"כל קבוצה בסופו של דבר צריכה להפסיד, גם ברצלונה". כך אמרו במכבי תל אביב השבוע, ובדיוק עם הגישה הזו שחקניו של יאניס ספרופולוס עלו אתמול לפרקט בהיכל והסתכלו בלבן של העיניים לבארסה.
הקטאלנים, שהגיעו לארץ אחרי שישה ניצחונות רצופים ביורוליג ומאזן 0:13 בכל המסגרות, ספגו 85:68 מוחץ מהצהובים והמשיכו את רצף ההפסדים בהיכל, שנרשם מאז 2016. מכבי ת"א, מנגד, כבר עם מאזן 2:5 ביורוליג וסופרת ארבעה ניצחונות רצופים.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב בסיום
שחקני מכבי תל אביב בסיום
"כל קבוצה בסופו של דבר צריכה להפסיד, גם ברצלונה". שחקני מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו שמח על הניצחון
אנג'לו קלויארו שמח על הניצחון
אנג'לו קלויארו מאושר, אתמול בהיכל
(צילום: אורן אהרוני)
לא במקרה ספרופולוס חזר ואמר במסיבות העיתונאים בתחילת העונה, ובעיקר אחרי הפסדים, שהקבוצה עדיין צריכה להתחבר. זה היה אחרי מכת הקורונה שפקדה את הקבוצה, ועם סגל חדש שנבנה היה קשה לייצר כימיה כל-כך מהר. והנה, כעת, כשהכל התחבר - נראה שקשה מאוד לקבוצות לעצור את הצהובים, בטח בהיכל.
בצוות המקצועי ובהנהלה ראו אתמול על הפרקט בדיוק את מה שהם ציפו לו בקיץ עם בניית הסגל - נקודות קלות בצבע, שיתוף פעולה בין הקו הקדמי לאחורי, חלוקת אסיסטים, הגנה חזקה שהצליחה לבלבל לחלוטין את מוליכת הטבלה ובעיקר עוד שחקנים שמצליחים לבוא לידי ביטוי מלבד סקוטי ווילבקין.
4 צפייה בגלריה
ספרופולוס מוחא כפיים לשחקניו
ספרופולוס מוחא כפיים לשחקניו
"אני לא סופר ניצחונות". ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
צילום: מכבי ת"א, עמוד היוטיוב הרשמי
"נתנו את הלב", אמר ספרופולוס בסיום. "שמרנו את ברצלונה על 68 נקודות, גרמנו להם לאבד 18 כדורים, גם התקפית שיחקנו חכם, אבל אנחנו צריכים להישאר צנועים ולהמשיך צעד אחר צעד. להישאר עם הרגליים על הקרקע. אני לא סופר ניצחונות. אני לא יודע כמה ניצחונות אנחנו צריכים, אני לא מתעסק בזה וגם לא במה שאנשים אומרים. אני מקצוען ומנסה להתמקד רק בלקדם את הקבוצה".
בתוך כל האווירה החיובית, השמחה הגדולה ושלל החיוכים שפוזרו אתמול בסיום בחדר ההלבשה, מי שהגיעו ביחד לחדר מסיבות העיתונאים היו קינן אוואנס וסקוטי ווילבקין, בזמן שאנג'לו קלויארו מנסה להצחיק את השניים מהצד.
4 צפייה בגלריה
קינן אוואנס מכדרר
קינן אוואנס מכדרר
אוואנס והתסרוקת שהלהיבה את ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
"אנחנו קבוצה טובה יותר מאז שקינן עם האפרו", צחק ווילבקין על התסרוקת החדשה של חברו. "זה ניצחון גדול שלנו, זה בטוח. בסוף היום זה רק משחק אחד, אבל זה משחק נגד קבוצה טובה ושהושג בהפרש גדול".
ווילבקין המשיך להחמיא לרכז: "קינן קלע עלינו 20 נקודות בכל משחק בעונה שעברה כששיחק בהפועל חיפה, אבל מה שלא ראיתי אצלו אז זו היכולת הטובה ללחוץ את הגארדים. הוא מוביל כדור נהדר, וזה פשוט כיף שיש לידך עוד רכז שאתה בוטח בו וגם אוהב לשחק איתו. זה פשוט עובד".
"אני שמח שיצאנו עם הניצחון", הוסיף אוואנס. "כשאתה מגיע לקבוצה חדשה, אתה מחפש את המקום שלך. החברים שלי לקבוצה, ובמיוחד סקוטי, נותנים לי ביטחון. תמיד אומרים לי להיות אני, מרימים אותי ועוזרים לי להיות השחקן שאני יכול להיות. וכן, אולי זה גם קשור לשיער".