זעזוע בהפועל ת"א: לאחר שלוש שנים בתפקיד, דני פרנקו סיים היום (שני) את תפקידו כמאמן הקבוצה לאחר שורה של תוצאות מאכזבות, בשיאן ההדחה אתמול ברבע גמר גביע המדינה בעקבות הפסד 84:79 להפועל ירושלים. המפלה בגביע הגיעה אחרי ההדחה הכואבת לפני כשלושה שבועות ברבע גמר היורוקאפ, מה שהותיר את האדומים במאבק על תואר אחד בלבד - צלחת האליפות. מהקבוצה נמסר כי ברק לדרר ימלא את מקומו כמאמן עד להודעה חדשה.
"כשמוניתי לראשונה בשנת 2017 למאמן הפועל ת"א, מיד הבנתי שהגעתי לבית מיוחד עם צוות ניהולי ומקצועי מהשורה הראשונה, שהפגינו תשוקה ורצון עז להתקדם ולהיות הטובים ביותר", אמר פרנקו לאחר הפיטורים, "ההישגים שהשגנו יחד לאורך השנים הם פרי מאמץ משותף של השחקנים הישראלים המדהימים שזכיתי לעבור אתם כברת דרך משמעותית, של השחקנים הזרים ושל הצוות כמובן, והם משקפים את המחויבות, העבודה הקשה והתשוקה שכולנו הפגנו במטרה להצטיין ולהביא גאווה לקבוצה".
4 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
סיים את תפקידו לאחר שלוש שנים. דני פרנקו
(צילום: עוז מועלם)
"כעת, לאחר ההחלטה של הנהלת הקבוצה באשר לסיום דרכי כמאמן הקבוצה, לא נותר לי אלא להביט אחורה בהכרת תודה על כל מה שהעניקה לי הפועל ת"א ובעיקר להודות לאוהדים הנפלאים והמסורים", המשיך פרנקו, "התמיכה, העידוד והאהבה שהם הפגינו במהלך כל משחק, בין אם בניצחונות ובין אם בהפסדים, היו מקור חוזק והשראה לכל חברי הקבוצה ולי אישית. האוהדים הם הלב הפועם של הקבוצה, וללא ספק, הם שותפים לכל הישג והצלחה שהגענו אליה. המחויבות והנאמנות שהם הראו, מהווה מקור גאווה עצומה ומחייבת אותנו לתת את המיטב בכל רגע נתון. אני מאחל לקבוצה ולכל מי שממשיך במסע הזה שנקרא הפועל ת"א את כל ההצלחה בעולם".
מהפועל ת"א נמסר: "דני תרם רבות להתפתחות המקצועית של הפועל ת"א, בפרט בשלוש השנים האחרונות, דרך שהובילה את הפועל בחזרה לפסגת הכדורסל הישראלי ולרגעים בלתי נשכחים בישראל וברחבי אירופה. אנחנו מודים לדני על התקופה הארוכה ונאחל לו הצלחה בהמשך הדרך. אנו עוברים תקופה מאתגרת, אך העונה עדיין לא נגמרה ונעשה כל שינוי שנחשוב לנכון עבור הצלחת הקבוצה והשגת המטרות המקצועיות שנותרו".
4 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
הוביל את הפועל ת"א לגמר הפלייאוף ראשונה מאז עונת 2004/5. פרנקו
(צילום: עוז מועלם )
כבר אחרי ההפסד לבשיקטאש ביורוקאפ, במהלכו איבדו האדומים יתרון של 21 נקודות, הייתה בהפועל ת"א אכזבה מפרנקו, אך אחרי שיחה בין המאמן להנהלה הוחלט לתת לו את כל הביטחון והאמון. אלא שמאז האדומים הפסידו גם להפועל חיפה, ולאחר וההדחה מהגביע הוחלט לסיים את ההתקשרות איתו.
