אכזבה ועצבים במכבי ת"א אחרי הפסד היורוליג השני ברציפות השבוע, 92:82 בוויטוריה. עם כל הכבוד לתוצאה, שדרדרה את הצהובים למקום העשירי בטבלה עם מאזן של 13 ניצחונות ו-12 הפסדים, מה שבעיקר ייזכר מהערב הזה הוא איבוד העשתונות וההתפרצות החריגה של ווייד בולדווין אל עבר אחד משופטי המשחק.
במהלך האחרון של ההתמודדות, בולדווין ניסה לקלוע סל מאוחר ולצמק את הפער ל-8 (ההפרש בו ניצחו הצהובים בסיבוב הקודם), טען שנעשתה עליו עבירה ולא קיבל שריקה. כתוצאה מכך, השליך הגארד את הכדור בעוצמה לכיוונו של השופט, התקרב אליו בצורה מאיימת וצעק עליו. תוך שהוא משתולל, שחקני תפסו את בולדווין והרחיקו אותו מהשופט.
3 צפייה בגלריה
בולדווין מול הווארד
בולדווין מול הווארד
יורחק ממשחק אחד או ייקנס? בולדווין, אתמול מול באסקוניה
(צילום: EPA/ADRIAN RUIZ HIERRO)
לא מדובר בפעם ראשונה שבה בולדווין משתולל בעקבות עבירות שלא נשרקות לו. פעם אחר פעם הוא מקבל עבירות טכניות על ההתפרצויות שלו. גם הוא מודע לכך, ולאחרונה - בערב השנה החדשה – צייץ בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר): "בלי יותר עבירות טכניות ב-2024".
זה לא החזיק יותר מדי זמן: הוא כבר הספיק לקבל עבירה טכנית בשנה החדשה, ואחרי האירוע אתמול - נראה שהוא צפוי לספוג עונש חמור. האירוע נרשם בדו"ח השופטים ובימים הקרובים בולדווין יעמוד לדין על ההתנהגות שלו. החשש העיקרי הוא שבולדווין יורחק ממשחק אחד לפחות, אך יש גם את האפשרות השנייה והקלה יותר שהוא רק ייקנס על-ידי היורוליג. בנוסף, ישנה מחשבה במכבי לא לרשום אותו למשחק הקרוב בליגה - מחר (שבת, 19:30) מול הפועל חולון על מנת לתת לו זמן לחשוב על הדברים ולהתאפס. הדבר תלוי גם בשאר הסגל והצרכים של כל שחקן אחר בסגל למנוחה.
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
"שחקן צריך לדעת לשלוט בעצמו גם במצבים כאלה". בולדווין
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
"בלי לנסות להצדיק את מה שווייד עשה בסיום, צריך להבין שהוא מאוד מתוסכל", אמר גורם במועדון. "במחצית הראשונה הוא קלע 19 נקודות וסיים עם 25 ו-6 אסיסטים. אפשר להגיד שחוץ מכמה נגיעות פה ושם של שחקנים אחרים הוא ניסה לסחוב את הקבוצה על הגב שלו. מה שגם צריך לזכור זה שמי שהיה יד ימינו בעונה שעברה, לורנזו בראון, לא ממש מצליח לבוא לידי ביטוי בתקופה האחרונה. בלעדיו כל העומס הזה פתאום נמצא על הגב של ווייד. לפעמים עומס מוציא הרבה תסכול, כעס ועצבים, אבל יחד עם כל זה, אף שחקן לא צריך לאבד עשתונות ככה ובטח שלא לכיוון שופט. שחקן צריך לדעת לשלוט בעצמו גם במצבים כאלה".

"לא היינו ראויים לנצח"

והיה גם משחק, בו סגרו הצהובים הפסד שני בספרד. הבעיה המרכזית שלהם, כמו בלא מעט משחקים העונה, הייתה הפריכות ההגנתית, בעיקר ברבע השני בו ספגו 34 נקודות. "יש באמת תחושות רעות להפסיד בצורה הזאת", אמר המאמן עודד קטש בסיום. "לא רק בגלל התוצאה, אלא בשל הדרך. לא היינו ראויים לנצח. לא היינו מרוכזים, לא היינו אגרסיביים, לא השתמשנו בעבירות שלנו. באנו עם תוכנית משחק אבל אני אפילו לא יכול להגיד שנתנו לתוכנית הזאת חמש דקות של הזדמנות".
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
"הפעם זה הרגיש רע מההתחלה". קטש
(צילום: EPA/ADRIAN RUIZ HIERRO)
קטש המשיך: "אנחנו יודעים מהניסיון שלנו שבמשחק השני בשבוע כפול ביורוליג הרבה דברים יכולים לקרות. אפשר להפסיד משחקים, אבל הפעם זה הרגיש רע מההתחלה. אי אפשר לנצח כשאתה מאפשר לקבוצה השנייה לקלוע ב-80 אחוז לשתיים וכשיש לך עבירות לתת. אני רוצה להגיד שזה עניין של ניסיון, אבל יש לנו מספיק כזה. זאת השנה השנייה שלנו ביחד, אנחנו צריכים להיות בטוחים שאם אנחנו רוצים לעשות משהו העונה. אנחנו לא יכולים להופיע ככה".
למרות ההפסד הקשה וכל הסיטואציה סביב בולדווין, לצהובים אין כל כך הרבה זמן להתעסק במה שקרה, כשהם כבר עושים את דרכם ארצה לקראת המשחק מול חולון.