לא אוהב את זה שאנחנו עדיין לא שמים לב לכמות העבירות שיש לנו לתת ומול מי אנחנו מתמודדים, בדגש על שחקנים ספציפיים. אתה חייב לסיים את המהלכים בצבע, היו לנו לייאפים קלים שאם היו נכנסים אז זה היה משחק שונה לגמרי".
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
על קבלת סמכות המאמן: "הם עובדים קשה, הם חבורה טובה, עוקבים אחרי ההוראות, אני מנסה לגלות מהי הדרך הכי טובה שנשחק ביחד נגד יריבות שונות, העבודה היא לא הבעיה שלנו ואני מאמין שנמשיך לעבוד, אם נמשיך כך אז דברים טובים יגיעו".
במהלך המשחק אפשר היה לראות את הבעלים, אייל חומסקי צועד אל מאחורי הספסל וצועק על מאמן הכושר, פיליפ מיכאילוביץ' על כך התייחס המאמן: "אני לא יודע מה קרה, זו הפעם הראשונה ששמעתי על זה, אני לא יודע מתי זה קרה. אין לי מושג מה קרה, לא ראיתי את זה, אשאל, אולי מישהו יודע מה קרה".
3 צפייה בגלריה
ספידי סמית'
ספידי סמית'
ספידי סמית'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
זאק הנקינס סיכם: "זה לא טוב מספיק, אנחנו חייבים ללמוד איך להגיב למצוקות, רק בשלב מאוחר הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח את הקבוצה הזאת בכל ערב נתון, זה היה מאוחר מדי אבל אנחנו טובים מספיק כדי לנצח גם בערב קליעה רע".
על ערב הקליעה הקטסטרופלי של הקבוצה: "אני לא זורק שלשות אז אני לא יודע איך זה מרגיש, אבל אני יודע איך זה להיות בקבוצה שכולם תופסים את הראשים אם אתה לא קולע זריקות, אז לפחות תן ליריבה להחטיא את הזריקות שלה, אני לוקח על עצמי את בעיית הריבאונד. זה תגובה למצוקה, המומנטום לא משתנה בעצמו אלא שבחורים צריכים להפוך אותו לטוב יותר, ולא עשינו את זה".
פורסם לראשונה: 23:22, 19.10.22