בהפועל ת"א רשמו אתמול (רביעי) ניצחון חשוב ודרמטי במסגרת היורוקאפ, 75:81 על בשיקטאש, אך בקבוצה נאלצים כעת להתמודד עם כאב ראש לא קטן. ארבעה משחקניהם הזרים של האדומים (ג'ייקובן בראון, ג'ון הולנד, אקסבייר מנפורד ובראיין אנגולה) מסרבים לחזור ארצה למשחק נגד הפועל באר-שבע/דימונה שאמור להתקיים ביום ראשון הקרוב בשל המצב הביטחוני.
יו"ר המועדון, רמי כהן, ערך שיחה מקדימה לפני כמה ימים עם השחקנים הזרים, ועדכן אותם בנוגע לחידוש משחקי ליגת העל, וכי הקבוצה תשוב לשחק בישראל. על אף זאת, הארבעה הביעו את חששם בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" ועל אף שישנה כרגע הפוגה בלחימה.
1 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
לא מסכימים לשוב ארצה. אנגולה ובראון
(צילום: עוז מועלם)
הבעלים עופר ינאי שוחח עמם גם הוא אתמול אחרי המשחק, וניסה לשכנע אותם אבל זה לא עזר, ומתוך ששת שחקני הזרים של הקבוצה, רק ג'יילן הורד וקייל אלכסנדר ישחקו נגד באר-שבע.
המשמעות היא שהאדומים יעלו עם סגל דליל מאוד להתמודדות עם הדרומיים. לצד ארבעת השחקנים שמסרבים לטוס לישראל, גם תומר גינת עדיין לא החלים מהפציעה ממנה הוא סובל, וגם הוא ייעדר. רק שבעה שחקנים יעמדו לרשותו של דני פרנקו למשחק בכונכיה: עידן זלמנסון, ג'יילן הורד, אייל הראל, בר טימור, קייל אלכסנדר, גיל בני ויונתן רבינוביץ'.
פרנקו התייחס למצב בו נמצאת הקבוצה: "אנחנו מבינים שהסיטואציה היא כמעט בלתי אפשרית. זה נראה לכולם שאנחנו חיים במלון ושהכל בסדר. ההנהלה באמת נותנת לנו תנאים טובים אבל כדורסל זה משחק קבוצתי ואנשים כאן עם הראש באלף ואחד מקומות. זה לא עניין של פינוק, אנחנו בני אדם. חמאס תקעו לנו מקל בגלגלים אבל דווקא בגלל שזה הם אז אנחנו נשבור את המקל הזה ונעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים".
על הניצחון אמר המאמן: "היה לנו שבוע להתכונן למשחק הזה, השגנו ניצחון חשוב. אני חושב שעשינו עבודה הגנתית טובה יותר מהשבוע שעבר. אני חושב שהוכחנו משהו גם לעצמנו שאנחנו תחרותיים. אני מאוד גאה בצוות המקצועי שאיתי ובכל השחקנים, כי מי שלא נמצא איתנו כאן לא מבין איך זה לחיות בסוג של תנאים כאלה - רחוק מהבית ורחוק מהמשפחות ועם הרבה דברים שלא קשורים לכדורסל שכל הזמן נמצאים לנו בראש".