זו הייתה הקדנציה השנייה של פרנקו בהפועל ת"א, לאחר שאימן אותה במשך עונה וחצי בשנים 2017-2019, במהלכן הוביל את הקבוצה לפיינל פור אך פוטר בעונה שלאחר מכן בעקבות פתיחה רעה.
פרנקו החליף את יאניס קסטריטיס היווני במהלך עונת 2020/21 והצליח לייצב את הקבוצה לאחר פתיחה נוראית. בעונה שלאחר מכן הוביל את האדומים לגמר גביע המדינה לראשונה מאז 1995, כולל הדחת מכבי ת"א בחצי הגמר, אך הודח ברבע גמר הפלייאוף בידי הצהובים.
ב-2022/23 הוביל פרנקו את הפועל ת"א לעונתה הגדולה ביותר מאז חזרה לליגת העל עשר שנים קודם לכן. בדומה לעונה הזו, הקבוצה הודחה ברבע גמר המדינה בידי הפועל ירושלים וברבע גמר היורוקאפ, ובליגה הגיעה עד גמר הפלייאוף - לראשונה מאז עונת 2004/5.
במשחק מספר 2 בסדרת גמר הפלייאוף הביסה הפועל ת"א את מכבי ת"א ב-38 הפרש והנחילה לה את הפסדה הגדול ביותר בכל הזמנים בזירה המקומית. עם זאת, בסופו של דבר הצהובים זכו באליפות בתום 1:2 בסדרה.

מאמן טורקי יגיע?

במועדון התחילו בחיפושים אחר מאמן מחליף כשבין המועמדים בולט מאמן אנדולו אפס לשעבר, ארדם ג׳אן.
ראשית, בהפועל ת"א לא מעוניינים לפעול מהבטן אלא לעשות את הצעד הנכון לגבי האיש שיעמוד על הקווים בעונה הבאה עם אופציה להצטרפות כבר העונה הנוכחית. הרצון הוא להחתים מאמן עם רזומה באירופה, שיידע לקחת את המועדון צעד קדימה אחרי שבשנתיים האחרונות הצליחו להגיע עד לרבע גמר היורוקאפ. המטרה המרכזית, כמובן, היא זכייה במפעל, שמקנה את הכרטיס האוטומטי ליורוליג.
4 צפייה בגלריה
ארדם
ארדם
ארדם ג'אן. יגיע להפועל ת"א?
(צילום: GEORGIA PANAGOPOULOU)
השם הבולט מבין המועמדים, כאמור, הוא מאמנה של אנדולו אפס לשעבר, ארדם ג'אן בן ה-43. בחודש יוני האחרון הוא הצטרף לאנאדולו אפס, אבל בחודש פברואר פוטר אחרי שבמועדון איבדו את הסבלנות נוכח התוצאות ביורוליג (הקבוצה דורגה במקום ה-16 בטבלה).
ג'אן הוביל את טורק טלקום לגמר היורוקאפ בו הפסידה לגראן קנאריה ואף נבחר למאמן העונה במפעל. בהפועל ת"א מאוד מעוניינים לראות את ג'אן על הקווים אך גם פסימיים נוכח המצב הביטחוני והיחסים העכורים בין טורקיה לישראל מאז פרוץ המלחמה.
מועמד נוסף וריאלי יותר שעלה בשבועות האחרונים הוא שמו של המאמן הישראלי - ננו גינזוברג שבין 2006 ל-2017 אימן את נימברוק הצ'כית ונבחרת צ'כיה, וב-2021 חתם בפרומיתיי האוקראינית.
שם נוסף שעלה הוא של שחקן העבר, ננאד מרקוביץ', שלאחרונה אף היה מועמד להפועל ירושלים (לפני שאיליאס קאנצוריס חתם), אך חתם בדינמו ססארי עד לסיום העונה הנוכחית. מרקוביץ' (55) שיחק בהפועל ת"א בשנות ה-90, ובמהלך קריירת האימון שלו אימן את נבחרת בוסניה, פינאר קרשיאקה, טנריפה הספרדית וגזיאנטפ בסקטבול הטורקית.