מכבי ת"א עלתה אתמול (שני) למקום השלישי בטבלת ליגת העל עם מאזן 3:6 עם 77:90 על הפועל אילת. האלופה רשמה ניצחון ליגה שלישי ברציפות וניצחון ביתי ראשון בזירה המקומית בהיכל מנורה מבטחים, אך בכל זאת, מאמן הקבוצה, עודד קטש, יודע שהיכולת יכולה הייתה להיות טובה יותר.
"אני חושב שהיינו מרוכזים רבע אחד, ואז בשאר הרבעים שיחקנו על התוצאה ולאו דווקא את הכדורסל שרצינו", הודה קטש בסיום. "זה לא פשוט בלוח משחקים כזה לשמור על אנרגיות וריכוז. אני לא זוכר הרבה משחקים שלנו שאיבדנו כדורים (22) יותר משמסרנו אסיסטים (19) בטח עם איך שאנחנו אוהבים ורוצים לשחק. מה שעשה את ההבדל המשמעותי היה ששיחקנו נכון עם הגבוהים שלנו וזה היה המפתח".
1 צפייה בגלריה
קטש
קטש
קטש
(צילום: יאיר שגיא)
המאמן ניסה להסביר את ההופעה הפושרת: "יש הרבה סיבות לזה שאנחנו לא משחקים את הכדורסל הטוב שלנו. אם זה העומס הפיזי והמנטלי, המון טיסות, פציעות, שחקנים הרבה פעמים עולים למגרש כשהם לא 100 אחוז. מתחילת העונה הכל באמת מטורף, אנחנו משתדלים כמה שפחות להשתמש בתירוצים ולעשות את העבודה, אבל אנחנו במוד הזה, לנסות ולגרד את הניצחונות, גם אם אנחנו יודעים שזה לא נראה טוב".
לצהובים יש עומס בלתי רגיל של משחקים בתקופה הקרובה כשהם אמורים לשחק 11 משחקים ב-23 ימים. הקבוצה צריכה כבר להתחיל לעשות את דרכה לכיוון ריגה, שם ייערך המשחק הבא שלהם ביורוליג מול אנאדולו אפס ביום חמישי (19:30) במסגרת המחזור ה-26. מכבי ת"T מדורגת במקום העשירי בטבלה עם מאזן של 13 ניצחונות לעומת 12 הפסדים, זאת אחרי שרשמה שני הפסדים רצופים, מול ריאל מדריד ובאסקוניה.
לאור העומס, בקבוצה ניסו בשבוע האחרון לחלק כמה שיותר את דקות המשחק. מול הפועל חולון ווייד בולדווין וג׳יימס ווב לא נרשמו, הפעם היו אלה לורנזו בראון ובונזי קולסון שקיבלו מנוחה, ולמרות שבולדווין נרשם הוא שיחק רק 14 דקות. מי שדווקא בלטו היו אלה שלא ממש מצליחים לבוא לידי ביטוי ביורוליג - אנטוניוס קליבלנד, שסיים את הערב עם 18 נקודות ו-6 ריבאונדים, וחסיאל ריברו, שסיים גם הוא עם 18 נקודות.
בצוות המקצועי חשבו על האפשרות לצרף שחקן כדי שיעבה את הסגל בטח בתקופה הקרובה שאמורה להיות יותר עמוסה מהרגיל ולאור הפציעות השונות, אך יש לציין שהם נזכרו מעט מאוחר מדי. חלון ההעברות של היורוליג ייסגר מחר, בזמן ששאר קבוצות היורוליג כבר צירפו שחקנים בשבועות האחרונים, במכבי נזכרו רק בשבוע האחרון בניסיון לצרף שחקן נוסף, ואם המהלך אכן יצא לפועל, נראה שהוא יהיה סוג של ברירת מחדל, ולא בדיוק סוג השחקן שהם רצו או קיוו שיצטרף.

בולדווין נקנס

בשל ההתפרצות על השופטים בסיום המשחק בו הפסידה מכבי ת"א לבאסקוניה ביום חמישי האחרון, החליטו ביורוליג לקנוס את הגארד ב-3,500 אירו. בנוסף, בקבוצה מנהלים מגעים עם ג׳ו תומאסון, אקס הפועל גלבוע-גליל, שרשם העונה בגראנדה ממוצעים של 14 נקודות ושלושה אסיסטים לערב.