כשמכבי ת"א סיימה אמש (חמישי) את הניצחון שלה על פנאתינייקוס (74:85) בהיכל מנורה מבטחים, היא מצאה את עצמה במקום השני בטבלת היורוליג. חמישה משחקים עברו, אבל זו הרגשה כ"כ טובה עבור המועדון להרגיש, גם אם ברור שזה יחלוף, שמשהו מסתדר כמו שצריך אחרי המהפכות האינסופיות בצהוב.
אמנם הקבוצה עדיין לא בשיאה, אבל שמרה עד כה על הבית ומגיעה מילה טוב לעודד קטש. כמו שכתבתי בשבוע שעבר, הוא ממשיך ללכת עם הראש בקיר עם החמישייה הלא מוצלחת שפותחת משחקים (אלכס פוית'רס וג'וש ניבו לא יכולים לשחק יחד, נקודה), אבל הוא מגיב מהר, עושה התאמות, מרגיש אילו שחקנים חמים ולומד יחד איתם מה עובד.
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מגיעה לו מילה טובה. עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
אתמול הוא לא היה רק תחת זכוכית המגדלת הישראלית הקבועה, אלא גם במעקב יווני צמוד. בימים האחרונים התקשורת היוונית עסקה בו רבות, בשחרור המוזר מפנאתינייקוס בשנה שעברה, ותהתה איך יסתיים המפגש המחודש. הוא הסתיים בכך ששחקני פאו יצאו מההיכל עם הראש למטה. הקבוצה באה באמונה שלמה שתחזור למסלול עם ניצחון חוץ, אבל ירדה למאזן 4:1 וביוון כבר התחילו בסיכומים וטוענים שזו תהיה עוד עונה אירופית כושלת של המועדון. דרק וויליאמס, שקיבל פרחים והחזיר ביד חמה, הוא לא מישהו שיכול להוציא אותה מהבוץ.
אבל במכבי לא צריכים להיות בצד השני של קשת הרגשות ולהיכנס לאופוריה: הרצף הנוח הסתיים בהצלחה מסחררת, רק שעכשיו עונת היורוליג מתחילה באמת. טוב להיכנס אליה עם מאזן 1:4, וצריך להיות ערוכים לרמה אחרת לגמרי במשחק החוץ באווירה העוינת הקבועה מול באסקוניה ולמשחק הבית נגד ברצלונה. אלו לא וילרבאן וז'לגיריס.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
מנהל משחק ללא רבב. לורנזו בראון
(צילום: עוז מועלם)
במבט לתקופה הקשה יותר, כבר אין ספק שלורנזו בראון שינה את התמונה בקבוצה ומביא לה יכולות שלא ראינו כאן מזמן. הוא מסוגל לקלוע לא פחות טוב מסקוטי ווילבקין במקרים רבים, ומוסיף ניהול משחק ללא רבב. לקבל יחד איתו סקורר כמו ווייד בולדווין שגם משחק קבוצתי ורושם נתוני אסיסטים גבוהים זה בונוס, ואפשר גם להביט על המחליף שלהם בעין אופטימית - ג'ון דיברתולומאו, שלא היה בעניינים במשחקים הראשונים, נותן לאורנה הופעות יוצאות מן הכלל.
היה גם כיף לראות את בונזי קולסון, שהוא כל מה שאוסטין הולינס מנסה להיות ולא מצליח. קולסון היה היחיד שהצליח איכשהו לגרום להרכב עם שני הסנטרים לעבוד לרגעים קצרים. הוא קולע מצוין ודינמי מאוד בהגנה ובמשחק המעבר. כאשר הרוטציה לאט לאט מתבהרת, קולסון נראה כמו ג'וקר, מישהו שלא תמיד ישמור על קו יציב אבל יכול לתרום המון כשחקן השישי. המבחן האמיתי שלו ושל כל הקבוצה מתחיל עכשיו.