חמש שחקניות מנבחרת אירלנד הודיעו כי בשל המלחמה בעזה הן יחרימו את המשחק הקרוב במוקדמות אליפות אירופה מול ישראל, שייערך בעוד פחות משבועיים בריגה - כך דווח בעיתון "אייריש טיימס". שחקנית העבר, רבקה אוקיף, אף דרשה מיתר השחקניות "ללכת בעקבותיהן" ותקפה את האיגוד האירי בכך ש"השחקניות לא היו צריכות בכלל במצב שכזה".
ביום חמישי הבא, כאמור, ייערך המשחק הראשון של נבחרת ישראל בקמפיין מוקדמות היורובאסקט - והוא מעורר סערת ענק בימים האחרונים באירלנד. שני המשחקים בחלון הקודם של הכחולות-לבנות (אחד מהם מול אירלנד) נדחו בשל פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" וההתאחדות האירית עשתה, לטענתה, כל מה שאפשר כדי לא לקיים את צמד המפגשים מול ישראל.
4 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
נבחרת ישראל. באירלנד טוענים שהמשחק נכפה עליהם
(צילום: באדיבות ההתאחדות היוונית)
4 צפייה בגלריה
גילי אייזנר
גילי אייזנר
בעוד פחות משבועיים זה ורה: ישראל פותחת את קמפיין מוקדמות היורובאסקט
(צילום: FIBA PHOTOS)
באיגוד הכדורסל האירי כבר הודיעו בימים האחרונים שאף שחקנית לא תספוג קנס או תושעה אם תחפוץ להחרים את המשחק. מה עוד שהאיגוד האירי הוציא הודעה רשמית וטען כי פיב"א "כפתה עליו" לשחק מול ישראל. "איגוד הכדורסל האירי ייקנס ב-80 אלף אירו אם נבחרת הנשים לא תתייצב למשחק נגד ישראל בריגה. לאחר מכן יוטל קנס של 100 אלף אירו אם היא לא תתייצב למשחק השני (שאמור להתקיים בחודש נובמבר בדבלין), ובנוסף הנבחרת תושעה ממוקדמות יורובאקסט 2025 ומוקדמות יורובאסקט 2027", נמסר.
"שמענו את הדעות של השחקניות, חברי הצוות ושל כל קהילת הכדורסל באירלנד ואנחנו מבינים אותן" הוסיפו. "שקלנו בכובד ראש האם להתייצב למשחקים נגד ישראל ואנחנו גם מנהלים דיונים עם משרדי הממשלה. במצב הנוכחי פיב"א אירופה מסרבת להחרים את ישראל ועל כן אנחנו מחויבים להתייצב למשחק ב-8 בפברואר".
4 צפייה בגלריה
נבחרת אירלנד
נבחרת אירלנד
שחקניות נבחרת אירלנד. חמש מתוכן הודיעו כי לא יופיעו מול ישראל
(צילום: FIBA PHOTOS)
אוקיף, בראיון גדול שהעניקה לתקשורת האירית, המשיכה בנימה החריפה שלה והאנטי-ישראלית: "לו פיב"א והאיגוד האירי היו חזקים יותר, הם לא היו בעמדה הזו. זו פשוט צביעות. יש לי כבוד ענק לאותן שחקניות שלא יופיעו".

"אירלנד לא נענתה לרוח הספורט"

בנבחרת הנשים מתכוננים כרגיל למשחק מול אירלנד, שייערך כאמור בבירת לטביה. יש לציין כי איגוד הכדורסל הישראלי פנה עוד לפני כן להתאחדות האירית במטרה להחליף ביתיות, אך נענה בשלילה. "אנו מצרים על כך שהאירים לא עמדו לצדנו ולא נענו לרוח הספורט, כפי שעשו התאחדויות וקבוצות רבות אחרות ברחבי אירופה", נמסר מאיגוד הכדורסל בחודש שעבר. "האיגוד מודה לפיב"א אירופה שסייעה לנו ולהתאחדות הלטבית שתארח את נבחרת הנשים, כפי שהם עושים מזה יותר משנה וחצי עם נבחרות אוקראינה ומראים שהם עשויים מהחומר האנושי הטוב ביותר".
4 צפייה בגלריה
דניאל קארש
דניאל קארש
בסגל הנבחרת. דניאל קארש
(צילום: FIBA PHOTOS)
כזכור, ישראל הוגרלה לבית 5 של מוקדמות אליפות אירופה יחד עם צרפת, לטביה ואירלנד. בנובמבר 2024 תקיים הנבחרת שני משחקי חוץ בצרפת ובאירלנד ובפברואר 2025 תארח את לטביה וצרפת. הראשונה מהבית הזה, יחד עם 4 הסגניות הטובות ביותר משמונה הבתים, תעפלנה לאליפות אירופה שתתקיים בקיץ 2025 ולראשונה תערך בארבע מדינות: צ'כיה, איטליה, גרמניה ויוון, שתארח גם את משחקי הנוקאאוט.
מאמן נבחרת ישראל, שרון דרוקר, ועוזריו רועי לזר ונטע קרומר לנגבורד זימנו 16 שחקניות לסגל, ושלוש מתוכן ינופו לפני היציאה ללטביה. עדן רוטברג תמשיך לשמש כקפטנית, ולצידה האחיות דניאל והילה קארש, ג'ני סימס, אליסה בארון, גילי אייזנר, דור סער, עדן ציפל, צליל וטורי, דוריאן דהן סויץ, דניאל רבר, עמית טרנר, תמר בר גל, אופיר קסטן, ליהי עזורי ונועה מגד, שחקנית האקדמיה בווינגייט שזכתה לזימון בכורה.
פורסם לראשונה: 06:00, 30.01.24