מכבי ת"א הפסידה הערב (שישי) לפנרבחצ'ה במסגרת המחזור השני ביורוליג. הקבוצה של עודד קטש קיוותה להפתיע את הטורקים, אצלם משחק האקס סקוטי ווילבקין, אך הציגה הגנה חדירה מאוד וראתה את הגבוהים של המארחת חוגגים בצבע. ניק קלאתיס ניהל נהדר את המשחק של פנר, שברחה ליתרון דו ספרתי ברבע השני.
וייד בולדוויין ולורנזו בראון שמרו את הקבוצה מישראל במשחק, כאשר רומן סורקין ואלכס פויתרס היו טובים גם הם לפרקים, אך זה לא הספיק. ברבע הרביעי הצליחה האורחת לקזז את הפער ל-7 הפרש אחרי, שבשיא עמד על 20, אך קלאתיס וגודוריץ' דאגו לבריחה נוספת, ולניצחון לקבוצה של דמיטריוס איטודיס.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
הפסד מול האקס הטרי. ווילבקין
(צילום: gettyimages)
בולדווין (14) ובראון (13) סיימו כקלעים המובילים של קטש. בצד השני, מרקו גודוריץ' הצטיין עם 23 נקודות, כשניק קלאתיס סיים עם 13 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. סקוטי ווילבקין קלע 12 מול קבוצתו לשעבר.
בתוך כך, הצהובים סיכמו עם ג'יילן אדאמס, שחקנה של הפועל ירושלים בעונה שעברה, סיכם עם בקבוצה של עודד קטש עד סיום העונה.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א בכדורסל לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א בכדורסל לורנזו בראון
הפסד בכורה העונה למכבי ת"א ביורוליג. לורנזו בראון
(צילום: Burak Saltik, Fenerbahche photographer)

מהלך המשחק

האקס סקוטי ווילבקין קלע מחוץ לקשת בניסיונו הראשון. לורנזו בראון קלע את שתי זריקותיו הראשונות, אך מכבי ת"א זייפה בהגנה וראתה את הטורקים עולים ל-5:9. האורחת הגיבה בשש נקודות רצופות ללא מענה, ומאמן פנר דמיטריוס איטודיס הוריד את שחקניו לפסק זמן ראשון. המארחת הגיבה בריצת 0:7 ועלתה ל-13:18, אך אלכס פויתרס ולורנזו בראון שמרו את השחקנים של קטש קרובים. 20:23 לפנרבחצ'ה בסיום הרבע הראשון.
הגנת האורחת הייתה חדירה גם ברבע השני והייתה על סף יתרון דו ספרתי, אך לא הצליחה לנצל דקות טובות שלה כדי לברוח, ושלשה של לורנזו בראון הורידה ל-30:25. האורחת התקשתה להתקרב, אך פנרבחצ'ה לא הצליחה לברוח. שלשה של פויתרס שוב הורידה לחמש הפרש, אך קליעה של ניק קלאתיס מעבר לקשת קבעה 30:38 והפעם קטש היה זה שביקש פסק זמן. שלשה של ווילבקין, שהוסיף עוד נקודה מהקו בעקבות עבירה של ניבו קבעה יתרון דו ספרתי ראשון למארחת - 30:42. עודד קטש החזיר לפרקט את בראון, אך זה לא עצר את הסחף. 32:46 לפנרבחצ'ה במחצית.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א בכדורסל ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א בכדורסל ווייד בולדווין
התעוררות שלו סייעה לאורחת לחזור למשחק, אך זה לא הספיק. ווייד בולדווין
(צילום: Burak Saltik, Fenerbahche photographer)
הגבוהים של הטורקים המשיכו לחגוג גם ברבע השלישי והפער המקומי הלך וגדל. בולדווין ובראון קירבו מאוד את מכבי ת"א, אך לא הצליחו להוריד את הפערר מתחת לחד ספרתי. ריבאונד התקפה ונקודות של ג'ון דיברתולומאו סמוך לבאזר הוריד את האורחת בפיגור 65:52 לקראת הרבע המכריע.
האורחת השלימה ריצת 2:10 בפתיחת הרבע הרביעי והורידה את הפער לחד ספרתי - 67:60 בלבד. שתי שלשות, דווקא מצדו של ניק קלאתיס (שלא ידוע כקלע יציב מעבר לקשת) החזירה את היתרון הדו ספרתי לפנרבחצ'ה. אסיסט מרהיב של קלאתיס לגודוריץ' קבע 66:83, והשחקנים של קטש הרימו ידיים. 71:86 לפנרבחצ'ה בסיום, הפסד ראשון העונה למכבי ת"א.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'ון דיברתולומאו
שחקן מכבי ת"א ג'ון דיברתולומאו
ג'ון דיברתולומאו
(צילום: Burak Saltik, Fenerbahche photographer)

סטטיסטיקה

קלעו לפנרבחצ'ה: מרקו גודוריץ' 23 נקודות ו-6 ריבאונדים, ג'ונתן מוטלי 15, ניק קלאתיס (9 ריב', 9 אסיסטים) 13, סקוטי ווילבקין 12, נייג'ל הייז 8, דווין בוקר וטונייה ג'קירי 4 כ"א, דישון פייר 3. קלעו למכבי ת"א: ווייד בולדווין 14 נקודות, לורנזו בראון 13 ו-6 אסיסטים, ג'וש ניבו 12 ו-9 ריב', אלכס פויתרס 10, רומן סורקין 8, בונזי קולסון וג'רל מרטין 5 כ"א, ג'ון דיברתולומאו ואוסטין הולינס 2 כ"א.
פורסם לראשונה: 20:58, 14.10.22