מכבי ת"א מלקקת את הפצעים אחרי ההפסד 79:71 להפועל ירושלים בגמר גביע ווינר. תרתי משמע. ווייד בולדווין קיבל זריקה בגבו לפני תחילת ההתמודדות ולבסוף לא עלה לשחק, ואם זה לא מספיק אז גם ג'וש ניבו נפצע באצבע במהלך הרבע השני ושיחק רק תשע דקות.
הבעיה היותר גדולה הייתה היכולת של המחליפים. תמיר בלאט קיבל לא פחות מ-29 דקות בהן רשם רק 4 נקודות (0 מ-5 לשלוש) עם 2 איבודים אבל לצד 6 אסיסטים. בלאט לא מעט פעמים נצפה לוקח על עצמו זריקות קשות שלא נכנסו וקצת הורידו את האוויר מהמפרשים בכל פעם שהצהובים ניסו לצמצם את ההפרש במחצית השנייה. חסיאל ריברו קיבל 19 דקות, רשם 4 נקודות ולא לקח ריבאונד אחד לרפואה. ריברו התקשה מאוד מול ההגנה הירושלמית ובעיקר מול זאק הנקינס. לצהובים אין כל כך הרבה זמן להתאושש, כשכבר ביום חמישי הקרוב יפתחו את העונה ביורוליג במשחק ביתי בהיכל מנורה מבטחים מול פרטיזן בלגרד.
2 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
יהיה כשיר לחמישי? בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
אי אפשר לשכוח שהמשחק אתמול התקיים בצל אירועי חצי גמר גביע ווינר והניצחון הטכני שקיבלה מכבי ת"א על הפועל, שסירבה לעלות לפרקט בשל יחס המשטרה לאוהדיה. "מה שהיה ביום חמישי לא טוב לספורט בכלל", הודה בסיום מאמן מכבי, עודד קטש. "לא כיף ככה לנצח, לא כיף לעלות ככה לגמר".
"בגמר הפלייאוף הייתה אווירה יותר אלימה ממה שאנחנו רגילים, אי אפשר להוציא את זה מההקשר של מה שקורה בכלל במדינה", הוסיף המאמן. "אני רוצה להאמין שאנשים יתעשתו ויקבלו החלטות נכונות. אני רוצה להאמין שמשטרה והמנהלת רצו שהדברים יעברו בשלום, אבל התוצאה הסופית לא טובה לספורט. אם מהדבר הזה אולי נלמד לקח, וייווצר שיח בין מועדונים, בין קהלים, מול המשטרה והמינהלת שיכולה להוריד את רמת האלימות, כולנו נרוויח מזה. יש לנו כדורסל טוב, תחרותי ומעניין". על פציעתו של בולדווין, אמר קטש: "מקווה שזה לא חמור מדי. ננעל לו הגב ממש לפני המשחק, מקווה שהוא יהיה בסדר".
2 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
משחק פושר. בלאט
(צילום: עוז מועלם)
ג׳ייק כהן התייחס גם הוא: "מה שקרה בחצי הגמר היה מאוד מורכב. אני לא יכול לשלוט אם הקבוצה השנייה לא מופיעה. אני לא יודע מה קרה מחוץ לאולם עם המשטרה. מהחוויה שלי, הדרבים רק מחמירים והופכים ליותר אלימים. אני מקווה שהדברים יהיו יותר טובים מעכשיו, ושלא יהיה יותר בלגן".