אפשר להסתכל בשני אופנים על ה-108:59 שחטפה אתמול (חמישי) נבחרת הנשים מבלגיה בפתיחת היורובאסקט הביתי בהיכל קבוצת שלמה. מצד אחד, אולי עדיף היה לחטוף את המקלחת הקרה על הספתח מאחת הנבחרות הכי טובות בעולם, זו שעמדה על הפודיום גם באליפות האחרונה ומי שכנראה תסיים בראש הבית.
מצד שני, זה ממש לא משנה הרבה לגבי ההמשך. בהנחה שכל הנבחרות בבית יפסידו לבלגיות, ניצחון היום (15:30) מול איטליה (שהופתעה 61:58 על-ידי צ'כיה), עד כמה שזה יישמע מדהים, יבטיח לחבורה של שרון דרוקר לפחות את המקום השלישי בבית ואת הכרטיס לפלייאין.
3 צפייה בגלריה
ישראל בלגיה ג'ני סימס
ישראל בלגיה ג'ני סימס
משחק מאכזב שלה מול בלגיה. סימס
(צילום: אתר FIBA)
3 צפייה בגלריה
ישראל בלגיה שרון דרוקר
ישראל בלגיה שרון דרוקר
"כל יום באליפות הוא יום אחר". דרוקר
(צילום: אתר FIBA)
אגב, התבוסה ב-49 הפרש היא לא הגבוהה ביותר של הכחולות-לבנות אי פעם באליפות אירופה. בטורניר הראשון בו הן השתתפו - ב-1950- נרשם הפסד ב-82 הפרש (95:13) להונגריה. "היום זה יום חדש", הודתה הקפטנית עדן רוטברג, שקלעה 11 נקודות מול הבלגיות. "צריכים למחוק את המשחק מול בלגיה ולהתרכז באיטליה".
עדן ציפל הוסיפה: "אנחנו חייבות להישאר ביחד כי המשחק מול איטליה הוא חשוב. איך אני מסכמת את התבוסה לבלגיה? התרגשתי ממש. זו נבחרת שהיא טופ 5 בעולם, אבל גם אנחנו טובות. יש לנו סגל שיסיים במקומות שאף אחד לא ציפה להם".
3 צפייה בגלריה
ישראל בלגיה
ישראל בלגיה
ניצחון יכול להיות שווה כרטיס לפלייאין. נבחרת הנשים
(צילום: אתר FIBA)
המאמן שרון דרוקר התייחס גם הוא לסטירה שחטפה הנבחרת: "לא יודע איך זה ישפיע. כל יום באליפות אירופה הוא יום אחר. נצטרך להתאושש מהר, אבל אנחנו תמיד אופטימיים. יש לנו בנות צעירות, דור העתיד שלנו. מול בלגיה הן ראו איך זה נראה ברמה הכי גבוהה שיש".
אתמול, לעיני אולם מפוצץ, הנבחרת שלנו קרסה כבר ברבע הראשון. ריצת 0:16 בפתיחת הרבע השני הקפיצה את הפער כבר ל-18:44 ומשם זה היה גארבג'-טיים עד לסיום. ירדן גרזון וציפל הראו ניצוצות ותקוות להמשך, ג'ני סימס התקשתה ודי אכזבה ואמה מיסמן, ה-MVP של ה-WNBA לפני ארבע שנים, אימללה את שחקניות הפנים בכחול-לבן. עכשיו הפנים של כולם למשחק השני - והחשוב באמת.
דניאל רבר סיכמה: "היה באמת קשה מאוד מול בלגיה, אלה רמות שלא פגשנו. לא משנה כמה התכוננו, הן היו טובות יותר. זה נגמר ועכשיו מגיע משחק שיכול להזניק אותנו למעלה".